Powiększona miska olejowa do CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

Witam wszystkich.

Zaczynam budowę amatorskiej zabawki na Track day'e na bazie Nissana 200SX z 1993. To na czym mi na początek najbardziej zależy to bezawaryjność i tym samym proszę o polecenie kogoś, kto wykona powiększoną miskę olejowa, najlepiej z odpowiednimi przegrodami do CA18DET. Przeszukałem internet i okazuje się,że można kupić powiększone miski do SR20 natomiast nie ma do CA.

Jednocześnie proszę o porady co ewentualnie jeszcze zrobić aby ten silnik pozostał bezawaryjny w amatorskim sporcie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

przegrody są zbędne... jakiś kogoś wymysł tylko... może do offroadu gdzie masz "duże kąty" to i zdadzą egzamin ale do ślizgania nie widzę sensu takiego ustrojstwa. Tym bardziej że powiększona miska ma z 5l oleju, nie które nawet więcej a silnik potrzebuje z 2l oleju.
Poszukuję...
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Jak ci zależy na bezawaryjnosci to zrób swap-a na wlasnie sr20det ;-)
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

SKYLINE R34, nie chce używać nie kulturalnych słów, ale gówno prawda, że SR jest taki bezawaryjny. Dopóki nie wyremontujesz tego silnika to też będzie się psuć. Trzeba dorwać naprawdę zdrowa sztukę (albo po remoncie) aby smigała.
nie zapominajmy, że one też już mają swój przebieg i wiek.
CA potrafi dać bardzo dużo radości.

Co do miski, to tak ową może Ci wykonać erison, wraz z custom smokiem oleju z subaru.
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Czlowieku zluzuj majtki. To była żartobliwie rzucona myśl. A ty się spinasz jak bym napisał że ca to syf i na zlom z nim ;-) spokojnie. To był taki żarcik z tym swapem :-)
Było s13
Jest s14a
Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

Dziękuje za polecenie Erisona.

Mój 200sx ma pozostać klasykiem z niewielkimi modyfikacjami do sportu więc żadne swap'y nie wchodzą w grę ale dzięki za sugestie. W swoim planie chciałbym wyeliminować słabe punkty CA18DET.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

SKYLINE R34 pisze:Czlowieku zluzuj majtki. To była żartobliwie rzucona myśl. A ty się spinasz jak bym napisał że ca to syf i na zlom z nim ;-) spokojnie. To był taki żarcik z tym swapem :-)
A gdzie ja w mojej wypowiedzi się spiąłem? Napisałem jak to wygląda z mojego doświadczenia ;)

A poza tym kolega pytał gdzie zrobić miskę, a nie na co zrobić swapa, więc trzymajmy sie tematu
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ja bym raczej polecil dolozyc chlodnice oleju, czym zwiekszysz o okolo 0,5l pojemnosc ukladu olejowego,
sam mam tak u siebie i pomimo, ze moje ca nie ma zbyt latwo ze mna, to dalej zyje ;)

nie neguje rozwiazania z wieksza miska, ale wydaje mi sie ze lepiej postawic na schlodzenie oleju,
niz na posiadanie go nie wiadomo ile, 5l zamiast 3,5 bedzie sie grzalo dluzej, ale 5l czy 3,5l rzadkiego(za gorącego) oleju nie da dobrego filmu olejowego ;) ale to tylko moja opinia.

jak juz jestesmy przy oleju, to polecam dolozyc oil tanka miedzy dekle glowicy a dolot,
bedziesz widzial czy twoj silnik wyciska olej odpowietrzeniem dekli glowicy,
a co za tym idzie bedziesz widzial ile oleju musisz dolewac,
z mojego doswiadczenia widze ze CA cisniete po obrotach wywala olej przez dekle, niektorzy dorabniaja dodatkowe splywy oleju z glowicy do miski zeby temu zapobiec.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Duża miska+relokacja z duuużym filtrem oleju+ nadstan+lepszy smok oleju.
U mnie wchodzi 5L do stanu do tego leję z 0,5 ponad .
Jak zrobisz dobrze miskę to nie trzeba żadnych przegród.
Co do chłodnicy oleju to na 250 koni w ca18 bez tych ulepszeń i tor pokroju wyrazów nie przekraczałem 105 st C.
Temperatura otoczenia 30 st.C
Seryjny wymiennik ciepła duużo daje, na początek duża chłodnica płynu
Moje 5gr.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Podpinam się pod Szamana.
Zdecydowanie chlodnica oleju + mocny wentylator
Dodatkowo nowa "gruba" chlodnica cieczy + (i tu też może być "burza") wisco ew. śmigła- zależy od tego w jakim stanie jest wisko i jak jeździsz.
Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

szaman pisze:ja bym raczej polecil dolozyc chlodnice oleju, czym zwiekszysz o okolo 0,5l pojemnosc ukladu olejowego,
sam mam tak u siebie i pomimo, ze moje ca nie ma zbyt latwo ze mna, to dalej zyje ;)

nie neguje rozwiazania z wieksza miska, ale wydaje mi sie ze lepiej postawic na schlodzenie oleju,
niz na posiadanie go nie wiadomo ile, 5l zamiast 3,5 bedzie sie grzalo dluzej, ale 5l czy 3,5l rzadkiego(za gorącego) oleju nie da dobrego filmu olejowego ;) ale to tylko moja opinia.
Zdecydowałem się na większą miskę olejową nie tyle ze względu na chęć obniżenia temperatury oleju co bardziej po to aby w długich zakrętach zapobiec ryzyku odpływu oleju spod smoka.

Zobaczymy na torze jak kształtuje się temperatura oleju i wtedy ewentualnie pomyślę o zewnętrznej chłodnicy oleju.
szaman pisze:jak juz jestesmy przy oleju, to polecam dolozyc oil tanka miedzy dekle glowicy a dolot,
Jest w planie, dzięki za sugestię.

Pozdrawiam
Krzysiek90
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 1
Rejestracja: czw 08 lut, 2018 19:24
Lokalizacja: Otwock

Cześć!

Podpinam się w temacie miski olejowej, czy macie kontakt do Erisona? Moja miska zaprzyjźniła się z rudą i muszę ją wymienić na coś porządnego! :) Z góry bardzo dziękuję.
Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

Krzysiek90 pisze:Cześć!

Podpinam się w temacie miski olejowej, czy macie kontakt do Erisona? Moja miska zaprzyjźniła się z rudą i muszę ją wymienić na coś porządnego! :) Z góry bardzo dziękuję.
Ze swojej strony powiem ci tylko, że ja miskę i smok do Erisona wysłałem w połowie września i do dziś nie została przerobiona :cry: :cry: :cry: :cry:
Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

Drodzy koledzy forumowicze.

niestety sytuacja mnie zmusza do proszenia was o pomoc w temacie miski, którą zobowiązał się wykonać Erison.

Sytuacja wygląda tak:

w sierpniu 2017 skontaktowałem się z Erisonem w temacie wykonania miski, Erison się zgodził zrobić miskę, ustaliliśmy kwotę. Kupiłem miskę olejową do przeróbki oraz smok i wysłałem do Erisona w połowie września 2017.

Dziś mamy 20 lutego 2018 a ja nadal nie mam swojej miski.

2 stycznia 2018 Erison poprosił mnie o adres do wysyłki miski.
Miska nie dotarła.

19 stycznia napisał SMS, ze już ma prawie wszystko gotowe i na dniach będzie wysyłał.
Miska nie dotarła.

Mimo moich prób dodzwonienia się, wysłanych SMS, PW na foru m od 19 stycznia Ersison się nie odzywa.

NIGDY się nie spotkałem z takim brakiem szacunku dla kogokolwiek, o koledze z forum nie wspominając. Nie mieści mi się w głowie taki sposób postępowania, ciągłe zwodzenie i okłamywanie a na końcu, po prostu nie odbieranie telefonu.

Drodzy koledzy,

jeżeli ktoś z was zna Ersisona, ma do niego kontakt, proszę o pomoc. Ja rozumiem, że ktoś może być chory i robota się opóźnia, rozumiem, ze czasem są zdarzenia losowe ale to się dzieje w temacie tej miski przekracza wszelkie normy i granice.
Przekażcie proszę, żeby mi wysłał albo przerobioną miskę i smok albo moje oryginalne części. Oczekuję na przesyłkę maksymalnie do przyszłego wtorku.

Wszystkie SMS z Erisonem i PW z tego forum mogę zainteresowanym udostępnić.
Ostatnio zmieniony wt 20 lut, 2018 10:08 przez Marcin P., łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin P.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 07:08
Lokalizacja: Katowice

Jak się można było spodziewać erison nie odezwał się i nie odesłał moich części!!!

Jak nazwać taką osobę, która nie chce oddać cudzych części?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”