Nissan remont czy swap co się opłaci do spokojnej jazdy.

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Młodysix
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 16 sie, 2017 22:12
Lokalizacja: Kraków

Witam jestem nowy na forum :)
Posiadam nissana 200sx super stan na prawdę zadbany tylko mam problem...
Panewka i turbo do wymiany...
Zastanawiam się nad naprawą (mechanik wyliczył 10-15k zł za naprawę :shock: ) lub swapem.
Jako że nie jestem miłośnikiem szybkiej jazdy to chce was drodzy forumowicze zapytać czy naprawiać ten silnik (fabryczny ca18det)
czy to się nieopłaca a tak mi się wydaje :| i zrobić swapa na spokojne sześcio cylindrowe rzędowe 2.0 lub 2.5 m50 z bmw (dorwać e36 czy innego rozbitego np. is300 2jz) co ma sens w tej sytuacji bo wolałbym r6 wolnossące niż cztery cylindry na turbie...
Oraz chciałbym wiedzieć czy nie będzie problem ze swapem na te silniki bo budżet jest jeszcze nieokreślony(i chciałbym wiedzieć ile musze zebrać) a wolałbym najtaniej. :wink:
Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Uważam, że swap na M50 tani będzie tylko w zakupie silnika, a za 2JZ to jeszcze trzeba "trochu" dołożyć. :P
Poza tym trzeba dorobić mocowania skrzyni i silnika, zupełnie nową wiązkę współgrającą z autem, nowy wał ze skrzyni do dyfra i wiele drobnych dupereli ...
Możliwe że trzeba będzie przerobić sanki pod silnikiem, możliwe że trzeba będzie zrobić/przerobić tunel i ścianę grodziową pod skrzynię biegów itp.

Nawet jeśli za części wyrobisz się podobnie (lub mniej), to bardzo słono zapłacisz za robociznę.

Nie wiem jakie masz doświadczenia z CA lub czwórkami w turbie, ale ja jeżdżę już ponad pół roku w miarę zadbanym CA i sprawia mi naprawdę mnóstwo frajdy, no i znacznie mniej kłopotu niż niektórzy mogli by sobie pomyśleć, hehe :P
Młodysix
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 16 sie, 2017 22:12
Lokalizacja: Kraków

Tzn. Ile musiałbym dołożyć do 2jz bez turbo?
Mój wóz stoi u znajomego mechanika który robi też swapy a ja mam swój warsztat.. Więc jakbym zrobił to z pomocą tego znajomego?
Koszty poszły by w dół...
A jakie swapy do 200hp mogły by tu najtaniej wejść a raczej z najmniejszą ilością przeróbek? :? I jakie byłyby koszta (mniej więcej)
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

topics38/ca-reanimacja-czy-swap-vt29470.htm
http://www.turbokillers.com/topics39/sw ... vt4200.htm
topics38/kucie-ca18det-czy-swap-na-sr20 ... 788,15.htm

Polecam przejrzeć forum, poczytać tematy wymienione wyżej. Jak widać wszystko zależy od człowieka i podejścia. Jeden lubi skromne CA, drugi potrzebuje kute 2jz. Na forum znajdziesz ładne projekty jak i z 1.8 pod maską czy v'ką z BMW :)
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

pomyśl nad sr-em
Malyalewariat
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 12 maja, 2015 12:47
Lokalizacja: Ruda Śląska

Witam jeśli jesteś sympatykiem wolnej jazdy to myślę że wyremontowane CA na serii z odrobina detali usprawniających ten silnik wystarczy ci w zupełności :) Możesz zastosować większą michę dodatkowe spływy olejowe i wiele innych żeby poprawić żywotność CA ale decyzja należy do ciebie xD aaa co do SR żeby był dobry to też musi byc wyremontowany xD raczej żadne z tych motorów nie były traktowane łaskawie xD ps. sorry za interpunkcje :) pozdrawiam
Młodysix
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 16 sie, 2017 22:12
Lokalizacja: Kraków

No właśnie... Dlatego może zrobie swapa na 2jz ge przynajmniej będę zastanawiał się czy panewka wytrzyma.
W moim ca18det jest do roboty głowica panewki i turbo więc koło 10k wsadzić w 4cylindry?
A po za tym chciałbym te auto na daily (takie zadbane♥)
A cenie sobie tanią wachę haha 2jz ge + LPG to dobry pomysł? xD
Jak tak to jaka cena instalacji i może polecicie kogoś kto dobrze robi w Krakowie :wink:
Może zaczne robić za pół roku jak będę mieć czas i $ ale chciałbym wiedzieć
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

trola robisz tu czy jak? piszesz, że masz warsztat a ktoś ma ci to robić? jakie 10k za remont ca? Jak nie robisz go pod upalanie to zakładasz oem panewy za które musisz zapłacić bagatela 200zł, do tego uszczelka pod czapkę 200zł, planowanie czapki z uszczelnieniem itp 500zł i reszta gratów, jak Cię wyjdzie to 5k z robotą to będzie grubo. Kupujesz turbo nowego chinola za 1500zł albo używanego garretta na kulkach za 1500zł i masz temat ogarnięty na cacy.

chcesz założyć LPG do przeszczepionego silnika ? A myślałeś, jak ogarniesz papiery żeby to się mogło po drodze poruszać?
Poszukuję...
Malyalewariat
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 12 maja, 2015 12:47
Lokalizacja: Ruda Śląska

coś mi się tu nie podoba narzekasz ze ktoś chce od ciebie 10k za remont CA a chcesz wkładać 2jz za jeszcze raz tyle kasy ?? i jeszcze lpg xD Skoro auto ma byc na daiyli to po co ładować się w koszta ?? kolega Saqu ma słuszną racje :)[/code]
Młodysix
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 16 sie, 2017 22:12
Lokalizacja: Kraków

Remont 2000-3000 części
Walnięta głowica naprawa na cacy 1000
Turbo 3000-4000 (chinol?! Serio... Albo dziadostwo padnie po killudziesięciu tyś km albo wgl będzie trzeba wszystko przerabiać a regeneracja i używki odpadają bo miałem przypadek co trzy razy turbo musiałem wyciągać cóż tacy fachowcy...
Jeszcze wał i intercooler dość że zalany olejem, który poszedł z turbo to jeszcze pęknięty...
Znajomy ma dwa wolne podnośniki to zawiozłem do niego bo ja mam jeszcze inne auta do roboty a jestem umówiony na terminy więc sobie pozwolić niestety nie mogę ;)

Więc myślałem żeby kupić jakiegoś starego japońca z jz (2jz ge to wersja wolnossąca... Tak tylko mówię :). ) za 7k a budę sprzedać lub złom... swap popularny można kupić poduchy robione pod ten silnik w tym modelu.
A kabelkami itd to by znajomy (on ma za sobą dużo swap_ów i robi to dobrze) się zajął albo mi pomógł to bym jeszcze się nauczył 8)

A co do papierów to nwm... :?
xD wszyscy których znam lali na papiery po swapie no ale cóż mógłby być z tym problem... Powiesz mi coś na ten temat?
Ostatnio zmieniony pn 21 sie, 2017 13:41 przez Młodysix, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

jak jesteś w stanie zapłacić komuś za swap na 2jz (silnik, kabelki, skrzynia, wał napędowy + lpg) tyle co za dobrą odbudowę ca eh.......... to czemu jeszcze tego nie zrobiłeś ? (rób relację z kosztorysem ;) )
Ja tam lubię ca i uważam że jak ma być szybsze dayli to delikatnie po modzone seryjne zdrowe S13 z ca18det to jest bardzo słuszny wybór, to naprawdę przyjemna kombinacja
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Młodysix
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 16 sie, 2017 22:12
Lokalizacja: Kraków

Pisałem że jestem nowy :?
No myślałem że już taniej wyjdzie swap na starego jz...
Czyli najrozsądniej będzie remontować... :/ swap na sr20det jeśli będzie zadbany pewnie 10k dużo roboty i jakiś tam zwrot za umarlaka he
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

sr to najprostszy swap do s13 jak już się tak nastawiłeś negatywnie do ca
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

dokładnie, sr wjeżdża na seryjne poduchy itp... nic nie kombinujesz.
A tak to kupisz JZ do niego sprzęgło 3-4k do tego skrzynia 2k kolejno wał wyskrobać, łapy itp.. i nie ma opcji żebyś się w 10k zmieścił
Poszukuję...
Awatar użytkownika
karols
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: pt 21 mar, 2014 10:13
Lokalizacja: Warszawa

I kupisz sr'a w nie wiadomym stanie, może się sypnąć mimo, że trzyma kompresję itp. Jak wyremontujesz ca z głową, bez niepotrzebnego oszczędzania będziesz miał pewny silnik który posłuży lata jeśli będziesz o niego dbał.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”