Strona 1 z 1

Szpilki głowicy CA18DET

: pn 23 lip, 2018 14:12
autor: chubakapl
Witam
Splanowałem głowicę i blok, będę dawał metalową uszczelkę pod głowicę, czy seryjne szpilki dadzą radę czy konieczne jest zastosowanie szpilek ARP ? jeśli seryjne mogą być to czy można użyć starych ? słyszałem że można tylko trzeba je zmierzyć. Jakiej długości są seryjne szpilki ?

: pn 23 lip, 2018 21:25
autor: szaman
o mierzeniu śrub jest w serwisowce do SR'a,
w CA z tego co kojarze to nie ma zadnych informacji o tym,
jest tylko kolejnosc montażu na stronie EM-27

co do nowych szpilek to odpowiedz sobie na pytanie czy jak ponisles koszty planowania bloku i glowicy + zakup uszczelki, to chcialbys zeby sie śruby poddaly?

mialem kiedys przypadek ze śruba głowicy przy dokrecaniu sie ukrecila, na cale szczescie udalo ja sie wydobyc z bloku i obylo sie bez dodatkowych kosztów - wazne zeby miec pewny i sprawny klucz dynamometryczny przy montażu.

: wt 24 lip, 2018 19:34
autor: Golec
nowe śruby to koszt ok 150zł, osobiscie bym wolal je wymienic. koszt znikomy w porownaniu do obrobki silnika

: śr 25 lip, 2018 14:37
autor: chubakapl
Zakupiłem śruby erlinga, dadzą radę z metalową uszczelką ?

: pt 27 lip, 2018 07:45
autor: Golec
chubakapl pisze:Zakupiłem śruby erlinga, dadzą radę z metalową uszczelką ?
Tylko raz dociagałem cometica ori śrubami, niby wszystko było ok z silnikiem, teraz mam skrecone ARP

: pt 27 lip, 2018 22:20
autor: chubakapl
Okej, dzięki za odpowiedź. Temat do zamknięcia