Strona 1 z 1

Miota nim jak szatan

: ndz 26 sie, 2018 14:04
autor: Bogo
hej, mam problem, mianowicie po dłuższym postoju na zimnym silniku strasznie telepie silnikiem, skacze od 100-400 obrotów niemal gaśnie. Najciekawsze że dzieje się to tylko przez kilka, maksymalnie kilkanaście sekund.Wygląda jakby nie działały wszystkie gary.Potem wskakuje na 1000-1200 i chodzi normalnie.
Na ciepłym problem praktycznie nie występuje. Skrzynka nie pokazuje żadnych błędów.
Dodatkowo :
-na luzie co kilka/kilkanaście sekund wyczuwalne jest delikatne pod szarpnięcie
-momentami lekko przydymi na biało
-momentami czuć paliwo, nie dopala na postoju
-w rurze miedzy turbo a przepustnicą są ślady oleju

Przy jeździe nie ma problemów, ma moc, ładnie się wkręca, nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, korek od oleju czysty.
Byłem u elektromechanika, podobno był przestawiony rozrząd o jeden ząbek, naprawione i nic nie pomogło.
Elektronik posprawdzał również co potrafił, ustawił zapłon itp. i dalej lipa, podpowiada "sprawdzić regulator bimetaliczny obrotów wolnych" ????
Nie wiem już co z nim dalej robić.

: ndz 26 sie, 2018 15:16
autor: Saqu
podobno był przestawiony o ząbek... czyli jak poprawił i ustawił na znaki to teraz jest przestawiony ;) CA to takie głupie zwierze, że nie ustawiasz na znaki tylko na zęby na pasku.

Jak by spadał poniżej 400obr to by od razu gasł. Wygląda, że Air regulator się nie otwiera i nie dostaje powietrza. Co do "pod szarpnięcia" świece wymieniane?

: ndz 26 sie, 2018 15:47
autor: Bogo
właśnie czasem gaśnie :)
świece były wymieniane przez sprzedawce od którego go kupiłem, mówił że przed wymianą silnik w ogóle nie odpalał, jak sprawdzałem to są ładne bez nagaru, ale nie mam pojęcia czy odpowiednie do tego auta

: ndz 26 sie, 2018 20:06
autor: Bogo
Air regulator odłączyłem, zaślepiłem obydwa węże i 0 reakcji, tak samo źle zapala

czytałem w innym poście że po jego zaślepieniu powinno nawet na zimnym trzymać 850 obrotów, u mnie normalnie wskakuje na około 1200

: ndz 26 sie, 2018 22:23
autor: szaman
jak przygasa to zmierz miernikiem jak w serwisowce czujnik temp. plynu chlodzacego (dwu pinowy)

dodatkowo napisze cos co pisalem nie raz, sprawdz czy nie masz pomylonych wtyczek
miedzy czujnikiem temp, a acc,
ma byc żólta do temp. a zielona do acc.

jak miales na odwrot to masz juz raczej uwalony czujnik temp. i to moze dawac glupie efekty, mozesz tez sprawdzic odlaczajac wtyczke od czujnika temp.,
komp to sobie ogarnie i zasymuluje rozgrzewanie sie silnika, tylko z kolejnym odpaleniem nie zaleznie od temp. silnika bedzie symulowac rozgrzewanie, wiec wtedy moze przelewac itp.

ale na zimnym odlacajac powinno byc ok.

: pn 27 sie, 2018 07:35
autor: Bogo
wtyczki są prawidłowo podpięte, czujnik był sprawdzany miernikiem wszystko gra

1. poszedłem odłączyć czujnik temp. silnika, po odłączeniu nie chciał za bardzo zapalić
2. podłączyłem z powrotem, odpalił zaczęło nim telepać przez 5 s po czym wskoczył na 1400, wyłączyłem silnik (chodził przez 5 sekund)
3. odpaliłem kolejny raz, załapał na dotyk i wskoczył na 1400 bez zakasłania, wyłączyłem silnik
4. odpaliłem kolejny i to samo co w punkcie 3, wszystko idealnie

może coś nie domaga pompa paliwa ? po przestoju zanim dotrze odpowiednia dawka to nim rzuca ? jest w ogóle taka możliwość ?

: wt 28 sie, 2018 17:42
autor: Kuba.a
Daj mu pochodzić na wolnych. Jeśli trzyma Ci cały czas wolne obroty 1400-1500 to winy szukaj, znowu, w czujniku temp. 2-pin'owym ;)

: śr 29 sie, 2018 07:30
autor: Bogo
na wolnych chodzi normalnie, zaczyna zazwyczaj 1200 i schodzi ładnie do 850

: śr 13 lut, 2019 11:26
autor: Bogo
prawdopodobnie sprawa wyjaśniona, winny był przepływomierz