Miota nim jak szatan

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

hej, mam problem, mianowicie po dłuższym postoju na zimnym silniku strasznie telepie silnikiem, skacze od 100-400 obrotów niemal gaśnie. Najciekawsze że dzieje się to tylko przez kilka, maksymalnie kilkanaście sekund.Wygląda jakby nie działały wszystkie gary.Potem wskakuje na 1000-1200 i chodzi normalnie.
Na ciepłym problem praktycznie nie występuje. Skrzynka nie pokazuje żadnych błędów.
Dodatkowo :
-na luzie co kilka/kilkanaście sekund wyczuwalne jest delikatne pod szarpnięcie
-momentami lekko przydymi na biało
-momentami czuć paliwo, nie dopala na postoju
-w rurze miedzy turbo a przepustnicą są ślady oleju

Przy jeździe nie ma problemów, ma moc, ładnie się wkręca, nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, korek od oleju czysty.
Byłem u elektromechanika, podobno był przestawiony rozrząd o jeden ząbek, naprawione i nic nie pomogło.
Elektronik posprawdzał również co potrafił, ustawił zapłon itp. i dalej lipa, podpowiada "sprawdzić regulator bimetaliczny obrotów wolnych" ????
Nie wiem już co z nim dalej robić.
Ostatnio zmieniony ndz 26 sie, 2018 14:06 przez Bogo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

podobno był przestawiony o ząbek... czyli jak poprawił i ustawił na znaki to teraz jest przestawiony ;) CA to takie głupie zwierze, że nie ustawiasz na znaki tylko na zęby na pasku.

Jak by spadał poniżej 400obr to by od razu gasł. Wygląda, że Air regulator się nie otwiera i nie dostaje powietrza. Co do "pod szarpnięcia" świece wymieniane?
Poszukuję...
Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

właśnie czasem gaśnie :)
świece były wymieniane przez sprzedawce od którego go kupiłem, mówił że przed wymianą silnik w ogóle nie odpalał, jak sprawdzałem to są ładne bez nagaru, ale nie mam pojęcia czy odpowiednie do tego auta
Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

Air regulator odłączyłem, zaślepiłem obydwa węże i 0 reakcji, tak samo źle zapala

czytałem w innym poście że po jego zaślepieniu powinno nawet na zimnym trzymać 850 obrotów, u mnie normalnie wskakuje na około 1200
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak przygasa to zmierz miernikiem jak w serwisowce czujnik temp. plynu chlodzacego (dwu pinowy)

dodatkowo napisze cos co pisalem nie raz, sprawdz czy nie masz pomylonych wtyczek
miedzy czujnikiem temp, a acc,
ma byc żólta do temp. a zielona do acc.

jak miales na odwrot to masz juz raczej uwalony czujnik temp. i to moze dawac glupie efekty, mozesz tez sprawdzic odlaczajac wtyczke od czujnika temp.,
komp to sobie ogarnie i zasymuluje rozgrzewanie sie silnika, tylko z kolejnym odpaleniem nie zaleznie od temp. silnika bedzie symulowac rozgrzewanie, wiec wtedy moze przelewac itp.

ale na zimnym odlacajac powinno byc ok.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

wtyczki są prawidłowo podpięte, czujnik był sprawdzany miernikiem wszystko gra

1. poszedłem odłączyć czujnik temp. silnika, po odłączeniu nie chciał za bardzo zapalić
2. podłączyłem z powrotem, odpalił zaczęło nim telepać przez 5 s po czym wskoczył na 1400, wyłączyłem silnik (chodził przez 5 sekund)
3. odpaliłem kolejny raz, załapał na dotyk i wskoczył na 1400 bez zakasłania, wyłączyłem silnik
4. odpaliłem kolejny i to samo co w punkcie 3, wszystko idealnie

może coś nie domaga pompa paliwa ? po przestoju zanim dotrze odpowiednia dawka to nim rzuca ? jest w ogóle taka możliwość ?
Ostatnio zmieniony pn 27 sie, 2018 07:38 przez Bogo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Daj mu pochodzić na wolnych. Jeśli trzyma Ci cały czas wolne obroty 1400-1500 to winy szukaj, znowu, w czujniku temp. 2-pin'owym ;)
Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

na wolnych chodzi normalnie, zaczyna zazwyczaj 1200 i schodzi ładnie do 850
Bogo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 12 kwie, 2018 14:06
Lokalizacja: Warszawa

prawdopodobnie sprawa wyjaśniona, winny był przepływomierz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”