Ciekawe miejsce na czujnik temperatury oleju
: wt 10 wrz, 2019 16:07
Zrobiłem u siebie, napiszę tutaj, może komuś się przyda.
Szukałem w CA18DET miejsca na czujnik temperatury oleju i posiłkując się zagranicznym forum udało się takie znaleźć. Okazuje się, ze w fabrycznej podstawce filtra oleju jest jeden korek, który niczemu nie służy i można to miejsce wykorzystać.
Gwint tego korka to 3/8 BSPT, natomiast gwint większości czujników na rynku to 1/8 NPT a zatem ideałem byłoby znaleźć redukcję/adapter z męskie 3/8 BSPT na żeńskie 1/8 NPT. Niestety ja nigdzie w Polsce, w sklepach internetowych takiej nie znalazłem więc kombinowałem inaczej.
Udało mi się kupić redukcję 3/8 BSP na 1/4 NPT
Następnie gwint 1/4 NPT został obcięty i w jego miejscu nagwintowałem otwór 1/8 NPT w który wkręciłem czujnik. Gwint 3/8 BSP wymagał zastosowania uszczelki metalowo gumowej ale tą dostałem bez problemu.
Operację wymiany korka na czujnik przeprowadził mój mechanik więc wszystkich szczegółów nie znam natomiast, o ile mnie pamięć nie myli, korek w podstawce filtra oleju jest na klucz imbusowy i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić metalowy wspornik kolektora dolotowego. U mnie był odkręcany również filtr oleju ale to dlatego, że montowałem podstawkę z termostatem z wyjściem na chłodnicę oleju.
Całość działa super, czujnik jest opływany olejem a zatem jest tak jak powinno.
U mnie wyszło to tak
Link do artykułu, którym się inspirowałem:
https://sxoc.com/vbb/showthread.php?593 ... te-CA18DET
Pozdrawiam
Szukałem w CA18DET miejsca na czujnik temperatury oleju i posiłkując się zagranicznym forum udało się takie znaleźć. Okazuje się, ze w fabrycznej podstawce filtra oleju jest jeden korek, który niczemu nie służy i można to miejsce wykorzystać.
Gwint tego korka to 3/8 BSPT, natomiast gwint większości czujników na rynku to 1/8 NPT a zatem ideałem byłoby znaleźć redukcję/adapter z męskie 3/8 BSPT na żeńskie 1/8 NPT. Niestety ja nigdzie w Polsce, w sklepach internetowych takiej nie znalazłem więc kombinowałem inaczej.
Udało mi się kupić redukcję 3/8 BSP na 1/4 NPT
Następnie gwint 1/4 NPT został obcięty i w jego miejscu nagwintowałem otwór 1/8 NPT w który wkręciłem czujnik. Gwint 3/8 BSP wymagał zastosowania uszczelki metalowo gumowej ale tą dostałem bez problemu.
Operację wymiany korka na czujnik przeprowadził mój mechanik więc wszystkich szczegółów nie znam natomiast, o ile mnie pamięć nie myli, korek w podstawce filtra oleju jest na klucz imbusowy i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić metalowy wspornik kolektora dolotowego. U mnie był odkręcany również filtr oleju ale to dlatego, że montowałem podstawkę z termostatem z wyjściem na chłodnicę oleju.
Całość działa super, czujnik jest opływany olejem a zatem jest tak jak powinno.
U mnie wyszło to tak
Link do artykułu, którym się inspirowałem:
https://sxoc.com/vbb/showthread.php?593 ... te-CA18DET
Pozdrawiam