Strona 1 z 1

Ciekawe miejsce na czujnik temperatury oleju

: wt 10 wrz, 2019 16:07
autor: Marcin P.
Zrobiłem u siebie, napiszę tutaj, może komuś się przyda.

Szukałem w CA18DET miejsca na czujnik temperatury oleju i posiłkując się zagranicznym forum udało się takie znaleźć. Okazuje się, ze w fabrycznej podstawce filtra oleju jest jeden korek, który niczemu nie służy i można to miejsce wykorzystać.

Gwint tego korka to 3/8 BSPT, natomiast gwint większości czujników na rynku to 1/8 NPT a zatem ideałem byłoby znaleźć redukcję/adapter z męskie 3/8 BSPT na żeńskie 1/8 NPT. Niestety ja nigdzie w Polsce, w sklepach internetowych takiej nie znalazłem więc kombinowałem inaczej.

Udało mi się kupić redukcję 3/8 BSP na 1/4 NPT

Obrazek

Następnie gwint 1/4 NPT został obcięty i w jego miejscu nagwintowałem otwór 1/8 NPT w który wkręciłem czujnik. Gwint 3/8 BSP wymagał zastosowania uszczelki metalowo gumowej ale tą dostałem bez problemu.

Operację wymiany korka na czujnik przeprowadził mój mechanik więc wszystkich szczegółów nie znam natomiast, o ile mnie pamięć nie myli, korek w podstawce filtra oleju jest na klucz imbusowy i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić metalowy wspornik kolektora dolotowego. U mnie był odkręcany również filtr oleju ale to dlatego, że montowałem podstawkę z termostatem z wyjściem na chłodnicę oleju.

Całość działa super, czujnik jest opływany olejem a zatem jest tak jak powinno.

U mnie wyszło to tak

Obrazek

Link do artykułu, którym się inspirowałem:

https://sxoc.com/vbb/showthread.php?593 ... te-CA18DET

Pozdrawiam

: czw 12 wrz, 2019 12:12
autor: Morton;]
Spoko miejsce jeśli montujesz tylko jedna czujnik :) Matujac u siebie podstawkę z termostatem dałem ja w miejscu wymiennika ciepła, wtedy pod filtrem.jest miejsce na podstawkę pod czujniki bez "kanapki" :)

: pt 13 wrz, 2019 12:41
autor: Marcin P.
Tez ciekawa opcja z wstawieniem podstawki z termostatem w miejsce fabrycznego wymiennika ciepła.

Ja aby zamontować akcesoryjny czujnik ciśnienia oleju zrobiłem to jeszcze inaczej.
Najpierw kupiłem taki adapter Mocal'a, który wkręca się w miejsce fabrycznego czujnika i w jeden z tych otworów idzie fabryczny czujnik ciśnienia w a w drugi ta bańka do wskaźnika dodatkowego.


Obrazek

Obrazek


Działało super do momentu jak chciałem zamontować podstawkę z wyjściem na chłodnicę oleju z termostatem, bo nie było miejsca żeby puścić przewody do chłodnicy oleju. W tej sytuacji zamówiłem taki przewód (gwint męski 1/8 BSP do bloku i 1/8 BSP żeński z drugiej strony przewodu).


Obrazek


Z jednej strony przewód został wkręcony do bloku a z drugiej strony wkręciłem w niego ten adapter Mocal'a i w adapter fabryczny czujnik ciśnienia oraz bańkę. Oba czujniki, za pomocą tego przewodu zostały przeniesione na błotnik.

Wygląda to tak i działa bardzo dobrze.


Obrazek


Obrazek


Mój mechanik przekonał mnie żeby nie usuwać fabrycznego wymiennika ciepła ponieważ ten wymiennik, w sytuacji gdy olej jest jeszcze zimny a płyn chłodniczy już ciepły, działa jak podgrzewacz oleju i zapewnia szybsze nagrzewanie się silnika.

Pozdrawiam