Zrobiłem u siebie, napiszę tutaj, może komuś się przyda.
Szukałem w CA18DET miejsca na czujnik temperatury oleju i posiłkując się zagranicznym forum udało się takie znaleźć. Okazuje się, ze w fabrycznej podstawce filtra oleju jest jeden korek, który niczemu nie służy i można to miejsce wykorzystać.
Gwint tego korka to 3/8 BSPT, natomiast gwint większości czujników na rynku to 1/8 NPT a zatem ideałem byłoby znaleźć redukcję/adapter z męskie 3/8 BSPT na żeńskie 1/8 NPT. Niestety ja nigdzie w Polsce, w sklepach internetowych takiej nie znalazłem więc kombinowałem inaczej.
Udało mi się kupić redukcję 3/8 BSP na 1/4 NPT
Następnie gwint 1/4 NPT został obcięty i w jego miejscu nagwintowałem otwór 1/8 NPT w który wkręciłem czujnik. Gwint 3/8 BSP wymagał zastosowania uszczelki metalowo gumowej ale tą dostałem bez problemu.
Operację wymiany korka na czujnik przeprowadził mój mechanik więc wszystkich szczegółów nie znam natomiast, o ile mnie pamięć nie myli, korek w podstawce filtra oleju jest na klucz imbusowy i żeby się do niego dostać trzeba odkręcić metalowy wspornik kolektora dolotowego. U mnie był odkręcany również filtr oleju ale to dlatego, że montowałem podstawkę z termostatem z wyjściem na chłodnicę oleju.
Całość działa super, czujnik jest opływany olejem a zatem jest tak jak powinno.
U mnie wyszło to tak
Link do artykułu, którym się inspirowałem:
https://sxoc.com/vbb/showthread.php?593 ... te-CA18DET
Pozdrawiam
Ciekawe miejsce na czujnik temperatury oleju
Moderator: Moderator
Tez ciekawa opcja z wstawieniem podstawki z termostatem w miejsce fabrycznego wymiennika ciepła.
Ja aby zamontować akcesoryjny czujnik ciśnienia oleju zrobiłem to jeszcze inaczej.
Najpierw kupiłem taki adapter Mocal'a, który wkręca się w miejsce fabrycznego czujnika i w jeden z tych otworów idzie fabryczny czujnik ciśnienia w a w drugi ta bańka do wskaźnika dodatkowego.
Działało super do momentu jak chciałem zamontować podstawkę z wyjściem na chłodnicę oleju z termostatem, bo nie było miejsca żeby puścić przewody do chłodnicy oleju. W tej sytuacji zamówiłem taki przewód (gwint męski 1/8 BSP do bloku i 1/8 BSP żeński z drugiej strony przewodu).
Z jednej strony przewód został wkręcony do bloku a z drugiej strony wkręciłem w niego ten adapter Mocal'a i w adapter fabryczny czujnik ciśnienia oraz bańkę. Oba czujniki, za pomocą tego przewodu zostały przeniesione na błotnik.
Wygląda to tak i działa bardzo dobrze.
Mój mechanik przekonał mnie żeby nie usuwać fabrycznego wymiennika ciepła ponieważ ten wymiennik, w sytuacji gdy olej jest jeszcze zimny a płyn chłodniczy już ciepły, działa jak podgrzewacz oleju i zapewnia szybsze nagrzewanie się silnika.
Pozdrawiam
Ja aby zamontować akcesoryjny czujnik ciśnienia oleju zrobiłem to jeszcze inaczej.
Najpierw kupiłem taki adapter Mocal'a, który wkręca się w miejsce fabrycznego czujnika i w jeden z tych otworów idzie fabryczny czujnik ciśnienia w a w drugi ta bańka do wskaźnika dodatkowego.
Działało super do momentu jak chciałem zamontować podstawkę z wyjściem na chłodnicę oleju z termostatem, bo nie było miejsca żeby puścić przewody do chłodnicy oleju. W tej sytuacji zamówiłem taki przewód (gwint męski 1/8 BSP do bloku i 1/8 BSP żeński z drugiej strony przewodu).
Z jednej strony przewód został wkręcony do bloku a z drugiej strony wkręciłem w niego ten adapter Mocal'a i w adapter fabryczny czujnik ciśnienia oraz bańkę. Oba czujniki, za pomocą tego przewodu zostały przeniesione na błotnik.
Wygląda to tak i działa bardzo dobrze.
Mój mechanik przekonał mnie żeby nie usuwać fabrycznego wymiennika ciepła ponieważ ten wymiennik, w sytuacji gdy olej jest jeszcze zimny a płyn chłodniczy już ciepły, działa jak podgrzewacz oleju i zapewnia szybsze nagrzewanie się silnika.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 13 wrz, 2019 17:06 przez Marcin P., łącznie zmieniany 1 raz.