Silnik dusi się po wciśnięciu sprzęgła

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

flatron
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: sob 23 wrz, 2017 22:24
Lokalizacja: Białystok

Cześć. Znowu ja i moje N13. Nie mam zielonego pojęcia co mu jest i jak to naprawić.
Silnik seria CA18DE.
Zaczęło się miesiąc temu i problem pojawia się coraz częściej. Nie zależnie od pogody ani temperatury auta. Może być zimny, ciepły, gorący. Może być odpalony po nocy, albo odpalany rozgrzany. Bez różnicy.

Otóż hamuję powoli zatrzymując się na czerwonyn świetle, wciskam sprzęgło, obroty spadają do 200-400, podnoszą się na 1200-1300 i znów spadają na te 400. Auto czasami potrafi zgasnąć przy pierwszym opadnięciu obrotów. Po kilku-kilkunastu takich wachnięciach obroty stabilizują się na 800 (w większości przypadków) i silnik chodzi gładko. Czasami jak się trochę pojeździ to problem ustaje, czasami w ciągu 30 min jazdy problem nie ustaje. Poza tym silnik działa dobrze, ma moc, reakcja na gaz i hamowanie silnikiem takie same jak przed wystąpieniem problemu.

Co zrobiłem do tej pory:
-Wymiana czujnika temp. płynu chłodzącego.
-Czyszczenie wszystkich możliwych połączeń elektrycznych w komorze silnika.
-Czyszczenie zaworka wolnych obrotów i zaworka ssania.
-Regulacja TPS zgodnie z fsm.
-Regulacja wolnych obrotów śrubką przy zaworku.
-Śrubki od obrotów na ECU nie ruszałem bo po odpięciu TPS silnik utrzymuje 1200 obrotów, a fsm pisze żeby ewentualnie zwiększyć na 800 jakby spadły

Pomóżcie bo już wypruwam sobie żyły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”