Strona 1 z 1

Poszczególne fazy tuningu S13 CA18DET

: pn 13 lut, 2006 21:47
autor: jarkowy
Ponieważ bezprzewy dostaje PW albo maile co trzeba zrobić zeby mieć taką a taką moc, ile to by kosztowało a ile to wytrzyma itp.
Zakładam taki temat.

I wypisze co moim zdaniem należy zrobic zeby mieć poszczególne pułapuy mocy.

170KM i 225Nm to sprawna seria

Do jakiegokolwiek tuningu niezbedna jest nowa pompa paliwa walbro

moc do 190KM sposoby:

- Wydech nierdzewka 2,5 cala
- Chip stage1 , turbina T25 zablokowana
- T28 – od 1300zł, MBC- manual boost controler , montaż turbiny , rurka olejowa zasilająca , chip stage 1


Moc do 210KM sposoby

- Wydech nierdzewka 2,5, Chip stage1, turbina T25 zablokowana
- Wydech nierdzewka 2,5, T28, MBC , montaż turbiny, chip stage 1
- FMIC – front mounted intercooler np. IVECO , orurowanie FMIC, T28, MBC, chip stage1
- T25 zablokowana, wałek rozrządu CA16DE, chip stage 1 zablokowany

Moc do 250KM sposoby

- Wydech nierdzewka 2,5 cala, T28, MBC, FMIC, chip stage 2
- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 2 – mniejsze ciśnienie doładawania niż w pierwszym przypadku

Moc do 280KM sposoby

- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 3

Moc do 300KM sposoby

- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 3, porting i polerka głowicy

Moc powyżej 300KM sposoby

- Zakucie silnika, wtryskiwacze wieksze od 450cc, Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 4, porting i polerka głowicy


Znacie jakieś inne konfiguracje?



PS. Oczywiście zamast chipa mozna urzyć SMT, ale często do tego bedzie potrzebny regulator ciśnienia paliwa.

: pn 13 lut, 2006 22:05
autor: Lukasz
A czy powyżej 300 KM nie przydała by się większa przepływka? Rozumiem że poniżej tej wartości wałek od CA16 załatwia problem...

: pn 13 lut, 2006 22:12
autor: jarkowy
myśle ze te klocki można dowolnie układac i wrzucać np porting i polerke juz na samym początku i przepływke i cieszyć sie przyrostem mocy.
Ja podałem tylko przykłady.
Jednak powyzej 300KM to faktycznie zmiana przepływki jest niezbędna dobrze ze zwruciłeś na to odrazu uwagę.

: pn 13 lut, 2006 22:30
autor: Lukasz
jarkowy pisze:myśle ze te klocki można dowolnie układac i wrzucać np porting i polerke juz na samym początku i przepływke i cieszyć sie przyrostem mocy.
Zgadza się, wydaje mi się także że dodatkowym atutem zrobienia tego na początku będzie uzyskanie podobnych mocy jak w konfiguracjach bez portingu, przepływki i wałka z CA16 ale na mniejszym doładowaniu (czy się myle?).

Oczywiście do każdej konfiguracji dodać należy dolot. No ale to podstawa. :wink:

: pn 13 lut, 2006 22:43
autor: Krzysiu
co oznacza zablokowana t25 ?

: pn 13 lut, 2006 22:54
autor: Maretzky
Krzysiu pisze:co oznacza zablokowana t25 ?
Zablokowany westgate , daje full boost.

: wt 14 lut, 2006 09:31
autor: Karrlos
Czy zawsze muszą być ludzie, którzy zrobią OT (gówno) z kazdego porządnego tematu.
Umiesz liczyć to policz, nie umiesz to się naucz.
Na co Ci takie info skoro nawet samochodu nie masz. Jak dla własnej radochy to zadzwoń do Jarka i się spytaj. Nie masz na telefon to wyślij PRIVa.
Żebyś jeszcze jakieś mądre rzeczy pisał to rozumiem, ale spamujesz shit na lewo i prawo.

I nie odpowiadaj mi.
Daruj sobie. Przeczytaj i zamilknij.

Lukasz:MoD: - Nic dodac nic ująć, jak zwykle prosty między oczy :wink:

Co do dolotu to raczej wiadomo, że jak ktoś robi FMIC to dolot też robi.

Re: Poszczególne fazy tuningu S13 CA18DET

: wt 14 lut, 2006 15:46
autor: Karrlos
jarkowy pisze: moc do 190KM sposoby:

- Chip stage1 , turbina T25 zablokowana
Następny nie umie czytać.

: śr 15 lut, 2006 11:16
autor: Coobcio
T28 starcza powyzej 300KM <SZOK>

: śr 15 lut, 2006 12:03
autor: kubus
Coobcio pisze:T28 starcza powyzej 300KM <SZOK>
wlasnie tak czytalem i hmmm ja sie tam nie znam
ale jak czytalem garretowskei wykresy itp.
to GT28RS styka do 320 kucy
wiec imo T28 no way zeby nadmuchalo tyle.

: śr 15 lut, 2006 18:47
autor: Coobcio
Jeszcze ciekawi mnie wpływ samego wałka ssacego na przebieg momentu i uzyskaną moc.

: śr 15 lut, 2006 20:07
autor: Rafi
t28 to moze i wyda do 300km ale z wielkim bólem sam to sprawdziłem pikuje wysoko ale spada do 1,4 i nie idzie utrzymać 1,5 bara :)

: śr 15 lut, 2006 21:05
autor: jarkowy
Ok każdy robi błedy. T28 nie starcza powyżej 300KM no chyba ze 310 :wink: .
Wg mnie to 280KM na t28 to już zażynka dla niej tak jak 210 dla T25 ale się da.....
Co do wykresów to mam nadzieje ze w tym sezonie bedzie ich cała masa bo moja hamownia zacznie niedługo działać a i w 3m narocło ich jak grzybów po deszczu wiec nie bedzie z tym problemu.

NArazie jak ktoś bardzo sie domaga dowodów to moge podać czasy na 400m na poszczegulnych setupach



Stage 1
Całkowita seria z bardzo sprawną pompą paliwa. Czyli turbo T25 pracujące na maximum swoich możliwości (1,2bara w okolicach 5000obr i potem opadające ciśnienie z racji braku wydajności turbiny) Na tym programie można jeździć bezpiecznie między 0,4 a 1,2 bara.
Zawiera przeniesienie odcięcia obr. na wybranie miejsce i odcięcie wtrysku paliwa przeniesione na 1,2bara. Paliwo przy 1,2 bar min 98. Max 210KM na tym stage w Toruniu samochód damiana/naza (rottiego 2 lata temu też) zrobił w toruniu 2005 14,88 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php

Stage 2
T28 1,2bara w całym zakresie obr. wydech przelotowy o średnicy większej od seryjnych 2 cali, FMIC, limit obr. na 7700, odcięcie wtrysku przeniesione na 1,4 bara (zabezpieczenie przed prawdopodobnym wystąpieniem pików ciśnienia doładowania) paliwo min 98. Max 260KM na tym stage w Toruniu samochód Mura zrobił w toruniu 2005 14,011 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php

Stage 3
To samo co Stage 2 ale dodatkowo wałek rozrządu od CA16DE. Ciśnienie doładowania 1,3bara, limit ciśnienia 1,5bara-pik. Moc max 300KM Z tym chipem Czika wóz na bemowie zrobił 13,415 http://www.sss.org.pl/wyniki010505.php

: czw 16 lut, 2006 10:26
autor: Muro
jarkowy pisze:

Stage 2
T28 1,2bara w całym zakresie obr. wydech przelotowy o średnicy większej od seryjnych 2 cali, FMIC, limit obr. na 7700, odcięcie wtrysku przeniesione na 1,4 bara (zabezpieczenie przed prawdopodobnym wystąpieniem pików ciśnienia doładowania) paliwo min 98. Max 260KM na tym stage w Toruniu samochód Mura zrobił w toruniu 2005 14,011 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
turbinka to dokładnie GT28R, wydech 2,5 cala
warto zaznaczyc ze przy podnoszeniu mocy przydało by się zmienić sprzęgło, przy tym setupie strczało EXEDY , ale i tak po paru strzałach puchło
mam nadzieje ze w tym sezonie pobijemy czas Czika (13,4) :mrgreen:

: pn 11 maja, 2009 19:21
autor: TiGRA
Temat w miarę posprzętałem i podwieszam, bo dość istotne suche FAKTY.

Dla piszących w tym temacie >> Pisać tylko suche fakty: setup >> wynik
Najlepiej potwierdzone wykresem z hamowni.