Ponieważ bezprzewy dostaje PW albo maile co trzeba zrobić zeby mieć taką a taką moc, ile to by kosztowało a ile to wytrzyma itp.
Zakładam taki temat.
I wypisze co moim zdaniem należy zrobic zeby mieć poszczególne pułapuy mocy.
170KM i 225Nm to sprawna seria
Do jakiegokolwiek tuningu niezbedna jest nowa pompa paliwa walbro
moc do 190KM sposoby:
- Wydech nierdzewka 2,5 cala
- Chip stage1 , turbina T25 zablokowana
- T28 – od 1300zł, MBC- manual boost controler , montaż turbiny , rurka olejowa zasilająca , chip stage 1
Moc do 210KM sposoby
- Wydech nierdzewka 2,5, Chip stage1, turbina T25 zablokowana
- Wydech nierdzewka 2,5, T28, MBC , montaż turbiny, chip stage 1
- FMIC – front mounted intercooler np. IVECO , orurowanie FMIC, T28, MBC, chip stage1
- T25 zablokowana, wałek rozrządu CA16DE, chip stage 1 zablokowany
Moc do 250KM sposoby
- Wydech nierdzewka 2,5 cala, T28, MBC, FMIC, chip stage 2
- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 2 – mniejsze ciśnienie doładawania niż w pierwszym przypadku
Moc do 280KM sposoby
- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 3
Moc do 300KM sposoby
- Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 3, porting i polerka głowicy
Moc powyżej 300KM sposoby
- Zakucie silnika, wtryskiwacze wieksze od 450cc, Wydech 2,5 cala, T28, FMIC, wałek Ca16de, chip stage 4, porting i polerka głowicy
Znacie jakieś inne konfiguracje?
PS. Oczywiście zamast chipa mozna urzyć SMT, ale często do tego bedzie potrzebny regulator ciśnienia paliwa.
Poszczególne fazy tuningu S13 CA18DET
Moderator: Moderator
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
myśle ze te klocki można dowolnie układac i wrzucać np porting i polerke juz na samym początku i przepływke i cieszyć sie przyrostem mocy.
Ja podałem tylko przykłady.
Jednak powyzej 300KM to faktycznie zmiana przepływki jest niezbędna dobrze ze zwruciłeś na to odrazu uwagę.
Ja podałem tylko przykłady.
Jednak powyzej 300KM to faktycznie zmiana przepływki jest niezbędna dobrze ze zwruciłeś na to odrazu uwagę.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
Zgadza się, wydaje mi się także że dodatkowym atutem zrobienia tego na początku będzie uzyskanie podobnych mocy jak w konfiguracjach bez portingu, przepływki i wałka z CA16 ale na mniejszym doładowaniu (czy się myle?).jarkowy pisze:myśle ze te klocki można dowolnie układac i wrzucać np porting i polerke juz na samym początku i przepływke i cieszyć sie przyrostem mocy.
Oczywiście do każdej konfiguracji dodać należy dolot. No ale to podstawa.
Czy zawsze muszą być ludzie, którzy zrobią OT (gówno) z kazdego porządnego tematu.
Umiesz liczyć to policz, nie umiesz to się naucz.
Na co Ci takie info skoro nawet samochodu nie masz. Jak dla własnej radochy to zadzwoń do Jarka i się spytaj. Nie masz na telefon to wyślij PRIVa.
Żebyś jeszcze jakieś mądre rzeczy pisał to rozumiem, ale spamujesz shit na lewo i prawo.
I nie odpowiadaj mi.
Daruj sobie. Przeczytaj i zamilknij.
Lukasz:MoD: - Nic dodac nic ująć, jak zwykle prosty między oczy
Co do dolotu to raczej wiadomo, że jak ktoś robi FMIC to dolot też robi.
Umiesz liczyć to policz, nie umiesz to się naucz.
Na co Ci takie info skoro nawet samochodu nie masz. Jak dla własnej radochy to zadzwoń do Jarka i się spytaj. Nie masz na telefon to wyślij PRIVa.
Żebyś jeszcze jakieś mądre rzeczy pisał to rozumiem, ale spamujesz shit na lewo i prawo.
I nie odpowiadaj mi.
Daruj sobie. Przeczytaj i zamilknij.
Lukasz:MoD: - Nic dodac nic ująć, jak zwykle prosty między oczy
Co do dolotu to raczej wiadomo, że jak ktoś robi FMIC to dolot też robi.
EMWU is dead
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
T28 starcza powyzej 300KM <SZOK>
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
wlasnie tak czytalem i hmmm ja sie tam nie znamCoobcio pisze:T28 starcza powyzej 300KM <SZOK>
ale jak czytalem garretowskei wykresy itp.
to GT28RS styka do 320 kucy
wiec imo T28 no way zeby nadmuchalo tyle.
Thou S-H-to-tha-izzalt not bear false witness against thy neighbour n' shit.
Nissan Klizzay Pusha - Nissan 200sx,300zx, Skyline K-L-to-tha-izzub.
Nissan Klizzay Pusha - Nissan 200sx,300zx, Skyline K-L-to-tha-izzub.
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jeszcze ciekawi mnie wpływ samego wałka ssacego na przebieg momentu i uzyskaną moc.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
t28 to moze i wyda do 300km ale z wielkim bólem sam to sprawdziłem pikuje wysoko ale spada do 1,4 i nie idzie utrzymać 1,5 bara
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Ok każdy robi błedy. T28 nie starcza powyżej 300KM no chyba ze 310 .
Wg mnie to 280KM na t28 to już zażynka dla niej tak jak 210 dla T25 ale się da.....
Co do wykresów to mam nadzieje ze w tym sezonie bedzie ich cała masa bo moja hamownia zacznie niedługo działać a i w 3m narocło ich jak grzybów po deszczu wiec nie bedzie z tym problemu.
NArazie jak ktoś bardzo sie domaga dowodów to moge podać czasy na 400m na poszczegulnych setupach
Stage 1
Całkowita seria z bardzo sprawną pompą paliwa. Czyli turbo T25 pracujące na maximum swoich możliwości (1,2bara w okolicach 5000obr i potem opadające ciśnienie z racji braku wydajności turbiny) Na tym programie można jeździć bezpiecznie między 0,4 a 1,2 bara.
Zawiera przeniesienie odcięcia obr. na wybranie miejsce i odcięcie wtrysku paliwa przeniesione na 1,2bara. Paliwo przy 1,2 bar min 98. Max 210KM na tym stage w Toruniu samochód damiana/naza (rottiego 2 lata temu też) zrobił w toruniu 2005 14,88 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
Stage 2
T28 1,2bara w całym zakresie obr. wydech przelotowy o średnicy większej od seryjnych 2 cali, FMIC, limit obr. na 7700, odcięcie wtrysku przeniesione na 1,4 bara (zabezpieczenie przed prawdopodobnym wystąpieniem pików ciśnienia doładowania) paliwo min 98. Max 260KM na tym stage w Toruniu samochód Mura zrobił w toruniu 2005 14,011 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
Stage 3
To samo co Stage 2 ale dodatkowo wałek rozrządu od CA16DE. Ciśnienie doładowania 1,3bara, limit ciśnienia 1,5bara-pik. Moc max 300KM Z tym chipem Czika wóz na bemowie zrobił 13,415 http://www.sss.org.pl/wyniki010505.php
Wg mnie to 280KM na t28 to już zażynka dla niej tak jak 210 dla T25 ale się da.....
Co do wykresów to mam nadzieje ze w tym sezonie bedzie ich cała masa bo moja hamownia zacznie niedługo działać a i w 3m narocło ich jak grzybów po deszczu wiec nie bedzie z tym problemu.
NArazie jak ktoś bardzo sie domaga dowodów to moge podać czasy na 400m na poszczegulnych setupach
Stage 1
Całkowita seria z bardzo sprawną pompą paliwa. Czyli turbo T25 pracujące na maximum swoich możliwości (1,2bara w okolicach 5000obr i potem opadające ciśnienie z racji braku wydajności turbiny) Na tym programie można jeździć bezpiecznie między 0,4 a 1,2 bara.
Zawiera przeniesienie odcięcia obr. na wybranie miejsce i odcięcie wtrysku paliwa przeniesione na 1,2bara. Paliwo przy 1,2 bar min 98. Max 210KM na tym stage w Toruniu samochód damiana/naza (rottiego 2 lata temu też) zrobił w toruniu 2005 14,88 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
Stage 2
T28 1,2bara w całym zakresie obr. wydech przelotowy o średnicy większej od seryjnych 2 cali, FMIC, limit obr. na 7700, odcięcie wtrysku przeniesione na 1,4 bara (zabezpieczenie przed prawdopodobnym wystąpieniem pików ciśnienia doładowania) paliwo min 98. Max 260KM na tym stage w Toruniu samochód Mura zrobił w toruniu 2005 14,011 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
Stage 3
To samo co Stage 2 ale dodatkowo wałek rozrządu od CA16DE. Ciśnienie doładowania 1,3bara, limit ciśnienia 1,5bara-pik. Moc max 300KM Z tym chipem Czika wóz na bemowie zrobił 13,415 http://www.sss.org.pl/wyniki010505.php
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
turbinka to dokładnie GT28R, wydech 2,5 calajarkowy pisze:
Stage 2
T28 1,2bara w całym zakresie obr. wydech przelotowy o średnicy większej od seryjnych 2 cali, FMIC, limit obr. na 7700, odcięcie wtrysku przeniesione na 1,4 bara (zabezpieczenie przed prawdopodobnym wystąpieniem pików ciśnienia doładowania) paliwo min 98. Max 260KM na tym stage w Toruniu samochód Mura zrobił w toruniu 2005 14,011 http://www.sss.org.pl/wyniki200805.php
warto zaznaczyc ze przy podnoszeniu mocy przydało by się zmienić sprzęgło, przy tym setupie strczało EXEDY , ale i tak po paru strzałach puchło
mam nadzieje ze w tym sezonie pobijemy czas Czika (13,4)
powrót do korzeni ?
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Temat w miarę posprzętałem i podwieszam, bo dość istotne suche FAKTY.
Dla piszących w tym temacie >> Pisać tylko suche fakty: setup >> wynik
Najlepiej potwierdzone wykresem z hamowni.
Dla piszących w tym temacie >> Pisać tylko suche fakty: setup >> wynik
Najlepiej potwierdzone wykresem z hamowni.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.