Potrzebna pomoc w diagnozie!!!

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Anonymous

Witam
Mam niemaly problem z moim nissanem... Dokladnie chodzi o "nadmierne" spalanie i bardzo slaba moc!!!
W miescie przy bardzo rozsadnej jezdzie (obroty nie przekraczajace 3000 obr) pali ponad 30L/100km - za 100zl 90km, w trasie do 100km/h (obroty rowniez ok. 3000) pali 15L.
Natomiast jezeli chodzi o moc... Jechalam ostatnio oplem vectra 2.0 i mial znacznie lepsze przyspieszenie niz moj nissan!!! Ten opel ma 115 KM !!!
Jak czytam na forum, ze przy 3000 obr czuc wieksze przyspieszenie a przy 4500 to juz wciska w fotele to zastanawiam sie czy ja w ogole mam 200sx :? Dodam jeszcze ze przy 4000-4500 obrotow jakby sie dlawil - szarpie tak mocno ze za kazdym razem blokuja sie mi pasy...

Najlepsze jest to ze postawilam go u mechanika (zajmuja sie tylko japonskimi autami), ktory juz wczesniej robil mi nissana i wie o co w nich chodzi i nie moga znalezc przyczyny :!: :?: :!: :?: :!: :?:
Przegladalam forum, spisalam wszystkie rzeczy, ktore moga byc tego powodem i ktore maja sprawidzic ale wszystko wg nich jest ok. Kazalam sprawdzic - sonde lambda, przewody powietrzne i paliwowe, pompe paliwowa, zaplon. I nic nie moga znalezc :!: :!: :!:

Mam do Was olbrzymia prosbe. Pomozcie mi znalezc jakies powody, dla ktorych moj samochodzik tak sie zachowuje... Wiem, ze jestescie milosnikami, pasjonatami i macie wielka wiedze na temat tego samochodu, wiec jezeli Wy nie bedzie wiedziec to juz chyba nikt mi nie pomoze :(

Bardzo licze na Wasza pomoc

Pozdrawiam
Casia
kamil s14

Sprubujcie sprawdzić przepływomierz, a co do tych 3 tys. to ciekawe tak jakby sie rozrząd przestawił?
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Rozumiem, że wątek "szarpanie" już przejrzałaś? Przepływomierz to bardzo dobry typ. W serwisówce też piszą o świecach ale wg. mnie to odpada. Dobrze byłoby wymontować komputer i zrobić auto-diagnostykę (10 minut) - w książce jest opisane krok po kroku.

Powiem Ci tak - ja miałem takie same kłopoty i przypadkiem sam znalazłem powód - źle ustawiony zapłon. Przyspieszyłem go odrobinę i auto było nie do poznania. Pojechałem, żeby mi ustawili zapłon z lampą i typ, który nie umiał mi tego zrobić cofnął go spowrotem, zapewniając, że jest dobrze. I przez kilka kolejnych tygodni szukałem innej przyczyny... Na szczęście znalazł się ktoś, kto mi pomógł.
BTW : skąd jesteś?
Anonymous

Witam
Dodam, ze mechanik mowil, ze sa okopcone swiece...
Nie wiem czy oni maja taki sprzet zeby zrobic auto-diagnostyke, a co do serwisowki to raczej nie maja, tym bardziej ze jest ona po angielsku :wink:
Jestem z Olsztyna i lepszych fachowcow od japonskich aut w moim miescie nie ma :?

Dziekuje za zainteresownie i czekam na kolejne podpowiedzi...

Pozdrawiam
Casia
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Wiec jak dla mnie to moga tez byc swiece poniewaz:
-moj tez pali 30l-40l w miescie ale ja go cisne bardzo bardzo i mam swiece jakies do bani ( bosha) nie sa to swiece platynowe tylko jakies za 10 zł. Teraz mi wymienia na platynówki NGK i jak sie cos poprawi to ze spalaniem to dam znac...
Casia musisz miec platynowe swiece jak nie masz to koniecznie wymien
Moze byc tez cos z zapłonem ( zle ustawiony) u mnie to odpada bo był ustawiany....
Nieszczelnosc rur tez moze wpływac na wieksze spalanie....
w sumie mamy podobny problem ze spalaniem ale u mnie dochochodzi jeszce bardzo ciezka noga :wink:

Własnie koszt jednej swiecy to ok. 65-70 zł do naszego. W poniedziałek odbieram mojego i dam znac czy sie spalanie poprawiło czy nie po wymianie swiec...
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Ja bym stawiał na źle ustawiony zapłon. Też miałem okopcone świece, pojechałm na ustawienie i powiedział że tak jak jest to może być(był opóźniony o 3 stopnie, ale jak podjechałem pod dom to sam wyregulowałem na słuch :wink: i od tamtej pory palił mniej o 3 litry, i miał lepszy rozruch na zimnym silniku.
Obrazek
Stef

Fila. pisze:Casia musisz miec platynowe swiece jak nie masz to koniecznie wymien
Ja w swoim mam nieplatynowe japońskiej firmy NGK około 2 x tańsze od oryginalnych. Pali mi 12,5 litra po mieście
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Platynowe powinny być w modelach z sądą lambda. W modelach bez sądy montuje się zwykłe świece.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

sądą=sondą, oczywiście :D
Obrazek
Anonymous

Lukasz pisze:Platynowe powinny być w modelach z sądą lambda. W modelach bez sądy montuje się zwykłe świece.
hmm , a na czym polega róznica?? :roll:
Anonymous

U mnie ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica. Zamontowali ale dla mnie bylo cos nie tak. Strasznie kopcil i nie mial takiego zrywu.

okazalo sie ze mam zepsuty czujnik temperatury (chyba dobrze pisze), znajduje sie on obok silniczka krokowego, kupilem nowy i teraz autk9o nie do poznania. pali mi teraz 13 litrów, nie kopci, i calkiem lepiej chodzi. Nie znam sie dobrze na ty male mechcmik powiedzial mi ze czujnik przekazywal bledne informacje do komputera i dlatego dziolay sie takie rzeczy. Po drugie wymienilem swiece.

moze sie myle ale pisze to co u mnie bylo zroboine i teraz jest z autem ok
Anioł
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 45
Rejestracja: czw 21 sie, 2003 20:55
Lokalizacja: Naklo/UK/WAWA
Kontakt:

Casia nie jesteś sama mój sprzęcik stoi od ponad 2 miesięcy i mam podobne problemy ze spalaniem a jak on Ci się zachowuje w momencie depniecia do oporu nie ma momentu przyduszenia się około 3000 Obr . Z diagnozy komp. wyszedł mi uszkodzony czujnik spalania stukowego . Moim zdaniem powinni sprawdzić jeszcze ustawienie zapłonu i czujnik położenia przepustnicy . Kiedy te czujniki są nie sprawne komp. pracuje w trybie awaryjnym. Mam nadzieje ze u mnie teraz jak go uruchomię to będzie palił mi około 10 litrów a nie 40 jak to było do tej pory.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

jak wykryje czujnik spalania stukowego to przełącza sie na tryb awaryjny i może a nawet powinien palic koło 20 (40 to juz przesada)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a dlaczego z uszkodzinym czujnikiem ma palic wiecej ? mialem juz problem z czujnikiem spalania det. ale ... w fiacie. efekty byl taki ze auto bylo slabsze ale palilo normalnie.
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

IceMan pisze:a dlaczego z uszkodzinym czujnikiem ma palic wiecej ? mialem juz problem z czujnikiem spalania det. ale ... w fiacie. efekty byl taki ze auto bylo slabsze ale palilo normalnie.
Komputer tak steruje wtryskiwaczami że zalewa silnik(dlatego pali koło 20 litrów), dostaje za bogatą mieszankę po to żeby nie wystąpiło spalanie stukowe.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”