Podcisnienie, drobna niejasnosc...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
mike_drag
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: ndz 12 mar, 2006 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

Temat juz byl przeze mnie podjety, ale nie bylo 100% odpowiedzi, a mianowicie czy jak prezes zmienial, albo sami zmienialiscie sobie podcisnienie z kolektora dolotowego( to z tylu) na regulator cisnienia paliwa, to czy zaslepialiscie ten krociec na kolektorze dolotowym, z ktorego zdjeliscie wezyk i przelozyliscie na reg cisn paliwa????

Pozdrawiam
S13 3city, wydech-przelot 2,5`,K&N,Koni Sport+Apex, poliuretany, blow off,ic-saab2.3T
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Nie tak zrób.
-Ten wężyk co wychodzi z kolektora, rozłącz w połowie (może nawet troche blizej kolektora) drogi do PRCSV, jest tam taka metalowa złączka.
-Następnie wyciągnij z PR wężyk podciśnienia idący z PRCSV.
-Teraz ten wężyk co wychodzi z kolektora (ten rozłączny wcześńiej) podłącz do PR.
-W efekcie masz PR połączone bezpośrednio z kolektorem. 2 wężyki od PRSCV- wchodzący i wychodzacy możesz teraz zaślepić, zeby nie wlatywał tam syf (aczkolwiek to użądzenie od tej pory już Ci nie jest potrzebne)
Jak chcesz to moge fotki zapodać.

Efekt- ciśnienie paliwa jest zawsze takie jak trzeba:D Pali mniej, jeżdzi szybciej, bajka:D
pozdro[/scroll][/b]
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

Dawaj fotaski :-) Zrobie to u siebie skoro dziala :-)
Awatar użytkownika
mike_drag
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: ndz 12 mar, 2006 14:40
Lokalizacja: Gdańsk

Ma moze ktos jeszcze w ten sposob przerobione podcisnienie??? nie zebym nie wierzyl, ale jakos fabryka chciala zeby wygladalo inaczej :? Jak mozesz to daj fotki tej przerobki.
Dzieki za odp.
Pozdro
S13 3city, wydech-przelot 2,5`,K&N,Koni Sport+Apex, poliuretany, blow off,ic-saab2.3T
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Fotki zrobione. jak ktośmi powie jak sie je dodaje to załącze.

[ Dodano: Sob Paź 21, 06 14:52 ]
Opis:

-rozłączamy "1" i "2"
-rozłączamy "4a" i "4b"
-łączymy ze sobą "1" i "4a"
-zaślepiamy "2" i "4b"
-gotowe :D

Legenda:


"0"- połączenie z kolektorem, to zostaje nie ruszone

"1","2"- na wężyku idącym od "0" i przerywamy go tak jak na obrazku, otrzymójąc końcówki"1" i "2"

"3"- połączenie z PR, zostaje ono nie ruszone.

"4a", "4b"- znajduje się za silnikiem, rozłączając gumowy wężyk od metalowej rurki otrzymujemy odpowiednio 4a (gumowy) i 4b (metalowy).

"3" i "4a" to dwa końce tego samego węzyka (około 15cm)
"0" i "1" to dwa końce tego samego węzyka (około 35cm)
Załączniki
schemat.JPG
124.JPG
4b.JPG
4a.JPG
3.JPG
1.JPG
0.JPG
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

matko...
przecież to żadna filozofia.
A co do fabryki to tylko ca1818det tak ma wszystkie inne nissany s14,300zx,r32,r33 mają to połączone bezpośrednio.

To służy tylko do wolnych obr na zimnym i niczego pozatym, alla ssanie. Jednak bez tego ca18det zima nie zima tak samo pali.

Wsumie to ładnie opisałeś MKx mozna by nawet z tego artykół zrobić bo bez przerwy ktoś sie mnie o to pyta.

Co do poprawy dynamiki to nie ma nic wspólnego, co do ekonomiki to tylko na zimnym silniku. Wywala sie to tylko dlatego ze coś z tego obw jest padnęte, a to sterowanie elektrozaworka a to elektrozaworek sie zawiesi a to coś jest nieszczelne.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

to ja tez podepne sie do tego.
Mam taki objaw...

Zakupilem pompke walbro 255 , silnik po remoncie , turbina to samo (T25)

I mam nastepujace problemy
mechanior powiedzial ze pompa paliwa dmucha tylko 2 bary...
wypalilo mi juz 2x uszczelki ( po 3zl sztuka :D )
ogolnie to powiedzieli tak , za niskie cisnienie , pompa do dupy
odlaczyli "wezyk podcisnienia" i ze teraz ma dawac stabilniej cisnienie
odlaczyli i zaslepili srobka ( na powyzzych obrazkach numerek 3 )

Do czasu jak nie wymienilem uszczelek mialem rzuty dosc mocne kolo 4k obrotow , jednak po zalaniu 98 i zalozniu uszczelek przestalo rzutowac i sie ladnie wkreca ale dopiero od 4k
teraz wypalilo mi znowu ale nie rzuca jeszcze jednak czuc spadek mocy

Auto po zalozeniu uszczelke caly czas przy wkrecaniu sie na obroty 4k i wyzej gwizdalo , jak by dmuchac w pusta butelke ( nie wiem czy tak bylo przed remontem , bo tylko 30km zdarzylem zrobic od zakupu do remontu )

Spalanie na miescie przy zroznicowanej jezdzie wyszlo mi w granicach 15,5-16 litra


Wiem ze nadaje sie to czesciowo do dzialu szarpanie , jednak sadze ze moze miec to jakis zwiazek z podcisnieniem i td
Jakies sugestie ? czemu takie niskie cisnienie paliwa ?
czemu gwizdze i czemu tak duzo pali ?

(wydmuchalo mi te wspaniale zamienniki po ok 250km)


A i jeszcze jedno , jak zdarzy mi sie ze auto sie zdusi i zgasnie , to sa problemy z odpaleniem, dlugo trzeba krecic by zalapal , kiedy opuszczaja sie obroty niekiedy spadna do 500 i po jakiejs chwili podskakuja do normalnych
oraz ostatnio gdy zimniej sie zrobilo , mam problemy z odpaleniem , jak by nie palil na jakis garnek
swiece ?

I jeszcze jedno dodam :P
czujnik temp wskazuje mi tylko pierwsza kreske , zawsze....

A co do zamieszczonej powyzej metody , jak jest ze spalaniem ??
czy wyrownanie na zimnym i cieplym tz ze bedzie palil wiecej czy mniej ?

wszelkie sugestie i porady beda dla mnie cenne
dzieki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

a strzela ci w tłumik jak podkręcisz gaz na luzie i puścisz?

jak w manual'u
sprawdź zapłon,
pomierz czujniki,
sprawdź lambde jak masz,
przepływke,
sprawdź szczelność dolotu - możesz zmierzyć ciśnienie przy 4000obr

walbro raczej nie robi kichy - chyba że masz podróbe albo nie jest to nówka
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

noweczka ze sklepu w wawie....
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Binio twoje mechaniki to debile!
Ciśnie paliwa jest w funkcji ciśnienia w kolektorze ssącym!
Wiec skoro ci odłaczyli PR to podnieśli ciśnienie na wolnych obr przy zamknętej przepustnicy ale co bedzie jak turbo bedzie dmuchac i bedzie nadciśnienie w kolektorze ssącym????? NIkt nie pomyslał??? Geniiusze!
Jak jerst doładowanie to ciśnienie paliwa się zwiększa wprost proporcionalnie do doładowania (przynajmniej powinno)
Wiec jak masz doładowanie 0,7bara to ciśnienie paliwa masz 2,2+0,7!!!!!

Turbo powiedziało do tłoków spływajcie......a mechanicy to nie nasza wina ;)

Auto ci pali 16 na 100? genialnie zrobiony remont!
cz. temp wody pokazuje 1 kreske - ciekawe dlaczego. Bynajmniej to nie ten czujnik nie pokazuje ECU jaka jest temp.

3razy wypaliło ci uszczelke pod turbo? Rany jaki druciaż ci to robi?

szlak mnie trafia jak takie żeczy czytam
PO cholere jest to forym jak wychodzi na to ze jak grochem o ściane?

tylko tak dalej BNinio
100% przypadek kolesia co kupuje złom (30km od kupna do remontu) a potem go drutuje.
tylko tak dalej....
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jaro, co się unosisz :)

gwarantuję ci że jest mnóstwo s13-tek i trochę mniej s14-tek
które to forum uratowało przed zgruzowaniem, zdrutowaniem i takimi tam :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Nauczyłem sie od karlosa i nie mam zamiaru byc pobłażliwy dla druciaży.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

na twoja pomoc najbardziej liczylem....
dostalem troche co innego niz sie spodziewalem , ale dobry zjeb tez sie przyda...

zaczne od tego iz kupilem auto uszkodzone i bylem swiadom czesci jego uszkodzenia...

Auto przyjechalo z za zachodniej granicy , buda prosta , przelot 124k , 91rok po lifcie , fajnie ladnie , padniete turbo kopcace na ostro. Tyle wiedzialem
W Polsce regeneracja turbiny , rozrzad oraz swiezy olej
Zrobione , w droge , po 30km zaczela stukac panewa... niemiec wiedzial czemu sprzedaje..


Zrobilem remont , najbardziej zaluje uczelki pod glowe , przynaje sie , druciarskie , nastepna bedzie cometica badz w ostatecznosci NISSAN
Pierwszy raz uszczelki wypalilem wylacznie z wlasnej glupototy przez niedomagajaca pompe , jednak to wina "dostepnosc" walbro , a w zasadzie jej braku. Nie mialem wyjscia , musialem jechac na tym co mialem.... zaluje

W zwiazku z informacja od mechanika " na walbro jest za male cisnienie" wymienilem sobie sam uszczelki na druciarskie po 3,1zl sztuka , przyznaje sie do druta , kierowalo mna przekonanie iz zanim ustabilizuje sprawe z pompa to nie chce wypalic NISSANowskich.

Od czasu zakupu przejechalem bardzo malo tym autom , by go nie palowac na tym co jest teraz , wiec nie mow mi ze zap*** auto
Sukcesywnie przegladam forum , pytalem Assassina z Lodzi , ale puki co nie doszlismy jeszcze do zadnych wnioskow.
Wypalilo mi teraz uszczelki na walbro ( po raz pierwszy ) wiec wypisalem powyzej moe obserwacje oraz spostrzezenia.


Liczylem na pomoc , zwlaszcza Twoja , niestety mam troche za daleko by osobiscie dojechac na "przegladzik" aczkolwiek chcialbym bardzo.


Staram sie nie wychodzic na druciarza , jesli za drut uwazasz uszczelke za tana to sie przyznaje , jesli regeneracja T25 tez , to spoko , jak mnie bedzie stac na bdb T28 to ja zakupie ale puki co staram sie dzialac w zakresie w jakim moge finansowo....


Ponownie prosze o pomoc jesli chodzi o objawy jakie mam , poniewaz chcialbym zakonczyc sprawe "niesprawnosci" mojego auta


PS. Po zakupie i w trakcie remontu staralem sie rozmawiac z pajakiem caly czas.
Mam nadzieje iz nastepna odp bedzie troche bardziej konstruktywna ....


Dzieki z góry i pozdro
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Połącz wężykiem punkty 0 i 3 tak jak na rysunku.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak ci wypaliło uszczelkę pod kolektorem to teraz pora na ta pod głową tak miedzy 3 a 4 garem :d Jak tylko ogarniesz temat podcisnien i pojawi się P-cisnienie w kolektorze to wywali głowica.

Wypier.... całe te sterowania solenoidami podłącz regulator cisnienia do kolektora i pa .
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”