Strona 1 z 9

Kucie CA18DET

: sob 16 gru, 2006 17:37
autor: Bakem0n0
Pare podstawowych pytan dotyczacych kucia. Pewnie Karrlos negrofaszysta mnie zaraz puknie, ale... :mrgreen:

1 - metalowa uszczelka pod glowice - rozumiem ze grubosc ma miec taka ile sie "zgubi" podczas planowania glowicy ?
2 - gladzie zuzyte na cylindrach - po tulejowaniu, jakich szukac tlokow ? rozumiem ze maja byc oversized o tyle ile sciagna po tulejowaniu ?
3 - wal korbowodowy - z jak najmniejsza iloscia szlifow ? jakie sie jeszcze nadaja ?
4 - pompa olejowa - czy jest koniecznosc wymiany na nowa ?

cos mi sie jeszcze przypomni moze potem...

: sob 16 gru, 2006 21:00
autor: Decy
zalezy jaka gotowa operujesz..
najlepiej sobie caly motor 750hp redy w tomei kupic tylko to jakies 30tyskow kosztuje

: ndz 17 gru, 2006 07:32
autor: Bakem0n0
ta, za 30tys to ja mam s13 z jakims wesolym RB w srodku, na dodatek zakutym... :P

ale mnie ciekawi CA.

nie jestem w sekcie znawcow wiec sie pytam.

heeelp. :)

: ndz 17 gru, 2006 12:01
autor: dziubas
4 - pompa olejowa - czy jest koniecznosc wymiany na nowa ?
No przydało by się bo te wozy mają po naście lat i mało kto wymienia pompę

: ndz 17 gru, 2006 16:33
autor: Bakem0n0
no to odp na puknt 4 mam, a kto sie wypowie o reszcie ?

: pn 18 gru, 2006 08:47
autor: Karrlos
Paradoksalnie (apropos paradoksu w avatarze) nie pukam takich jak Ty ani innych Twojej płci ;)

Ad 1. Cometic. Jak chcesz dużo ładować to przyda się odprężenie silnika. Cometic ma grubość 1.2. xxx 1.9 - musisz sprawdzić co jest po środku. Wszystko jest do policzenia.
Do Cometica 1.2 mamy dojście z USA około 450 PLN , grubsze tylko z apexperformance - Rafi około 600 PLN.

Ad3. Kupić nominał i zrobić na pierwszy szlif.
Chociaż pewnie inne też mogą się nadać, ale im mniej szlifów tym lepiej.

Ad4. Pompa olejowa do zamówienia w apex performance. Cena powala ale podobno te stare nie nadążają z pompowaniem oleju więc lepiej zmienić. też Rafi

: pn 18 gru, 2006 10:04
autor: Pajak2444
Ad 2.
4 firmy robia kute tloki do CA18 i maja je w na stanie :
Wiseco ( www.apexperformance.co.uk 399 funtow ), lub ebay.co.uk 360 funtow. wysylka do pl 20 funtow.
CP Pistons http://www.240sxmotoring.com/cppiforca.html 650$
ACL ok 540$ australia ebay.com.au
XT XTP http://www.raceeng.com/pc-7958-55-nissa ... mm851.aspx cena z pierscieniami 560$
ewentualnie escort ma tloki ale kosmos cena : http://www.escort-us.com/frames.html
Ad 3. Kute waly korbowe : wiecej informacji na temat dostepnosci i cen postaram sie udzielic w przeciagu 2 tygodni.

: pn 18 gru, 2006 13:15
autor: jarkowy
karlos
Ad3. Kupić nominał i zrobić na pierwszy szlif.
Chociaż pewnie inne też mogą się nadać, ale im mniej szlifów tym lepiej.
Neofaszysta też się czasami myli
Nie jak sie ma NOWY nominał to sie do niego nie robi szlifu tylko dobiera panewki sekcjami ge nr nissana (serwisówka dokładnie opisóje) lub kupuje panewki 0.025 (nie mylic z 0.25- pierwszsy szlif) i wtedy robi delikatne liznięcie na złożóne juz panewki. Poprostu szkoda wału na szlif i to jak holera

Co do kucia to to jest zwykły-dobry (to powinien być synonim) remont silnika tylko graty są lepsze.

: pn 18 gru, 2006 13:42
autor: Karrlos
Nie NEO tylko Negro - wypraszam sobie.

wał nominał - skrót myślowy = kupujemy przetarty wał nominalny i robimy pierwszy szlif.
Jak ktoś kupi nominał bez konieczności szlifowania to gratuluje - cena pewnie wzrośnie troszkę mocno.

: pn 18 gru, 2006 15:44
autor: Bakem0n0
Karrlos pisze: Ad 1. Cometic. Jak chcesz dużo ładować to przyda się odprężenie silnika. Cometic ma grubość 1.2. xxx 1.9 - musisz sprawdzić co jest po środku. Wszystko jest do policzenia.
Ad4. Pompa olejowa do zamówienia w apex performance. Cena powala ale podobno te stare nie nadążają z pompowaniem oleju więc lepiej zmienić. też Rafi

Czyli, rozumiem ze ile wytne przy planowaniu glowicy, tyle musze dodac gruboscia uszczelki ?

innymi slowy "co mam dokladnie liczyc" :mrgreen: ? i jak spowodowac odprezenie ?

pompe olejowa raczej nie apexowa, bo nie podcieram sie banknotami tylko bilonem... =] moze jest jakas oryginalna nowa do dostania w serwisie nissana ? czy tez pasuja jakies zamienniki np z 240sx, sentry, albo z s14 ?

jeszcze co do walu - bo jakiegos kutego z tomei nie mam zamiaru kupowac (chyba ze cena nie bedzie naprawde z kosmosu) - gdzie szukac - interesowalby mnie albo nowy, albo na 1 szlif... i orientacyjna cena... ale chyba tanio nie jest...

Pajak - Jakie przykladowo dobrac tloki - 83.5, 84.0, itd. jak obliczyc jakich tlokow potrzebuje ? - przypominam ze gladzie mam "tenteges" do "remontu".

: pn 18 gru, 2006 16:42
autor: Pajak2444
wg mnie im mniej rozwiercony blok tym lepiej !! grubosc scianek cylindra niepowala na kolana !!
83,5 to bardzo dobre rozwiazanie przy bloku do szlifu, porysowanych gladziach itp !! Pod warunkiem ze rysy niemaja glebokosci wiekszej niz 0.15mm !!
Tloki 84mm to sposob na zwiekszenie pojemnosci. jednak wada jest taka ze w przypadku uszkodzenia ponownie niewykorzystamy juz bloku bo bardzoej sie go juz nieda rozwiercic bez uszczerbku na trwalosci !!
Obliczanie tlokow to mierzenie srednicy cylindra i okreslenie gleokosci rys na gladziach . Blok pomierzyc mozna u kazdego szlifierza i kazdy szlifierz po sprawdzeniu srednicy od razu powie czy blok sie nadaje na 1 czy na"2" szlif.

: pn 18 gru, 2006 19:25
autor: Airbog
Mam rozwiercony o 1 mm.
Wal jest nowy od Nissan'a. Panweki dobrane w/g manualu - sa kody w bloku i na wale.

: pn 18 gru, 2006 20:12
autor: Bakem0n0
dzieki Pajak, za odpowiedz.

to jeszcze tylko nie wiem jak z ta uszczelka i pompa...

Airbog, za nowy wal ile poszlo kasy ? mniej wiecej?

zapytam sie zreszta wujka czika czy cos ma... =]

: wt 19 gru, 2006 08:04
autor: Karrlos
Bakemono jak nie srasz banknotami to nie kupuj nowego wału.
Spróbuj znaleźć nominał w super stanie lub na 1szy szlif.

Rafi już napisał że seria wał wystarcza do chyba 500-600KM więc po co mnożyć koszty.

Pompa oleju - z tego co mówił mi Rafi to mówił tylko o nowej apex. Ale można poszukać.
Jak dorwiesz używkę to musisz sprawdzić czy daje radę. Zapytaj Rafiego jak to zrobić bo on 3 przetestował i kupił nową.

: wt 19 gru, 2006 09:52
autor: hałabała
kute tłoki kutymi,ale niezniszczalne nie są,więc jak to jest z trwałością kucizny??
jest kilka firm ale które są warte polecenia??te tłoki z USA cenowo są OK ale jak z wykonaniem,trwałością??
co by trzebabyło zrobić albo co by musiało się stać z silnikiem żeby taki tłok czy korbowód sie rozpłynoł,zatarł,pękł,itp.

jeszcze dorzućcie do zestawu szpilki ARP!!no i chyba niezapomnieliście od korbach??a to tez nie mały pieniądz,ale Pająk ma ciekawą propozycje na korby i szpilki!!

a moze takby RAFI troche napisał o zakuciu CA,był pierwszy z tym patentem i jest pare osób które chcą być następne wiec pare porad by sie przydalo,

oprucz samych części trzeba to wszystko wywarzyć!! a to też kilka monet!!
szlif cylindrów pod kute tłoki 400zł,wywazenie wału i innych elementów 400zł no i pewnie trzeba blok planować i osiować wiec nastepne 350zł

pompa oleju w serwisie kosztuje 1200zł :-x ,te na APEX niewiem po ile są,czy mozna jakąś inną zastosować??