Dym - biały, śmierdzący, w dziwnym momencie

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Tak jak w temacie. Pojawia się dym, biały, śmierdzący. Pojawia się gdy obroty lagodnie opadają do wolnych - np zatrzymuje się na światłach - dymek pokazyje się na około 3-5 sekund i koniec - nic potem nie dymi, nic nie śmierdzi. Przy wchodzeniu na obroty spokuj, , przy utrzymywaniu obrotów spokuj.
p.s. Czy moze to mieć jakiś związek z nieprawidłowo działajacym CAS?
p.s.2 . Aha auto za duzo pali (17 litrów), ale ono zawsze tak miało (mimo że, sprawdziłem czójnik temperatury, sonde lambda, PRCSV, ustawiałem zapłon, itp. )
Awatar użytkownika
pq
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 79
Rejestracja: pt 13 maja, 2005 20:56
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

cześć
czy ten dymek nie jest raczej niebieski niż biały???
to co opisałeż oznacza tylko jedno -> turbina puszcza tzw bąka, ( uszczelniacze ) czeka cię bliski zakup nowej dmuchawki lub jej regeneracja.
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

czytałem na forum o róznych dynkach i turbo pierwsze mi sie wydało pierwsze podejżane, ale ten dymek nie jest niebieski, nie jest nawet niebieskawy, poprostu biały. Na początku było jeszcze duzo wilgoci na polu i myślałem ze to poporstu troche pary, bo ma ten sam kolor, ale to nie para bo śmierdzi.

[ Dodano: Czw Mar 29, 07 08:42 ]
zresztą przedział obrotów w którym to się pojawia, jest poniżej aktywności turbo, (przynajmniej tak mi się wydaje) , więc z kąd by był bąk akurat w momencie kiedy jest na niej 0 obciążenia (wolny spadek obrotów w przedziale poniżej 2000).
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

witam ja mialem najpierw bialy dym na malych obrotach a jak dawalem w palnik to znikal bo turbo sie nagrzewalo i uszczelniacze sie rozgrzewaly sprawc czy masz bialy korek oleju plyn mi nie ubywal a korek byl bialy woda od chlodzenia turba mieszala sie lekko z olejem zdejmij jak naszybciej turbo zanim stanie sie cos gorszego turbo niby mi dzialalo poprawnie dym byl a jak zdjelem turbo jak reka odjol teraz czekam na moje nowa turbawke tak sie zaczyna walic turbo tak jak u ciebie bylo i umnie
Awatar użytkownika
OffsprinG_87
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 118
Rejestracja: ndz 20 gru, 2009 12:22
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

podłaczam się pod temat samochód chodzi nie przekraczam 2.5 tys obrotow puszczam gaz i czasem bardzo rzadko zaczyna dymić zdarzyło mi sie ostatnio z 3 razy tak dym jest biały bardzo dobrze sie przyjrzałem i jest go dość sporo ulatnia się bardziej z pod siedzień niż z pod silnika tam nic nie dymi tak jak z Tyłu może jakaś nieszczelność wydechu ? ale kurde troche za dużo tego dymu ....Turbo nawet sie nie załaczyło
Obrazek
Obrazek
kobbra281189
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 03 lut, 2010 21:43
Kontakt:

Mam problem z moim ca18det gdy postoi chwile na wolnuch obrotach sadzi strasznie na biało z wydechy turbina była regenerowana półtora roku temu ale ma straszne luzy pompuje poprawnie 0,7 bara na wyższych obrotach nie kopci gdy rano odpalam nie ma nic z wydechu moim zdaniem turbo czy to możliwe..?? 1litr oleju na miesiąc strasznie kopci przez minute i póżniej spokuj na jakiś czas i znów tosamo co to moze być odma nie puszcza pierścienie ok... uszczelniacze zaworowe chyba ok bo z rana nie kopci miał ktoś taki przypadek..?? a i jeszcze jak turbo było nieszczelne to mniej kopcił...a teraz gdy dobrze uszczelnione to masakra i jak jest cieplejszy to bardziej kopci... Kto pomoże...?? :? :(
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4679
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

na 80% turbo
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

na 100% turbo
kobbra281189
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 03 lut, 2010 21:43
Kontakt:

też tak sądze powiem szczerze gorzej jest gdy auto sie rozgrzeje. Kupiłem go od faceta co dba o samochody strasznie jest moim kumplem turbo zawsze było chłodzone i rozgrzewane ... polegało to na tym ze jeździłem nim tak długo dopuki nie złapał normalnej temperatury max 2 tyś obrotów i tak samo z chłodzeniem zawsze stał na biegu jałowym ze 3 min... bardzo rzadko jest tyrany do odciny i bardzo rzadko pale nim gume 2 razy kręciłem nim nie przekraczając 4,5 tyś obrotów naprawde szczeze powiem dbam o niego od czasu gdu rozszczelnił sie układ wydechowy i troszke wcześniej mechanik mówił mi ze to głowica czyli uszczelniacze zaworowe ale rano gdy odpalam nic z wydechu nie ma... gdy uszczelniałem właśnie wydech sprawdziłem turbo i ma luzy dla mnie za duze pierwszy raz sie z tym spotykam choć sam jestem mechanikiem ... nie chce poprostu niepotrzebnie wydawać pieniędzy na to co moze okazać sie ze jest dobre... luzy ma duze a wiecie moze jak można sprawdzić to turbo ze ono bierze ten olej...?? :( porobiłem sonde czujnik położenia przepustnicy pompe paliwa na walbro 255 i przekaźnik regulujący wtyskami... bo przed tym turbo nie dawało dobrego ciśnienia i szarpał... teraz jest ok... turbo pompuje ale masakrycznie kopci... tylko na biegu jałowym jak przegazuje na chwile sie uspokoi i p<font class="red">u</font>źniej znów to samo...:( POMOCY a jeszcze jedno gdzie mozna dostać garrett t28 ..?? bo jezeli turbo winne to wolał bym założyć więkrze... Dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

T28 można by dostać choćby u nas na forumowej giełdzie. Sprawdź u Gela jego oferty.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

wykręć sondę i zobacz jak wygląda, jak obrzygana + luz na wirnikach to wiesz OCB :)
Rice is nice
Obrazek
kobbra281189
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 7
Rejestracja: śr 03 lut, 2010 21:43
Kontakt:

Ok dzięki wielkie. Gdy czegoś się dowiem, to napewno dam znać. Pozdro
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

podpinam sie do tematu. u mnie sprawa wystepuje podczas wolnych obrotow. Gdy auto stoi, po chwili raz na jakis czas nastepuje cykniecie, obroty podnosza sie o 300 o z wydechu przez ok 5 sekund leci bialy dym podobny do pary, po czym kolejne cykniecie i wraca wszystko do normy, czyli 1000 obr/min i malutko dymu z wydechu. Co to moze byc?? dodam ze podczas tego CYK robi sie troche miekszy pedal hamulca.
Awatar użytkownika
vibe
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: pt 20 lis, 2009 19:54

Dorąbałeś zagadkę :lol:

auto w gazie ?
kto rano wstaje, temu browar wieczorem się przydaje ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4679
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Klima
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”