Gaśnie i nie mozna odpalic

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Witam wszystkich po długiej nieobecności :mrgreen:

Mam problem z moim furakiem (200sx s13). Osobiście od 5 lat nic takiego mi sie nie przytrafiło i z tego co pamietam nikt z was nie mial podobnego problemu (no moze do momentu w którym aktywnie uczestniczyłem w dyskusjach na forum TK).

Podczas jazdy z nieznanych mi przyczyn samochód nagle gasnie ale nie jest to powolny spadek obrotów do 0 tylko takie cos jak bym nagle podczas jazdy wyłaczył samochód kluczykiem... Nagle obroty spadaja do 0 i podczas próby odpalenia rozrusznik kreci, pompa pompuje obroty wariują tzn dzieje sie tak jak by nie mógł odpalic idą w górę do 400 rpm i spadaja do 0 i znów gaśnie podczas dodawania gazu ida do 400-800 i znów gaśnie. I moge go sobie tak piłowac i piłowac i nic mu to nie daje... Po jakis 3 minutach zapala normalnie i mozna nim jedzic... Objaw jest podobny podczas próby odpalenia jak do walnietego CAS (crank angel sensor - Chyba tak to sie pisze :oops: ) albo do próby odpalenia z odłączona rura od dolotu.

Dzieje sie tak niezaleznie od pory dnia, długosci jazdy czy warunków atmosferycznych.

Moze ktos miał podobny objaw i bedzie w stanie mi pomóc albo cos doradzić.

Z góry wielkie dzieki.

PS sprawa jest dosc pilna poniewaz jezdzę nim na codzień a nagłe wyłaczenie silnika podczas jazdy stwarza dosc nieprzyjemne odczucia podczas próby hamowania zaciskami od 300zx-a... (sporo sie nameczyłem aby go wyhamować) :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
clicker200sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 269
Rejestracja: wt 10 maja, 2005 08:57
Lokalizacja: Birmingham UK
Kontakt:

Ja mialem kiedys taki przypadek, podczas ostrego butowania przez miasto 1-do konca 2-do konca, wrzucilem 3 i nagle zauwazylem ze silnik zgasl, doslownie w moment, po zatrzymaniu sie musialem go kilka razy pilowac przez okolo 5minut, kilka tygodni poznij robilem remont, ale to z innej przyczyny, wywalilo uszczelke pod glowica, od tamtego momentu nie przydarzyl mi sie taki wypadek
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

elektryka ? gdzies zwarcie ? problem z uziemnieniem ? kabel gdzies zwisa i trze ?

o co chodzi z ciezkim hamowaniem? - tez mam w planie ladowanie 4tlokow od 300zxa wiec podpowiedz w co sie bede pakowac... :P
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Z hamowaniem jest tak ze wspomaganie hamulca nie dziala... Mi po zamontowaniu zacisków od 300zx-a hamulec nisko lapie (trzeba bardziej wcisnac pedał).

Elektryke posprawdzam jakies inne propozycje ?

Ps. Dzieki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

ale montowales na normalne 4 szpile? tarcza 30mm czy 26mm ?

a jeszcze jedna propozycja - przegrzanie ukladu elektronicznego - np komputerka?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Fila. pisze:Z hamowaniem jest tak ze wspomaganie hamulca nie dziala... Mi po zamontowaniu zacisków od 300zx-a hamulec nisko lapie (trzeba bardziej wcisnac pedał).
Musisz zmienic BMC. :wink:
kevin
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 59
Rejestracja: pn 13 mar, 2006 18:22
Lokalizacja: Wrocław

Sprwawdż sprężąnie !
Na zimnym silniku koniecznie
Wszystkie objawy pasują ...
Lubimy ostro zakurzyć .....
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

takie gwałtowne gaśnięcie silnika musi mieć przyczynę w sterowaniu
w przeciwnym przypadku dławiłby się a nie gasł gwałtownie

sprawdź styki na przepływce, PT, czujniku przepustnicy, CAS etc.
można je pociągnąć preparatem Chemia Kontakt S - dla pewności że to nie w nich leży przyczyna
sprawdź podciśnienia
sprawdź ECU
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

sprawdz przewody do cewek, popsikaj kontaktem i podociskaj
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
EnDrIu
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: wt 26 paź, 2004 14:33
Lokalizacja: Warszawa

mialem podobne problemy w Roverze kiedy padl czujnik polozenia walu.Sprawdzales na kompie błedy??
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET

Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Dzieki za podpowiedzi :D .

Wtyczki wszystkie przeczyszczone i wypsikane :mrgreen: . Przejechalem kolo 20 km i jak narazie nie mialem zadnej brzydkiej przygody.... Pojeżdzę tydzień i potestuje. jak nie zgasnie to znaczy ze naprawione.

Co do kompresji to odpada bo to jest nagłe wyłaczenie silnika a nie nagły spadek obrotów. Pozatym on moze zgasnąć na 2000 rpm jak i na 4000 rpm.

Podcisnienie mam ok i nigdy nie warjowało (mierzone wg, wskaznika greddiego).

Kompa nie sprawdzalem bo jak narazie nie mam czasu (duzo wyjazdów sluzbowych) :(.

Zauwazyłem ze jak czasem dotkne progu przy siedzeniu to mnie prąd kopie.
Zapaliła mi sie dioda anti-lock (pewnie przez to ze wyrwało mi kabel od jednego z czujników). Dyfer jest od s14a i wiem ze niektórym osobom ta dioda sie swieci cały czas mi sie dopiero niedawno zapaliła :(.
Jak dotykam stacyjki to tez mnie prad czasem kopnie...

Moze to miec zwiazek z gaśnieciem samochodu ?

BTW co to BCM ? Troche zostalem w tyle z tym wszystkim :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

BRAKE MASTER CYLINDER - pompa hamulcowa- Z32 ma wieksza srednice tloczka zeby mogl przepompowac ilosc plynu potrzebna dla wiekszych hamulcow.

Ciekawe jaka pompe bede musial zapodac do WILWOODów, az sie boje.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Tym co stawiali na styki i przewody wystawilem po punkciku "pomógł" :mrgreen:

Przejechalem 250km i jak naazie nie zgasł wiec powinno byc ok.

Dziekuje za pomoc :!:
Awatar użytkownika
Nurek200SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 358
Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
Lokalizacja: Szczecin

Witam. Odgrzewam kotleta. Mam podobny problem a z rzeczy które znalazłem na forum nic nie pomaga. Auto na zimnym szarpie jak szalone....Podczas jazdy auto samo gaśnie i potem odpalić nie chce w ogóle. Po pewnym czasie odpala z niewielkimi problemami i tak non stop...Gaśnie na rozgrzanym jak i na zimnym.

Nie ma reguły jeździ 3,4 dni i jest wszystko ok a raz się tak dzieje kilka razy dziennie.
Gdy zgaśnie chechłanie do rozładowania akumulatora nic nie daje.

Przy próbie odpalenia czuć paliwo w wydechu.

Świece sprawdzone, przewody wtyczki sprawdzone przeczyszczone, ten sterownik wtryskiwaczy podłączony z drugiego i dalej nic, pompa paliwa sprawna podaje wachę.

Pomóżcie.
...:::200SX S13:::...

Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jakos od pogody nie jest to zalezne, moze wilgoc w kabelkach/wtyczkach?
spawdzales bledy na kompie?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”