Witam wszystkich po długiej nieobecności
Mam problem z moim furakiem (200sx s13). Osobiście od 5 lat nic takiego mi sie nie przytrafiło i z tego co pamietam nikt z was nie mial podobnego problemu (no moze do momentu w którym aktywnie uczestniczyłem w dyskusjach na forum TK).
Podczas jazdy z nieznanych mi przyczyn samochód nagle gasnie ale nie jest to powolny spadek obrotów do 0 tylko takie cos jak bym nagle podczas jazdy wyłaczył samochód kluczykiem... Nagle obroty spadaja do 0 i podczas próby odpalenia rozrusznik kreci, pompa pompuje obroty wariują tzn dzieje sie tak jak by nie mógł odpalic idą w górę do 400 rpm i spadaja do 0 i znów gaśnie podczas dodawania gazu ida do 400-800 i znów gaśnie. I moge go sobie tak piłowac i piłowac i nic mu to nie daje... Po jakis 3 minutach zapala normalnie i mozna nim jedzic... Objaw jest podobny podczas próby odpalenia jak do walnietego CAS (crank angel sensor - Chyba tak to sie pisze ) albo do próby odpalenia z odłączona rura od dolotu.
Dzieje sie tak niezaleznie od pory dnia, długosci jazdy czy warunków atmosferycznych.
Moze ktos miał podobny objaw i bedzie w stanie mi pomóc albo cos doradzić.
Z góry wielkie dzieki.
PS sprawa jest dosc pilna poniewaz jezdzę nim na codzień a nagłe wyłaczenie silnika podczas jazdy stwarza dosc nieprzyjemne odczucia podczas próby hamowania zaciskami od 300zx-a... (sporo sie nameczyłem aby go wyhamować)
Gaśnie i nie mozna odpalic
Moderator: Moderator
- clicker200sx
- Stały gość
- Posty: 269
- Rejestracja: wt 10 maja, 2005 08:57
- Lokalizacja: Birmingham UK
- Kontakt:
Ja mialem kiedys taki przypadek, podczas ostrego butowania przez miasto 1-do konca 2-do konca, wrzucilem 3 i nagle zauwazylem ze silnik zgasl, doslownie w moment, po zatrzymaniu sie musialem go kilka razy pilowac przez okolo 5minut, kilka tygodni poznij robilem remont, ale to z innej przyczyny, wywalilo uszczelke pod glowica, od tamtego momentu nie przydarzyl mi sie taki wypadek
elektryka ? gdzies zwarcie ? problem z uziemnieniem ? kabel gdzies zwisa i trze ?
o co chodzi z ciezkim hamowaniem? - tez mam w planie ladowanie 4tlokow od 300zxa wiec podpowiedz w co sie bede pakowac...
o co chodzi z ciezkim hamowaniem? - tez mam w planie ladowanie 4tlokow od 300zxa wiec podpowiedz w co sie bede pakowac...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Z hamowaniem jest tak ze wspomaganie hamulca nie dziala... Mi po zamontowaniu zacisków od 300zx-a hamulec nisko lapie (trzeba bardziej wcisnac pedał).
Elektryke posprawdzam jakies inne propozycje ?
Ps. Dzieki za odpowiedzi
Elektryke posprawdzam jakies inne propozycje ?
Ps. Dzieki za odpowiedzi
ale montowales na normalne 4 szpile? tarcza 30mm czy 26mm ?
a jeszcze jedna propozycja - przegrzanie ukladu elektronicznego - np komputerka?
a jeszcze jedna propozycja - przegrzanie ukladu elektronicznego - np komputerka?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Musisz zmienic BMC.Fila. pisze:Z hamowaniem jest tak ze wspomaganie hamulca nie dziala... Mi po zamontowaniu zacisków od 300zx-a hamulec nisko lapie (trzeba bardziej wcisnac pedał).
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
takie gwałtowne gaśnięcie silnika musi mieć przyczynę w sterowaniu
w przeciwnym przypadku dławiłby się a nie gasł gwałtownie
sprawdź styki na przepływce, PT, czujniku przepustnicy, CAS etc.
można je pociągnąć preparatem Chemia Kontakt S - dla pewności że to nie w nich leży przyczyna
sprawdź podciśnienia
sprawdź ECU
w przeciwnym przypadku dławiłby się a nie gasł gwałtownie
sprawdź styki na przepływce, PT, czujniku przepustnicy, CAS etc.
można je pociągnąć preparatem Chemia Kontakt S - dla pewności że to nie w nich leży przyczyna
sprawdź podciśnienia
sprawdź ECU
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
sprawdz przewody do cewek, popsikaj kontaktem i podociskaj
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
mialem podobne problemy w Roverze kiedy padl czujnik polozenia walu.Sprawdzales na kompie błedy??
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Dzieki za podpowiedzi .
Wtyczki wszystkie przeczyszczone i wypsikane . Przejechalem kolo 20 km i jak narazie nie mialem zadnej brzydkiej przygody.... Pojeżdzę tydzień i potestuje. jak nie zgasnie to znaczy ze naprawione.
Co do kompresji to odpada bo to jest nagłe wyłaczenie silnika a nie nagły spadek obrotów. Pozatym on moze zgasnąć na 2000 rpm jak i na 4000 rpm.
Podcisnienie mam ok i nigdy nie warjowało (mierzone wg, wskaznika greddiego).
Kompa nie sprawdzalem bo jak narazie nie mam czasu (duzo wyjazdów sluzbowych) .
Zauwazyłem ze jak czasem dotkne progu przy siedzeniu to mnie prąd kopie.
Zapaliła mi sie dioda anti-lock (pewnie przez to ze wyrwało mi kabel od jednego z czujników). Dyfer jest od s14a i wiem ze niektórym osobom ta dioda sie swieci cały czas mi sie dopiero niedawno zapaliła .
Jak dotykam stacyjki to tez mnie prad czasem kopnie...
Moze to miec zwiazek z gaśnieciem samochodu ?
BTW co to BCM ? Troche zostalem w tyle z tym wszystkim
Wtyczki wszystkie przeczyszczone i wypsikane . Przejechalem kolo 20 km i jak narazie nie mialem zadnej brzydkiej przygody.... Pojeżdzę tydzień i potestuje. jak nie zgasnie to znaczy ze naprawione.
Co do kompresji to odpada bo to jest nagłe wyłaczenie silnika a nie nagły spadek obrotów. Pozatym on moze zgasnąć na 2000 rpm jak i na 4000 rpm.
Podcisnienie mam ok i nigdy nie warjowało (mierzone wg, wskaznika greddiego).
Kompa nie sprawdzalem bo jak narazie nie mam czasu (duzo wyjazdów sluzbowych) .
Zauwazyłem ze jak czasem dotkne progu przy siedzeniu to mnie prąd kopie.
Zapaliła mi sie dioda anti-lock (pewnie przez to ze wyrwało mi kabel od jednego z czujników). Dyfer jest od s14a i wiem ze niektórym osobom ta dioda sie swieci cały czas mi sie dopiero niedawno zapaliła .
Jak dotykam stacyjki to tez mnie prad czasem kopnie...
Moze to miec zwiazek z gaśnieciem samochodu ?
BTW co to BCM ? Troche zostalem w tyle z tym wszystkim
BRAKE MASTER CYLINDER - pompa hamulcowa- Z32 ma wieksza srednice tloczka zeby mogl przepompowac ilosc plynu potrzebna dla wiekszych hamulcow.
Ciekawe jaka pompe bede musial zapodac do WILWOODów, az sie boje.
Ciekawe jaka pompe bede musial zapodac do WILWOODów, az sie boje.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Tym co stawiali na styki i przewody wystawilem po punkciku "pomógł"
Przejechalem 250km i jak naazie nie zgasł wiec powinno byc ok.
Dziekuje za pomoc
Przejechalem 250km i jak naazie nie zgasł wiec powinno byc ok.
Dziekuje za pomoc
- Nurek200SX
- Stały gość
- Posty: 358
- Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
- Lokalizacja: Szczecin
Witam. Odgrzewam kotleta. Mam podobny problem a z rzeczy które znalazłem na forum nic nie pomaga. Auto na zimnym szarpie jak szalone....Podczas jazdy auto samo gaśnie i potem odpalić nie chce w ogóle. Po pewnym czasie odpala z niewielkimi problemami i tak non stop...Gaśnie na rozgrzanym jak i na zimnym.
Nie ma reguły jeździ 3,4 dni i jest wszystko ok a raz się tak dzieje kilka razy dziennie.
Gdy zgaśnie chechłanie do rozładowania akumulatora nic nie daje.
Przy próbie odpalenia czuć paliwo w wydechu.
Świece sprawdzone, przewody wtyczki sprawdzone przeczyszczone, ten sterownik wtryskiwaczy podłączony z drugiego i dalej nic, pompa paliwa sprawna podaje wachę.
Pomóżcie.
Nie ma reguły jeździ 3,4 dni i jest wszystko ok a raz się tak dzieje kilka razy dziennie.
Gdy zgaśnie chechłanie do rozładowania akumulatora nic nie daje.
Przy próbie odpalenia czuć paliwo w wydechu.
Świece sprawdzone, przewody wtyczki sprawdzone przeczyszczone, ten sterownik wtryskiwaczy podłączony z drugiego i dalej nic, pompa paliwa sprawna podaje wachę.
Pomóżcie.
...:::200SX S13:::...
Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
jakos od pogody nie jest to zalezne, moze wilgoc w kabelkach/wtyczkach?
spawdzales bledy na kompie?
spawdzales bledy na kompie?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.