Moj 200sx po jezdzie testowej

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Oooo ja cie krece ..... no to niezly bubel !! Powazna awaria.. i co teraz bedzie ?? Masz kierownice po z zlej stronie !! :wink:


A tak na serio to turbo dostalo niezlej zygawki ... no nic czas zrobic miejsce wiekszej suszarce :P
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Turbo do wymiany
skrzynia do wymiany
ożysko dociskowe właśnie chałasuje tylko wtedy gdy wciskamy sprzegło a nie na odwrót bo normalnie lozysko się nie kręci. Wymiana łozyska to 75zł za łożysko i dzień roboty ale to nie takie proste trzeba rozpiąć wał i wywalić całą skrzynie biegów ja w pojedynke nie jestem sam wstanie tego zrobić bo poprostu nie podniosę spowrotem skrzyni(a ułomek ze mnie nie jest :wink: ) i nie wepchne jej w tarcze sprzęgłową (niedajboże się rozcentruje)

A nie koniecznie to skrzynia biegów ale obadaj czy robi Ci to na każdym biegu najlepiej otwóż sobie drzwi jedz pomały i wystaw głowę pod samochód (tylko nie rozwal jej o jakiś krawężnika ;wink: )
To równie dobrze mogą być piasty ztwardniałek chamulce lub ręczny . Po jeżdzie długiej bez chamowania wyjż z auta i dotknij każdej z felg jak się któraś mocniej zagrzeje to masz usterke.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Anonymous

jarkowy pisze:Turbo do wymiany
skrzynia do wymiany
ożysko dociskowe właśnie chałasuje tylko wtedy gdy wciskamy sprzegło a nie na odwrót bo normalnie lozysko się nie kręci. Wymiana łozyska to 75zł za łożysko i dzień roboty ale to nie takie proste trzeba rozpiąć wał i wywalić całą skrzynie biegów ja w pojedynke nie jestem sam wstanie tego zrobić bo poprostu nie podniosę spowrotem skrzyni(a ułomek ze mnie nie jest :wink: ) i nie wepchne jej w tarcze sprzęgłową (niedajboże się rozcentruje)

A nie koniecznie to skrzynia biegów ale obadaj czy robi Ci to na każdym biegu najlepiej otwóż sobie drzwi jedz pomały i wystaw głowę pod samochód (tylko nie rozwal jej o jakiś krawężnika ;wink: )
To równie dobrze mogą być piasty ztwardniałek chamulce lub ręczny . Po jeżdzie długiej bez chamowania wyjż z auta i dotknij każdej z felg jak się któraś mocniej zagrzeje to masz usterke.
zaraz zaraz, łozysko oporowe jak napisałeś i ja dobrze zrozumiałem po wcisnieciu pedału sprzegła nie hałasuje. ja puscisz pedał to może szumiec wtedy . Oznacza to ze jest do luftu łożysko ale mozna z tym jakiś czas zyć. po wciśnieciu pedału łożysko kreci sie pod obciążeniem i dlatego nie hałasuje, jak puscisz pedał sprzegła , łozysko nie koniecznie zatrzyma sie, moze sie krecić bez obciązenia i wtedy jak je słychac to znaczy ,że jest do bani.
Ja pzrynajmniej tak to rozumiem :?
rottie

no tak wlasnie jest.najwiekszy halas jest na pierwszym i drugim biegu podczas tzw.hamowania silnikiem - im mniejsze obroty tym glosniej slychac to tarcie...kiedy wcisne sprzeglo albo wrzuce na luz nic nie slychac...
turbo do wymiany powiadacie :( ...skad ta pewnosc?Pytam bo naprawde sie nie znam na turbinach jeszcze i chcialbym wiedziec co powiedziec mechanikowi,jutro rano przychodzi do auta.A jesli na bank do wymiany to jakie powinienem kupic??prosze o dokladny opis z symbolami to poszukam.I nie od razu najwieksze i najdrozsze :wink: :P Troche lepsze niz seria bedzie ok...
Chce wszystkiego sie wywiedziec i zrobic auto bo czeka je troche dluga droga do Polski do Modlina i z powrotem :lol: 8) a w samym Modlinie tez nic chcialbym zeby mi sie cos wysralo...
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Łożysko jak jest puszczone sprzęgło nie powinno dotykać słoneczka docisku.
I jeśli objaw jest taki ze po wciśnięciu sprzęgła przestaje szumieć to znaczy właśnie ze padła skrzynia a jeśli szumi mocniej to znaczy ze padło łożysko.
Żeby wstępinie zlikwidować szum w skrzyni przyda się zmienić w niej olej na jakiegoś dobrego syntetyka 75w-90w zazwyczaj się troche uspokaja - u mnie tak było w każdym razie.

Turbo siadnięte? Jak są takie wycieki to musi byc kaput.
Pisałem już ze 100 razy ze nalezy zdiąć węże od strony powietrznej i zobaczyć czy jest w nich olej a pozatym pomacać wirnik jakie ma luzy. Napewno na forumn i moze na stronie gdzieś to znajdziesz.
Jedziesz do modlina z angli ? Bomba , jednak ja bym sie nie odważył ....to spota trasa na s13 a jeszcze te niemieckie autobany.....
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Anonymous

a ile wchodzi oleju do skrzyni , bo niechce mi sie szukać ..
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

2,5 Literka :absolute:
EMWU is dead
Awatar użytkownika
danilozia
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 02:24
Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Kontakt:

malpa pisze:a ile wchodzi oleju do skrzyni , bo niechce mi sie szukać ..
pisałem to niedawno w innym temacie ale jak trzeba to wkleje jeszcze raz
Plyny:
Silnik 3.5
Skrzynia 2.4
Dyffer. 1.8
Chlodnica 7.0
rottie

No wiec pare rzeczy sie wyjasnilo,zrobilem dzisiaj ponad 500km i mam pare odpowiedzi:
a)szarpanie przy wysokich obrotach-wczoraj wymienilem swiece i dzisiaj jak reka odjal...zero problemu,ladnie wkreca sie do odciecia na kazdym biegu...wiec wina swiec byla...chcialem jeszcze kable wymienic ale w zadnym sklepie nie mieli kabli do 200sxa,jak je zobaczylem to sam zrobilem taka mine :eek: ...Co to kurde za kable?
b)rosnaca niebezpiecznie temperatura- wiec po pierwsze to co mam w chlodnicy to nie mozna nazwac nawet woda,to jakas rdzawa mazia,a poza tym mam dziurki w zbiorniku wyrownawczym wiec jak toto sie zagotuje to jeszcze sie wylewa.Musze gdzies zalatwic porzadny zbiornik i wymienic to swinstwo na porzadny plyn.
Tak poza tym to jestem zadowolony,jutro oddaje auto na wymiane oleju w skrzyni,kupilem Castrol EPX 80W-90.I jeszcze zauwazylem ze delikatnie sciaga mi auto na lewo,ma ktos pojecie jak sie nazywa po angielsku ustawianie zbieznosci????
Kupilem nowe klocki,Mintexy,mialem je w cali i bylem zadowolony,jeszcze chyba tarcze tez od razu wymienie.Po ile w Polsce i jakie mozna kupic tarcze do 200sxa??Jakby ktos odpisal to bylbym wdzieczny...
Juz sie nie moge doczkekac Modlina :lol: :!:
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

rottie pisze:chcialem jeszcze kable wymienic ale w zadnym sklepie nie mieli kabli do 200sxa,jak je zobaczylem to sam zrobilem taka mine :eek: ...Co to kurde za kable?
s13 nie ma kabli wysokiego napięcia ponieważ ma na każdą świece osobną cewkę, a nie jak w innych autach wspólną z rozdzielaczem i kablami.

W zbiorniku wyrównawczym powinna być jedna dziura na samej górze, taka jakby zagięta i spłaszczona rurka.

Co do tarcz to zależy jakie chcesz czy zamienniki, czy oryginały a może sportowe? Z tego co pamiętam to zamiennik na przód to koszt nie więcej jak 150 zł
rottie

Lukasz pisze: W zbiorniku wyrównawczym powinna być jedna dziura na samej górze, taka jakby zagięta i spłaszczona rurka.

Co do tarcz to zależy jakie chcesz czy zamienniki, czy oryginały a może sportowe? Z tego co pamiętam to zamiennik na przód to koszt nie więcej jak 150 zł
No teraz to ladna blondyne ze mnie zrobiles :P :x ,ze to powinno byc to ja wiem,ale ja mam dziure jedna z boku w ktora mozesz dlugopis wsadzic i jeszcze jak sie zagrzeje to cieknie dolem...Znalazlem juz na ebayu pare 200sxow na czesci i napisalem,czekam na odpowiedz...
A jakie tarcze byly seryjnie??Jakas firma czy pod nazwa Nissan??ja znalazlem Mintexy za 70Ł za komplet albo EBC za 110 za komplet
Ivanhoe

W Polsce tarcze Brembo mozna kupic za ok 130 zł za sztuke, mowimy oczywiscie o przodzie
Do tego klocki RH - 100zł, lub japonskie za jakies 120 zl
rottie

Musialem odkopac temat... :roll:
A wiec wymienilem olej w skrzyni,dalej harczy,ale nie o tym chcialem,w Polsce naprawia.
Chodzi o grzanie sie (bez skojarzen!!)
A wiec zakleilem dziure w zbiorniku wyrownawczym,wymienilem stara wode na nowy plyn chlodnicowy,wyplukalem wczesniej cala chlodnice,wiatrak sie kreci,wszystko jest niby ok,A to bydle dalej sie grzeje przy szybkiej jezdzie!!! :evil: Kiedy jezdze nornalnie albo stoje w korku nic,ale jak tylko przez dluzszy czas jade 140-150 km/h od razu temperatura rosnie niebezpiecznie.Kiedy jade przez chwile jakies 180-200 od razu dochodzi do czerwonego pola.Co to moze byc??Nie za bardzo mi sie usmiecha jechac do Polski 140 na godz a poza tym trace tyyyyle fajnych gonitw samochodowych kiedy musze odpuscic bo mi sie silnik grzeje :evil: Jakies pomysly??
Anonymous

jedynie termostat. Zobacz jaki masz. Jezeli jest regulowany to spróbuj wyregulowac go. Jezeli nie jest regulowany to wymień na nowy. W regulowanych jest taka malutka śrubka, wsadz go do wody i włóż termometr. Nagrzewaj wode , teraz nie pamietam , ale chyba przy 80 stopniach ma sie otworzyc ( jezeli ktoś wie dokładnie niech mnie poprawi, nie mam serwisówki , po formacie.) jeżeli tak nie jest to wyreguluj go.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”