Ciśnienie oleju w CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Delek pisze:A jakie masz wskaźniki?
Najwyższa seria AG na silniczku krokowym z warningami i peakami.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Sprawdzałeś poprawność ich działania?
Per aspera ad astra
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Delek pisze:Sprawdzałeś poprawność ich działania?
To, że pokazują wiarygodnie świadczą wskazania zgodne z serwisówką, które podałem w swoim pierwszym poście w tym temacie. Te wskaźniki są b. dokładne.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

No właśnie nie do końca. Słyszałes o charakterystyce wskaźnika/czujnika?
Nie zawsze czujniki działają równie dokładnie w całym zakresie wskazań.

W każdym razie dzięki wielkie. Muszę się zainteresować ciśnieniem u siebie. Bo trzyma cisnienie przy 3000 obr,ale na większych obrotach nie mam takiego ciśnienia jak ty.
Per aspera ad astra
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wiem co masz na myśli, ale wskaźniki na silniczku krokowym to zupełnie inna bajka. Tutaj możliwość występowania zjawiska o którym mówisz jest bardzo zminimalizowana.
http://moto.allegro.pl/item391253042_ws ... html#photo
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Odkopuje temat.Wczoraj stało się to czego się bałem.Po miesięcznym postoju odkopałem nismo z garażu na przejazd.Odpalam , kontrolka gaśnie już na rozruszniku i jade.Normalnie do rozgrzania silnika, i troche dynamiczniej po tym.Odstawiam na placu by wysprzątać garaż.Po akcji czyszczenie świata chce wjeżdzać i przy okazji zrobic rundkę by zrzucić syf z opon.Palę ruszam, po 15 m. przy bramie wjazdowej dalej świeci kontrolka ciś. oleju i o mały włos serce mi nie staneło unsure.gif .Zaraz go zgasiłem,dodam że silnik był jeszcze ciepły po pierwszym odpalaniu.Próba nr.2 to samo lecz po przegazowaniu do 2,5-2,8 krpm kontrolka gaśnie i za chiny znowu się nie zapali podczas pracy.Pozgaszeniu trzymie jeszcze ciśnienie przez 5 sekund, i jak zaraz znowu odpale to na rozruszniku gasnie lampka.To samo jak jest zimny olej.Wiem że musze sprawdzić to zegarem i wartości ciśnień znam z manuala.Wiec pytam co się mogło stać?zaworek w pompie?nieszczelny smok oleju? starość?Silnik miał niby tylko 103 k km według licznika +ok 3k km co najeździłem ja.Poprzedni właściciel lał pół albo pełny syntetyk,a ja leje pół syntetyk valvolina i zmieniłem przy 105 k.Potrzebuje pomocy bo nie chce by nismo stało , ale też nie chce zarznąć go.Co to może być?Chce jechać na japan drift attack dokładniej na trening a tak mam wała.Czeka mnie demontaż michy i oil pressure check.Spotkał sie ktos z takim czymś?
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

mam zalane valvo 10w60 nową pompe oleju i silnik po remoncie,jak silnik jest zimny to kontrolka oleju nie gasnie przy kreceniu rozrusznikiem.Najlepiej sprawdz cisnienie oleju na zimnym i na cieplym silniku,bedzie wiadome czy to kontrolka wariuje czy co innego.
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

mi kontrolka gaśnie chwile po odpaleniu silnika. Ale mam czujnik nie fabryczny dający sygnał przy ok 0,5 bara.

Proponowałbym nie jeżdzić, znalezc kogoś z czujnikiem ciśnienia (takim jak mechanicy mają) i sprawdzić ciśnienie.
Per aspera ad astra
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Albo sprawdzić zegarem/manometrem.Po tym przejechałem zaledwie 2 km i nismo ukrywa sie znowu w garażu.W następna sobotę bede kombiował z zegarem.A wiedziałem że mam wstawić zegar ciśnienia i temp. oleju :evil:< OT Da rady podlaczyć te dwa elementy bez wykorzystania adaptera pod filtr oleju OT/>?
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Pewnie - kup czujnik ciśnienia, który pasuje zamiast orginalnego. Z tym, że ten nowy musi mieć też sygnał minimalnego ciśnienia. Najlepiej jak będzie wyższe od fabrycznego - 0,2 albo 0,02 bara (już nie pamiętam) . Przy takim ciśnieniu panewki mówią papa. Ja mam 0,5 bara. Polecam czujniki VDO. A czujnik temperatury oleju montuje się w miskę olejową ;)
Per aspera ad astra
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

A więc ciśnienie jest dobre bo na ciepłym silniku jest 1,5 bara na wolnych a przy 3k rpm ciut więcej niż 4,5.Co dziwne na wolnych przy zimnym jest 1,5 a jak dodałem gazu tak do 4 k to skali brakło a zegar był do 6 bar(podobnie przy ciepłym silniku przy bucie).Nisma mają zawór przeciążeniowy w pompie czy w filtrze?Ja stawiam na zacięty zawór/zapchany filtr/smok oleju
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Tomek89 pisze:A więc ciśnienie jest dobre bo na ciepłym silniku jest 1,5 bara na wolnych a przy 3k rpm ciut więcej niż 4,5.
4,5 bara przy 3k RPM? Albo masz zwalony wskaźnik albo rozgrzany był tylko silnik a nie olej.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

niom dokładnie. W lato olej rozgrzewa się po ok 10-15 minut i wtedy przy 3rpm jest ok 3 bary.Najważniejsze ,żeby wlasnie na rozgrzanym silniku trzymał te 3 bary przy 3 rpm i przy 1 obrotow ok 1 bar.
Per aspera ad astra
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Delek pisze:niom dokładnie. W lato olej rozgrzewa się po ok 10-15 minut i wtedy przy 3rpm jest ok 3 bary.Najważniejsze ,żeby wlasnie na rozgrzanym silniku trzymał te 3 bary przy 3 rpm i przy 1 obrotow ok 1 bar.
powinien trzymac minimum 3,5 bara. dokladnie od 3,5-4,1 .

Pozdro
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Widocznie był słabo rozgrzany , ale mimo to wydaje mi się że jest dobrze.Zegar był sprawdzany wielokrotnie i przekłamywał max. 5% więc myślę że było dobrze olej był ciepły bo lekko się o miskę poparzyłem :wink: .Może być że smok jest nieszczelny i przy rozruchu nie umie naciągnąć oleju do pompy?, albo zacięty zawór przeciążeniowy w pompie?Albo jakieś cyrki z filtrem oliwy?Nie uśmiecha mi się to ściąganie michy i pompy.Jak pompa ble to 500 nie moje.Najlepiej od razu rozrząd wymienić przy okazji, oraz głowę w dół w celu jej inspekcji.Więc cza zaopatrzyć się w :
1.Czas :twisted:
2.partsy(paski uszczelki...)
3.chęci :roll:
W rachubę wchodzi tylko sobota niedziela i niekiedy piątek.


Co do cholery to może być :angered: ?




Edit:Wszystko się wyjaśniło.Diagnoza zaciety zaworek w pompie.Rozebrałem wyczyściłem i spoko.Bangla jak należy.Wydaje mi się że przez ten zabieg turbo zaczeło mi się troszku szybciej kręcić :alien: .
Koszta całej operacj ,<100zł a radocha jaka :mrgreen:


Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”