Najwyższa seria AG na silniczku krokowym z warningami i peakami.Delek pisze:A jakie masz wskaźniki?
Ciśnienie oleju w CA18DET
Moderator: Moderator
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
To, że pokazują wiarygodnie świadczą wskazania zgodne z serwisówką, które podałem w swoim pierwszym poście w tym temacie. Te wskaźniki są b. dokładne.Delek pisze:Sprawdzałeś poprawność ich działania?
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
No właśnie nie do końca. Słyszałes o charakterystyce wskaźnika/czujnika?
Nie zawsze czujniki działają równie dokładnie w całym zakresie wskazań.
W każdym razie dzięki wielkie. Muszę się zainteresować ciśnieniem u siebie. Bo trzyma cisnienie przy 3000 obr,ale na większych obrotach nie mam takiego ciśnienia jak ty.
Nie zawsze czujniki działają równie dokładnie w całym zakresie wskazań.
W każdym razie dzięki wielkie. Muszę się zainteresować ciśnieniem u siebie. Bo trzyma cisnienie przy 3000 obr,ale na większych obrotach nie mam takiego ciśnienia jak ty.
Per aspera ad astra
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Wiem co masz na myśli, ale wskaźniki na silniczku krokowym to zupełnie inna bajka. Tutaj możliwość występowania zjawiska o którym mówisz jest bardzo zminimalizowana.
http://moto.allegro.pl/item391253042_ws ... html#photo
http://moto.allegro.pl/item391253042_ws ... html#photo
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Odkopuje temat.Wczoraj stało się to czego się bałem.Po miesięcznym postoju odkopałem nismo z garażu na przejazd.Odpalam , kontrolka gaśnie już na rozruszniku i jade.Normalnie do rozgrzania silnika, i troche dynamiczniej po tym.Odstawiam na placu by wysprzątać garaż.Po akcji czyszczenie świata chce wjeżdzać i przy okazji zrobic rundkę by zrzucić syf z opon.Palę ruszam, po 15 m. przy bramie wjazdowej dalej świeci kontrolka ciś. oleju i o mały włos serce mi nie staneło unsure.gif .Zaraz go zgasiłem,dodam że silnik był jeszcze ciepły po pierwszym odpalaniu.Próba nr.2 to samo lecz po przegazowaniu do 2,5-2,8 krpm kontrolka gaśnie i za chiny znowu się nie zapali podczas pracy.Pozgaszeniu trzymie jeszcze ciśnienie przez 5 sekund, i jak zaraz znowu odpale to na rozruszniku gasnie lampka.To samo jak jest zimny olej.Wiem że musze sprawdzić to zegarem i wartości ciśnień znam z manuala.Wiec pytam co się mogło stać?zaworek w pompie?nieszczelny smok oleju? starość?Silnik miał niby tylko 103 k km według licznika +ok 3k km co najeździłem ja.Poprzedni właściciel lał pół albo pełny syntetyk,a ja leje pół syntetyk valvolina i zmieniłem przy 105 k.Potrzebuje pomocy bo nie chce by nismo stało , ale też nie chce zarznąć go.Co to może być?Chce jechać na japan drift attack dokładniej na trening a tak mam wała.Czeka mnie demontaż michy i oil pressure check.Spotkał sie ktos z takim czymś?
mam zalane valvo 10w60 nową pompe oleju i silnik po remoncie,jak silnik jest zimny to kontrolka oleju nie gasnie przy kreceniu rozrusznikiem.Najlepiej sprawdz cisnienie oleju na zimnym i na cieplym silniku,bedzie wiadome czy to kontrolka wariuje czy co innego.
mi kontrolka gaśnie chwile po odpaleniu silnika. Ale mam czujnik nie fabryczny dający sygnał przy ok 0,5 bara.
Proponowałbym nie jeżdzić, znalezc kogoś z czujnikiem ciśnienia (takim jak mechanicy mają) i sprawdzić ciśnienie.
Proponowałbym nie jeżdzić, znalezc kogoś z czujnikiem ciśnienia (takim jak mechanicy mają) i sprawdzić ciśnienie.
Per aspera ad astra
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Albo sprawdzić zegarem/manometrem.Po tym przejechałem zaledwie 2 km i nismo ukrywa sie znowu w garażu.W następna sobotę bede kombiował z zegarem.A wiedziałem że mam wstawić zegar ciśnienia i temp. oleju < OT Da rady podlaczyć te dwa elementy bez wykorzystania adaptera pod filtr oleju OT/>?
Pewnie - kup czujnik ciśnienia, który pasuje zamiast orginalnego. Z tym, że ten nowy musi mieć też sygnał minimalnego ciśnienia. Najlepiej jak będzie wyższe od fabrycznego - 0,2 albo 0,02 bara (już nie pamiętam) . Przy takim ciśnieniu panewki mówią papa. Ja mam 0,5 bara. Polecam czujniki VDO. A czujnik temperatury oleju montuje się w miskę olejową
Per aspera ad astra
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
A więc ciśnienie jest dobre bo na ciepłym silniku jest 1,5 bara na wolnych a przy 3k rpm ciut więcej niż 4,5.Co dziwne na wolnych przy zimnym jest 1,5 a jak dodałem gazu tak do 4 k to skali brakło a zegar był do 6 bar(podobnie przy ciepłym silniku przy bucie).Nisma mają zawór przeciążeniowy w pompie czy w filtrze?Ja stawiam na zacięty zawór/zapchany filtr/smok oleju
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
4,5 bara przy 3k RPM? Albo masz zwalony wskaźnik albo rozgrzany był tylko silnik a nie olej.Tomek89 pisze:A więc ciśnienie jest dobre bo na ciepłym silniku jest 1,5 bara na wolnych a przy 3k rpm ciut więcej niż 4,5.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
niom dokładnie. W lato olej rozgrzewa się po ok 10-15 minut i wtedy przy 3rpm jest ok 3 bary.Najważniejsze ,żeby wlasnie na rozgrzanym silniku trzymał te 3 bary przy 3 rpm i przy 1 obrotow ok 1 bar.
Per aspera ad astra
powinien trzymac minimum 3,5 bara. dokladnie od 3,5-4,1 .Delek pisze:niom dokładnie. W lato olej rozgrzewa się po ok 10-15 minut i wtedy przy 3rpm jest ok 3 bary.Najważniejsze ,żeby wlasnie na rozgrzanym silniku trzymał te 3 bary przy 3 rpm i przy 1 obrotow ok 1 bar.
Pozdro
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Widocznie był słabo rozgrzany , ale mimo to wydaje mi się że jest dobrze.Zegar był sprawdzany wielokrotnie i przekłamywał max. 5% więc myślę że było dobrze olej był ciepły bo lekko się o miskę poparzyłem .Może być że smok jest nieszczelny i przy rozruchu nie umie naciągnąć oleju do pompy?, albo zacięty zawór przeciążeniowy w pompie?Albo jakieś cyrki z filtrem oliwy?Nie uśmiecha mi się to ściąganie michy i pompy.Jak pompa ble to 500 nie moje.Najlepiej od razu rozrząd wymienić przy okazji, oraz głowę w dół w celu jej inspekcji.Więc cza zaopatrzyć się w :
1.Czas
2.partsy(paski uszczelki...)
3.chęci
W rachubę wchodzi tylko sobota niedziela i niekiedy piątek.
Co do cholery to może być ?
Edit:Wszystko się wyjaśniło.Diagnoza zaciety zaworek w pompie.Rozebrałem wyczyściłem i spoko.Bangla jak należy.Wydaje mi się że przez ten zabieg turbo zaczeło mi się troszku szybciej kręcić .
Koszta całej operacj ,<100zł a radocha jaka
Pzdr
1.Czas
2.partsy(paski uszczelki...)
3.chęci
W rachubę wchodzi tylko sobota niedziela i niekiedy piątek.
Co do cholery to może być ?
Edit:Wszystko się wyjaśniło.Diagnoza zaciety zaworek w pompie.Rozebrałem wyczyściłem i spoko.Bangla jak należy.Wydaje mi się że przez ten zabieg turbo zaczeło mi się troszku szybciej kręcić .
Koszta całej operacj ,<100zł a radocha jaka
Pzdr