<OT>Wracając do czujników nie dało by rady po prostu wkęcić trójnik w miejsce oem czujnika i tam walnąć orginalny + od wskaźnika ciś. +temp?Jak macie po podłanczane zegary od temperatury oleju?Macie ktoś foto jak wygląda czujnik który przychodzi na spust? Był bym bardzo wdzięczny</OT>
Pozdro
Ciśnienie oleju w CA18DET
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Da się ale nie jest to dobre rozwiązanie
Sam tak kombinowałem i nawet zakupiłem czwórnik..
pierwsza sprawa obciążenie gwintu w bloku - na stosunkowo dużym ramieniu wisi stosunkowo duża masa (3 czujniki) i się huśta pod wpływem dziur...
druga sprawa to precyzja wskazań - o ile ciśnienie oleju będzie raczej ok, o tyle temp. już będzie przekłamana..
najlepsze i najprostsze rozwiązanie to podkładka pod filtr oleju
zero problemów a i cena nie taka straszna (mniej niż 150zł za AutoGauge)
no i pytanie - dlaczego np. Greddy robi podkładki pod filtr a nie robi trójników?
Sam tak kombinowałem i nawet zakupiłem czwórnik..
pierwsza sprawa obciążenie gwintu w bloku - na stosunkowo dużym ramieniu wisi stosunkowo duża masa (3 czujniki) i się huśta pod wpływem dziur...
druga sprawa to precyzja wskazań - o ile ciśnienie oleju będzie raczej ok, o tyle temp. już będzie przekłamana..
najlepsze i najprostsze rozwiązanie to podkładka pod filtr oleju
zero problemów a i cena nie taka straszna (mniej niż 150zł za AutoGauge)
no i pytanie - dlaczego np. Greddy robi podkładki pod filtr a nie robi trójników?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
A co robic, kgdy pod filtrem jest podkladka na oil cooler, ktora nie ma wyjsc na czujniki?
Ja mam czujnik temperatury oleju wwiercony w miskę olejową, czujnik ciśnienia oleju w miejsce orginalnego (daje dwa sygnały - zakres ciśnienia i alarm o za niskim ciśnieniu)
Tak chyba jest najmniej kombinowania.
Tak chyba jest najmniej kombinowania.
Per aspera ad astra
odgrzeje troche kotleta
Po jakim czasie gasnie wam kontrolka oleju na zimnym silniku?
Mi po przekreceniu rozruchaczem kontrolka nie gasnie, jak odpali to tak po 2-3 sek.
Zalozylem wczoraj czujnik cisnienia oleju od terrano 2.7 na 1.8 bara, pasuje p&p i przy dobrze rozgrzanym oleju i obrotach 800rpm kontrolka zaczyna delikatnie mrugac. Wydaje mi sie ze jest ok z cisnieniem przy pracujacym silniku ale czy nie za dlugo kontrolka sie swieci przy odpaleniu? nie ma tam jakiegos zaworka zwrotnego, ktory by zatrzymywal wracajacy olej do miski? Czy moze wszystko jest ok i tez macie tak jak opisalem?
pozdro
Po jakim czasie gasnie wam kontrolka oleju na zimnym silniku?
Mi po przekreceniu rozruchaczem kontrolka nie gasnie, jak odpali to tak po 2-3 sek.
Zalozylem wczoraj czujnik cisnienia oleju od terrano 2.7 na 1.8 bara, pasuje p&p i przy dobrze rozgrzanym oleju i obrotach 800rpm kontrolka zaczyna delikatnie mrugac. Wydaje mi sie ze jest ok z cisnieniem przy pracujacym silniku ale czy nie za dlugo kontrolka sie swieci przy odpaleniu? nie ma tam jakiegos zaworka zwrotnego, ktory by zatrzymywal wracajacy olej do miski? Czy moze wszystko jest ok i tez macie tak jak opisalem?
pozdro
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
nie do końca zrozumiałem ten opis
masz 1.8 bara na wolnych i rozgrzanym oleju?
jeśli tak, to jest to mniej więcej prawidłowo dla 800obr
masz 1.8 bara na wolnych i rozgrzanym oleju?
jeśli tak, to jest to mniej więcej prawidłowo dla 800obr
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
tak czujnik jest na 1.8 bara i gdy obroty spadaja ponizej 800 zaczyna swiecic ciaglym swiatlem, przy 800 delikatnie mruga, przy 900 gasnie calkowicie.
Najbardziej mnie ciekawi czy na zimnym tez tak dlugo wam sie swieci? po odpaleniu jakies 3 sek? dodam ze pompa nowa i silnik po kapitalce. (czas zgasniecia kontrolki bardzo podobny na seryjnym czujniku (0.2bara) i z terrano (1.8bara).
Jak juz pociagnie oliwe to za godzine gasnie juz momentalnie, jak po dluzszej przerwie odpalam np z rana to chwile sie swieci.
Najbardziej mnie ciekawi czy na zimnym tez tak dlugo wam sie swieci? po odpaleniu jakies 3 sek? dodam ze pompa nowa i silnik po kapitalce. (czas zgasniecia kontrolki bardzo podobny na seryjnym czujniku (0.2bara) i z terrano (1.8bara).
Jak juz pociagnie oliwe to za godzine gasnie juz momentalnie, jak po dluzszej przerwie odpalam np z rana to chwile sie swieci.
Mam to samo na zimnym silniku kiedy odpalam rano. Kontrolka gaśnie dopiero po około 3 sekundach. W tym czasie wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje zerowe ciśnienie. Na rozgrzanym silniku też mam trochę za niskie ciśnienie ale podczas odpalania kontrolka gaśnie od razu. Pompa oleju jest nowa (2000 km przebiegu). Wydaje mi się, że zaworek zwrotny się nie domyka do końca i przez noc cały olej spływa do miski olejowej. Rano podczas odpalenia pompa potrzebuje te 2-4 sekundy na ponowne napełnienie całego układu. Jakiś czas temu rano przed odpaleniem odkręciłem filtr oleju i okazało się, że jest on pusty bez oleju. Czyli wszystko musiało spłynąć do michy. Moje przypuszczenia to zaworek zwrotny ale jeśli ktoś miał już podobne objawy to piszcie bo może się okaże, że problem leży gdzie indziej.
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Ja mam zupełnie inaczej. Silnik nieremontowany, nalatane 150kkm, a kontrolka gaśnie momentalnie. Nawet jak auto stoi 2 dni nie ruszane to jak silnik odpali kontrolka gaśnie od razu (mniej niż pół sek.) Olej Motul 15w50 300V.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Stara śpiewka
jest pare opcji:
albo jest spalany/ucieka gdzieś w silnik,
albo sobie gdzieś kapie
1 uszlczelniacze zaworowe puszczają
2 uszczelka pod głowicą puszcza gdzieć
3 ucieka se przez turbo
4 pierścionki zgarniające puszczają
5 nieszczelana micha
6 wadliwa uszczelka pokrywy zaworów
7 gdzieś na przewodach smarowania turbo se ucieka
8 uszczelniacze na wale mało szczelne
9 luźy/niedokręcony filtr oleju
10 inny niezlokalizowany przeciek
Generalnie patrz czy jest kałuża, lub czy ci nie dymi, no i obserwuj stan płynu
jest pare opcji:
albo jest spalany/ucieka gdzieś w silnik,
albo sobie gdzieś kapie
1 uszlczelniacze zaworowe puszczają
2 uszczelka pod głowicą puszcza gdzieć
3 ucieka se przez turbo
4 pierścionki zgarniające puszczają
5 nieszczelana micha
6 wadliwa uszczelka pokrywy zaworów
7 gdzieś na przewodach smarowania turbo se ucieka
8 uszczelniacze na wale mało szczelne
9 luźy/niedokręcony filtr oleju
10 inny niezlokalizowany przeciek
Generalnie patrz czy jest kałuża, lub czy ci nie dymi, no i obserwuj stan płynu
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
a po włączeniu zapłonu jest zapalona?A.K. pisze:odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
jest zapalona a po wlaczeniu silnika po kilku sekundach znika. Pod samochodem nie ma zadnych plam oleju.dolalem olej i bede widzial co sie bedzie dzialo. Przez turbo nie powinno puszczac bo niedawno bylo wymieniane. generalnie jutro wszystko na spokojnie pozprawdzam i bede wiedzial na czym stoje.roball pisze:a po włączeniu zapłonu jest zapalona?A.K. pisze:odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Seryją kontrolke od cis. oleju można sobie w d..e wsadzić. W moim CA jak w pare sek. wypompowało prawie cały olej z silnika to powiadomił mnie o tym TYLKO warning w zegarze. Z niedowierzaniem patrzyłem na wskaźnik pokazujący cis. zero i kontrolkę, która nawet nie mrugnęła!
A.K. jeżeli po odpaleniu kontrolka świeci się przez kilka sek. to znak, że coś jest nie tak.
A.K. jeżeli po odpaleniu kontrolka świeci się przez kilka sek. to znak, że coś jest nie tak.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!