Ciśnienie oleju w CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

<OT>Wracając do czujników nie dało by rady po prostu wkęcić trójnik w miejsce oem czujnika i tam walnąć orginalny + od wskaźnika ciś. +temp?Jak macie po podłanczane zegary od temperatury oleju?Macie ktoś foto jak wygląda czujnik który przychodzi na spust? Był bym bardzo wdzięczny</OT>

Pozdro
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Da się ale nie jest to dobre rozwiązanie
Sam tak kombinowałem i nawet zakupiłem czwórnik..

pierwsza sprawa obciążenie gwintu w bloku - na stosunkowo dużym ramieniu wisi stosunkowo duża masa (3 czujniki) i się huśta pod wpływem dziur...

druga sprawa to precyzja wskazań - o ile ciśnienie oleju będzie raczej ok, o tyle temp. już będzie przekłamana..

najlepsze i najprostsze rozwiązanie to podkładka pod filtr oleju
zero problemów a i cena nie taka straszna (mniej niż 150zł za AutoGauge)

no i pytanie - dlaczego np. Greddy robi podkładki pod filtr a nie robi trójników? ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

A co robic, kgdy pod filtrem jest podkladka na oil cooler, ktora nie ma wyjsc na czujniki?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

chyba najprościej nawiercić i nagwintować otwory - wystarczy solidna wiertarka stołowa ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Delek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: sob 10 lis, 2007 17:33
Lokalizacja: Warszawa

Ja mam czujnik temperatury oleju wwiercony w miskę olejową, czujnik ciśnienia oleju w miejsce orginalnego (daje dwa sygnały - zakres ciśnienia i alarm o za niskim ciśnieniu)
Tak chyba jest najmniej kombinowania.
Per aspera ad astra
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

odgrzeje troche kotleta :)

Po jakim czasie gasnie wam kontrolka oleju na zimnym silniku?
Mi po przekreceniu rozruchaczem kontrolka nie gasnie, jak odpali to tak po 2-3 sek.
Zalozylem wczoraj czujnik cisnienia oleju od terrano 2.7 na 1.8 bara, pasuje p&p i przy dobrze rozgrzanym oleju i obrotach 800rpm kontrolka zaczyna delikatnie mrugac. Wydaje mi sie ze jest ok z cisnieniem przy pracujacym silniku ale czy nie za dlugo kontrolka sie swieci przy odpaleniu? nie ma tam jakiegos zaworka zwrotnego, ktory by zatrzymywal wracajacy olej do miski? Czy moze wszystko jest ok i tez macie tak jak opisalem? :)
pozdro
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

nie do końca zrozumiałem ten opis :D
masz 1.8 bara na wolnych i rozgrzanym oleju?

jeśli tak, to jest to mniej więcej prawidłowo dla 800obr
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

tak czujnik jest na 1.8 bara i gdy obroty spadaja ponizej 800 zaczyna swiecic ciaglym swiatlem, przy 800 delikatnie mruga, przy 900 gasnie calkowicie.
Najbardziej mnie ciekawi czy na zimnym tez tak dlugo wam sie swieci? po odpaleniu jakies 3 sek? dodam ze pompa nowa i silnik po kapitalce. (czas zgasniecia kontrolki bardzo podobny na seryjnym czujniku (0.2bara) i z terrano (1.8bara).
Jak juz pociagnie oliwe to za godzine gasnie juz momentalnie, jak po dluzszej przerwie odpalam np z rana to chwile sie swieci.
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

Mam to samo na zimnym silniku kiedy odpalam rano. Kontrolka gaśnie dopiero po około 3 sekundach. W tym czasie wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje zerowe ciśnienie. Na rozgrzanym silniku też mam trochę za niskie ciśnienie ale podczas odpalania kontrolka gaśnie od razu. Pompa oleju jest nowa (2000 km przebiegu). Wydaje mi się, że zaworek zwrotny się nie domyka do końca i przez noc cały olej spływa do miski olejowej. Rano podczas odpalenia pompa potrzebuje te 2-4 sekundy na ponowne napełnienie całego układu. Jakiś czas temu rano przed odpaleniem odkręciłem filtr oleju i okazało się, że jest on pusty bez oleju. Czyli wszystko musiało spłynąć do michy. Moje przypuszczenia to zaworek zwrotny ale jeśli ktoś miał już podobne objawy to piszcie bo może się okaże, że problem leży gdzie indziej.
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ja mam zupełnie inaczej. Silnik nieremontowany, nalatane 150kkm, a kontrolka gaśnie momentalnie. Nawet jak auto stoi 2 dni nie ruszane to jak silnik odpali kontrolka gaśnie od razu (mniej niż pół sek.) Olej Motul 15w50 300V.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
A.K.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 01 mar, 2008 14:40

odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka :roll: .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Stara śpiewka 8)

jest pare opcji:
albo jest spalany/ucieka gdzieś w silnik,
albo sobie gdzieś kapie

1 uszlczelniacze zaworowe puszczają
2 uszczelka pod głowicą puszcza gdzieć
3 ucieka se przez turbo
4 pierścionki zgarniające puszczają
5 nieszczelana micha
6 wadliwa uszczelka pokrywy zaworów
7 gdzieś na przewodach smarowania turbo se ucieka
8 uszczelniacze na wale mało szczelne
9 luźy/niedokręcony filtr oleju
10 inny niezlokalizowany przeciek


Generalnie patrz czy jest kałuża, lub czy ci nie dymi, no i obserwuj stan płynu :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

A.K. pisze:odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka :roll: .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
a po włączeniu zapłonu jest zapalona?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
A.K.
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 01 mar, 2008 14:40

roball pisze:
A.K. pisze:odgrzebuje ten temat poniewaz dzisiaj tak rutynowo sprawdzalem stan oleju , a tam pustka :roll: .dziwi mnie to poniewaz kontrolka od cisnienia sie nie zapala.nie dawno sprawdzalem olej i bylo full.Zastanawia mnie fakt gdzie ten olej zniknal i dlaczego kontrolka nie zadziala tak jak powinna
a po włączeniu zapłonu jest zapalona?
jest zapalona a po wlaczeniu silnika po kilku sekundach znika. Pod samochodem nie ma zadnych plam oleju.dolalem olej i bede widzial co sie bedzie dzialo. Przez turbo nie powinno puszczac bo niedawno bylo wymieniane. generalnie jutro wszystko na spokojnie pozprawdzam i bede wiedzial na czym stoje.
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Seryją kontrolke od cis. oleju można sobie w d..e wsadzić. W moim CA jak w pare sek. wypompowało prawie cały olej z silnika to powiadomił mnie o tym TYLKO warning w zegarze. Z niedowierzaniem patrzyłem na wskaźnik pokazujący cis. zero i kontrolkę, która nawet nie mrugnęła!

A.K. :arrow: jeżeli po odpaleniu kontrolka świeci się przez kilka sek. to znak, że coś jest nie tak.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”