Witam wszystkich Forumowiczow
Tak jak w temacie ostatnim czasem dosluchalem sie lekkich stukow lecz dokladnie nie moge zdiagnozowac co to moze byc. stuki dochodza kiedy odpale samochod jak jest zimny i dojdzie do 1.5 k obr na ssanio wtedy jest jak by mozna nazwac punkt kulminacyjny tych odglosow. Kiedy silnik jest rozgrzany tych stukow jak by mozna powiedziec nie slychac . Dodam ze te stuki sa tylko i wylacznie przy zimnym silniku i okolo 1.5 k obr.
Olej wymieniam i pilnuje, wymiane robie tak jak w ksiazce pisza dodam ze olej to Mobil 1 15w-50 ful syntetyk
Jezeli tak owy temat juz istniej z gory przepraszam ale nic nie moglem znalesc podobnego do moich objawow
Pozdrowienia.
stukanie
Moderator: Moderator
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
A jak masz już rozgrzany silnik i pokręcisz go na 3-5k obrotów to też słychać ten stukot?
Jeśli tak to mogą być panewki i to w już będzie najwyższy czas żeby je zmienić.
Jeśli tak to mogą być panewki i to w już będzie najwyższy czas żeby je zmienić.
GTSX S13
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Kiedy podkrece go na 3 do 5 obr wydaje sie nie slychac tych stukow lecz dzis jeszcze sprawdze to bo jak narazie jestem w pracy i jutro z rana postaram sie nakrecic filmik z tymi dzwiekami. Jaki koszt moze byc panewek i bardzo to jest mozliwe bo pewnie nie byly wymieniane bo w ksiazece serwisowej nic takiego nie pisze a ma juz 190 tys km przejechane
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Jaki to jest dźwięk? Głuche, głośne walenie czy zwykłe terkotanie? Ja bym raczej obstawiał popychacze zaworowe.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Hmmm Trudno okreslic ten dzwiek nie jest to jakis dokuczliwy metaliczny ciezki dzwiek napewno. Moze ja jestem przedrazliwiony a napewno jestem bo nie lubie jak mi cos nie gra a szczegolnie w moim cukiereczku to jest raczej przyblizony dzwiek do terkotania jak diselek jutro postaram sie dostarczyc filmiki.
popychacz któregoś z zaworów - miałem to samo w s13, na zimnym stukał lekko, im bardziej sie rozrzewał to mniej, na ciepłym wcale, upewnij się że na ciepłym jest ok i napisz
popychacz stuka dość wyraźnie i stuk jest na górze silnika
panewka to trochę przytłumiony dźwięk i słychać go najlepiej jak wejdzie się pod auto
poza tym panewki stukają pod obciążeniem na rozgrzanym silniku, kiedy olej jest rzadki, przy stałych obrotach raczej nie stukają chyba że już są kompletnie rozwalone
popychacz stuka dość wyraźnie i stuk jest na górze silnika
panewka to trochę przytłumiony dźwięk i słychać go najlepiej jak wejdzie się pod auto
poza tym panewki stukają pod obciążeniem na rozgrzanym silniku, kiedy olej jest rzadki, przy stałych obrotach raczej nie stukają chyba że już są kompletnie rozwalone
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Jezeli to przypuscmy popychacz zaworu czy dlugo mozna z tym pociagnac km?? Oczywiscie wolal bym to zrobic ale nie wiem czy nie lepiej zrobic to w polsce a jak narazie jestem w Anglii a czy to trudne do zrobienia jako takie pojecie mam o autkach czy bardzo skomplikowanie to wszystko wyglada po rozkreceniu glowicy ??
bez słuchania jak to stuka trudno określić
u mnie stukał tylko 1 i tylko na zimnym, potem kompletna cisza, ideał
więc jeździłem z tym chyba koło roku czasu i auto zostało sprzedane
możesz też inny olej zalać, jaki masz teraz ?
u mnie stukał tylko 1 i tylko na zimnym, potem kompletna cisza, ideał
więc jeździłem z tym chyba koło roku czasu i auto zostało sprzedane
możesz też inny olej zalać, jaki masz teraz ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Wiec jutro jak bede odpalal z rana zrobie filmik i postaram sie zamiescic go a olej mam mobil 1 15w-50 full syntetyk ale bardzo mozliwe jest to ze to cos z zaworami bo naprawde stuka kiedy jest zimny jak juz sie rozgrzeje nie mozna nic powiedziec a juz napewno nie stuka pod obciazeniem .
15w50 to gęsty olej, szczególnie na zimę
podejrzewam że jeśli wlałbyś coś w stylu 5w40 to mogło by to prawie zniknąć
poczekajmy niech ktoś jeszcze się wypowie
podejrzewam że jeśli wlałbyś coś w stylu 5w40 to mogło by to prawie zniknąć
poczekajmy niech ktoś jeszcze się wypowie
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Hmmm mozliwe mozliwe ale wiesz tu w anglii raczej temperatura rzadko spada ponizej zera ?? czy wciaz mogl by to byc mozliwe ze olej jest zagesty dla Nissanka??
[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 17:46 ]
a wiec tak dzis wracajac z pracy odpalajac silnik wchodzac na obr okolo 1.5 tys obr byl ten dzwiek po rozgrzaniu silnika ruszylem w droge i uwaznie sluchalem czy sa jakies stuki puki powyzej 3 tys obr nic nie slychac bylo. PO Przyjedzie otworzylem maske i przepustnica dawalem tak okolo 1.5 tys i nie bylo slychac tylko prace silnika jutro postaram sie nagrac film ale obawiam sie ze te stuki moze nie wylapac aparat fotograficzny wiec zobaczymy
Pozdro
[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 17:46 ]
a wiec tak dzis wracajac z pracy odpalajac silnik wchodzac na obr okolo 1.5 tys obr byl ten dzwiek po rozgrzaniu silnika ruszylem w droge i uwaznie sluchalem czy sa jakies stuki puki powyzej 3 tys obr nic nie slychac bylo. PO Przyjedzie otworzylem maske i przepustnica dawalem tak okolo 1.5 tys i nie bylo slychac tylko prace silnika jutro postaram sie nagrac film ale obawiam sie ze te stuki moze nie wylapac aparat fotograficzny wiec zobaczymy
Pozdro
Też mi coś stuka, takie już te samochody są
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział,że kompensatory zaworów stukają w całym zakresie obrotów, podobnie panewki ( przy czym panewki nie stukają przy stałych obrotach no chyba 0 jak to ktos zauwazyl - są już w bardzo kiepskiej kondycji).
Stukanie może też być oznaką spalania stukowego.
Najlepiej zacząć od najtańszych spraw np ustawienie zapłonu. Jak nie przestanie stukać to bedziesz myślał co dalej...
Pozdrawiam
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział,że kompensatory zaworów stukają w całym zakresie obrotów, podobnie panewki ( przy czym panewki nie stukają przy stałych obrotach no chyba 0 jak to ktos zauwazyl - są już w bardzo kiepskiej kondycji).
Stukanie może też być oznaką spalania stukowego.
Najlepiej zacząć od najtańszych spraw np ustawienie zapłonu. Jak nie przestanie stukać to bedziesz myślał co dalej...
Pozdrawiam
- drummslayer
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 24
- Rejestracja: pn 18 gru, 2006 21:10
- Lokalizacja: Prawie Rzeszow / Londyn
- Kontakt:
Ale jak ci stuka cos podobnego do moich ?? przy zimnym wlasciwie tu nie wiem jak z zaplonem ale mogl by sie przestawic sam od siebie ??
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 25 gru, 2007 00:51
obstawiam popychacz.jezeli stuka na zimnym i przy 1500rpm.kiedys mi tak walil ze silnik chodzil jak traktor.jesli stuk ten po rozgrzaniu cichnie to niejest to mozesz jezdzic.ale mnie osobiscie by mnie szlak trafił.
Moze nie tak samo
najlepiej slychac na 2 biegu miedzy ok 2,5 - 5 tys obrotów. Jak sie silnik rozgrzeje to cichnie,ale też nie zawsze stuka. Stąd podejrzenie,że to spalanie stukowe. To moze zależeć od temp powietrza, jego wilgotności itd. A ustawienie zapłonu to początek (szczeghólnie,ze i tak wymieniam rozrząd i pare innych części) jesli przestanie stukać to git , a ja knie to będziem wnikać dalej.
Jeśli chodzi o to czy zapłon może sie sam przestawić to nie wiem, ale mechanik mówił mi coś o zuzywających się ząbkach.
Myślę,że warto zacząć od zapłonu, a przede wszystkim od udania się do kogoś kto sie zna i wyslucha pracy silnika.
A swoją drogą wydaje mi się,że po zatankowaniu 95 stukanie jest głośniejsze. Jak wiadomo liczba oktanowa świadczy o odporności na samozapłon tzn spalanie stukowe....
najlepiej slychac na 2 biegu miedzy ok 2,5 - 5 tys obrotów. Jak sie silnik rozgrzeje to cichnie,ale też nie zawsze stuka. Stąd podejrzenie,że to spalanie stukowe. To moze zależeć od temp powietrza, jego wilgotności itd. A ustawienie zapłonu to początek (szczeghólnie,ze i tak wymieniam rozrząd i pare innych części) jesli przestanie stukać to git , a ja knie to będziem wnikać dalej.
Jeśli chodzi o to czy zapłon może sie sam przestawić to nie wiem, ale mechanik mówił mi coś o zuzywających się ząbkach.
Myślę,że warto zacząć od zapłonu, a przede wszystkim od udania się do kogoś kto sie zna i wyslucha pracy silnika.
A swoją drogą wydaje mi się,że po zatankowaniu 95 stukanie jest głośniejsze. Jak wiadomo liczba oktanowa świadczy o odporności na samozapłon tzn spalanie stukowe....