Strona 59 z 61

: pt 22 sie, 2014 12:23
autor: Crenshaw
tak, to dochodzi bardziej z góry, chociaż na ucho to można sobie posłuchać... w silniku się dobrze dźwięki rozchodzą.
aha, przy schodzeniu z obrotów słychać to mniej, albo i wcale ;/

w przyszłym tygodniu spróbujemy z Saqu ustawić zapłon z powrotem na lampę i szukać w nistunie, albo nawet wrzucić na chwilę seryjnego kompa, bo może to jakieś spalanie stukowe czy coś ;/

: pt 22 sie, 2014 21:17
autor: Golec
tak jak piszesz, bardziej brzmi na glowice niz jak na panew.
najlepiej byloby wziac stetoskop warsztatowy w lape i sluchac.

: sob 23 sie, 2014 16:57
autor: Crenshaw
chyba jednak panewka, dzisiaj dźwięk się zmienił i stuka w każdym zakresie obrotów, na wolnych, przy dodawaniu gazu i przy odejmowaniu gazu. Do tego ciśnienie oleju jest stanowczo za małe, a olej grzeje się bardzo szybko.
Tu kolejny filmik CA18DEAD :(
https://www.youtube.com/watch?v=ZirKwdN ... TqdFz_P1gA

: sob 23 sie, 2014 18:59
autor: dziubas
się mi przypomniało u mnie w s13 z ca18det najpierw kombinacje z casem do oporu ,a po miesiącu panew padła kombinuj "nowy" silnik

: sob 23 sie, 2014 19:56
autor: Crenshaw
nowy silnik to chyba przesada, wymienię panewki, zrobię szlif wału i chyba wystarczy.

i mam jeszcze pytanie, czy z uszkodzeniem panewki łączy się zwykle spadek ciśnienia oleju?

: sob 23 sie, 2014 20:36
autor: Golec
Crenshaw pisze:nowy silnik to chyba przesada, wymienię panewki, zrobię szlif wału i chyba wystarczy.

i mam jeszcze pytanie, czy z uszkodzeniem panewki łączy się zwykle spadek ciśnienia oleju?
owszem. mozna to wytlumaczyc wieksza przestrzenia miedzy walem i panewka, ktora uzupelnia olej.

: pn 25 sie, 2014 19:32
autor: EnDrIu
Dla potomnych...tak brzmia szklanki w CA18DET
https://www.youtube.com/watch?v=q0y9n07 ... HupZuL8vpA

: czw 18 wrz, 2014 16:05
autor: Shakur91
Siema,
wczoraj wieczorem nagle pojawił się dziwny dźwięk, którego możecie posłuchać na filmiku. Dodam, że terkotać zaczyna podczas dodawania gazu, przy odpuszczaniu ustaje, na wolnych cisza. Podejrzewam najgorsze :( jednak jedno mi nie pasuję... Dźwięk słychać w górze silnika. Zrobiłem test z ręcznym i puszczaniem sprzęgła, nie słychać wtedy tej wiertarki. Jakieś pomysły?

FILMIK: https://www.youtube.com/watch?v=C5yHtpw ... e=youtu.be

: czw 18 wrz, 2014 16:26
autor: MEFisto087
no to złapałeś panewkę

: czw 18 wrz, 2014 19:49
autor: Golec
:above: tak jak pisze MEFisto087, tak wiec mozesz rozbierac dol silnika ;)

: czw 18 wrz, 2014 22:06
autor: domino
puk puk....

: pt 19 wrz, 2014 07:11
autor: Shakur91
Dzięki koledzy, czyli tak jak myślałem. A podobno miał nowe panewki i pompę oleju... Pojeździł trzy tygodnie.
Teraz mam rozkmine, remontować na cacy, czy wstawić na parę miesięcy do garażu i włożyć SR'a :(

: pt 19 wrz, 2014 07:12
autor: domino
Zależy co oczekujesz... ale chyba warto poczekać

: pt 19 wrz, 2014 09:21
autor: dziubas
Dzięki koledzy, czyli tak jak myślałem. A podobno miał nowe panewki i pompę oleju... Pojeździł trzy tygodnie.
Teraz mam rozkmine, remontować na cacy, czy wstawić na parę miesięcy do garażu i włożyć SR'a :(

były takie pytania juz wiele razy i zawsze piszę zbieraj na srA

: pt 19 wrz, 2014 09:49
autor: arnie
Ja też bym olał remont. Wrzucisz w to troche siana a nadal to będzie konstrukcyjnie i wiekowo stary silnik, pomijając już fakt, że nawet jeśli wyremontujesz to będziesz nadal się zastanawiał czy znowu nie klęknie bo utarło się że CA = panewka.