Pierścienie, uszczelniacze i co dalej...

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

no dobra a czy gościu co robi, planuje itp głowice czy robi cylindry.. sprawdzi też wał i dopasuje panewy do niego???

Co do artykułu... przeczytałem i u mnie mógł by być problem z uszczelką. jak w pierwszym poście cyl. 1 i 4 po 8.5 a 2 i 3 po 7... oj jest nadzieja:)

tylko teraz gdyby tak było to nie lepiej może wywalić silnik i zrobić remont? tylko pytanie po co... profilaktycznie?;/
Ostatnio zmieniony czw 08 gru, 2011 21:07 przez hiszpan, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

ojjjjjjjjjjj nie:p
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

PiotrekŁDZ pisze:ojjjjjjjjjjj nie:p
ale ojjjj nie że co???:P
xiiooll
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: czw 25 cze, 2009 18:29
Lokalizacja: Łódź

Witam kolegę.
Nie zawsze, (choć często się zdarza), że tam gdzie robią głowice mają także sprzęt do honowania i obróbki wałów. Z twoich pomiarów wynika, że niekoniecznie musi to być uszczelka pod głowicą ,ponieważ na każdym z cylindrów ciśnienie sprężania jest dosyć niskie jak na ten silnik; na 1i4 mieści się w dolnej granicy. Osobiście bym wyją silnik ponieważ łatwiej się na takim pracuje i możesz bez problemu do wszystkich śrub i uszczelniaczy dojść. Co do remontu we własnym zakresie musisz zadać sobie pytanie natury technicznej; czy czujesz się na siłach i co ważniejsze czy posiadasz odpowiednie narzędzia lub masz możliwość takowe pożyczyć. Głównie chodzi tu o klucze dynamometryczne o małym i dużym zakresie chociażby do przykręcania wałków w głowicy czy też podpór wału korbowego. Jeżeli zdecydujesz się samemu robić remont to polecam Ci wydrukować serwisówkę i bardzo dokładnie ją przeczytać !!!! Zastanów się i w razie problemów służymy pomocą :)
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Dobrze że to forum istnieje:D można na was liczyć:) zrobie próbe olejową i zobaczymy co dalej:) może obejdzie się bez roboty pierścieni:)
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

niekoniecznie proba olejowa wykluczy nieszczelne zawory, jak wstrzykniesz za duzo oliwy to uszczelni tez zawory :)
mialem tak w rb ze jeden gar mial slabsza kompreche, zrobilem probe olejowa i byla spora poprawa, pozniej zawiozlem glowice do sprawdzenia i zaworki na tym garze slabo trzymaly.
Winny okazal sie pierscien olenowy ktory sie zapiekl, nie zgarnial oleju i po jakims czasie nagar osadzil na przylgni i zawory nie byly szczelne.
Wyciagnij silnik, zrzuc glowice i jedz z nia do sprawdzenia, przy okazji zalej nafta tloki z gory i bedziesz widzial jak szybko splywa do miski
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Szczerze wolał bym uniknąć rozbebeszania całego silnika bo nie mam funduszy na konkretny remont z panewami włącznie. Głowice i tak trzeba będzie zdjąć i zawieść do sprawdzenia. Zobaczymy co będzie po próbie olejowej:p oby ciśnienia się nie pozmieniały;p

A mam jeszcze pytanie bo mam drugi silnik i tak... czy można by np. zawieść starą głowicę do sprawdzenia, powymieniać w niej wszystkie uszczelniacze itp i założyć ją zamiast tamtej???;p było by szybciej tzn. autko spędziło by mniej czasu na warsztacie:p

a i jeszcze jedno bo w silniku obecnym mam vanosa a w starym było założone reg. kółko OBX chyba czy cuś;p i powiedzcie co lepsze??? zostawić vanosa czy założyć to koło??? dodam że jest w idealnym stanie zębatka.
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

nie vanos tylko VTC :p Ja bym zostawił raczej jak nie stuka.
Ale od dupy strony się bierzesz za wszystko. Jak masz kompresje po 7-8 na każdym garze to na 90% pierścienie/tłoki do zrobienia a nie głowica. Wszsytko do rozłożenia i ponownego poskładania z nowymi gratami, jakimi to zalezy od tego co będzie widac po rozłożeniu.

Ale możasz zrobić tak że oddasz głowice do sprawdzenia jak się okaże że jest neiszczelna to może na niej tracisz kompresje ale wątpię. Najlepeij sam sobei sprawdź tak jak pisałem wczesniej.

Szczelnosci uszczelniaczy zaworowych i tak nikt Ci nie sprawdzi. pozatym one nie mają wpływu na kompreche tylko na kopcenie.

A zanim zaczniesz coś dłubać to pozycz inny manometr i na rozgrzanym silniku zmierz kompresję jeszcze raz. To troche dziwne że na wszystkich garach jest tak niska kompresja....

Na jakim doładowaniu jeźdizłeś? Miałes jakies przygody z silnikiem?
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Oj tam oja tam;p no nie stuka;p no dziwna ta kompresja tym bardziej że silnik ma taki przebieg i z tego co mi wiadomo auto nie miało żadnych modów tym bardziej że silnik był od automatu i nawet przyszedł do mnie ze sprzęgłem magnetycznym...

teraz przyszła mi pewna myśl bo po założeniu silnika było wsio cacy nie brał oleju i wogóle potem zmieniłem IC i wydech i ponoć automatycznie doładowanie wzrasta... było wsio niby dobrze pare razy przejechałem ostrawo i może mi uszczelke wydmuchało wtedy??? ale to tylko teoria;p co do doładowania to nie wiem bo jeszcze wskaźnika nie zakupiłem;p
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

I jak tam Panowie? czy to możliwe???
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

tak jak Piotrek pisze, wez inny pewny manometr i posprawdzaj, moze faktycznie kopcic juz turbo a tak niepotrzebne koszty beda.
Ja ostatnio mierzylem z kolega silnik wolnossacy to sporo przesadzal manometr ale w gore, firma yato :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

pokazują dobrze te yato, sprawdzałem z innymi manometrami przemysłowymi i było ok.
a przepustnica otwarta i cas/wtryski/pompa paliwa odłączone?
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Tomek89 pisze:pokazują dobrze te yato, sprawdzałem z innymi manometrami przemysłowymi i było ok.
a przepustnica otwarta i cas/wtryski/pompa paliwa odłączone?
A czemu cas/wtryski i pompa mają być odłączone??? mierzone miałem tak że gościu powykręcał świece i pokoleji do każdy mierzył. Tzn. wciśnięty pedał gazu na maksa a ja kręciłem silnikiem przez chwile a mech mierzył;p
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

hiszpan pisze:
Tomek89 pisze:pokazują dobrze te yato, sprawdzałem z innymi manometrami przemysłowymi i było ok.
a przepustnica otwarta i cas/wtryski/pompa paliwa odłączone?
A czemu cas/wtryski i pompa mają być odłączone??? mierzone miałem tak że gościu powykręcał świece i pokoleji do każdy mierzył. Tzn. wciśnięty pedał gazu na maksa a ja kręciłem silnikiem przez chwile a mech mierzył;p
Po to by nie doszlo do sytuacji ze będą wtryski przypadkowo polewały paliwskiem do tłoków.
Silnik miałeś dobrze rozgrzany ?
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Tak silnik myślę że był dobrze nagrzany:) dziś jadę jeszcze raz mierzyć do innego gościa. Hmm to wtryski odłączyć kostke przy silniku i co jeszcze???
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”