Przyspiszenie zaplonu w celu uzyskania wiekszej mocy silnika

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

osiemnastocylindrowiec
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 13
Rejestracja: śr 06 maja, 2009 21:40

SR20DET
Przyspiszenie zaplonu w celu uzyskania wiekszej sprawnosci silnika i mocy silnika.
Przy wlewie paliwa jest naklejka by uzywac paliwa 95.

Wiec jezeli wleje sie 98 i przyspieszy zaplon o kilka stopni to spalania stukowego byc nie powino.

Pytanie,jak to jest w praktyce?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

kilka stopni to różnica między sprawnym silnikiem a silnikiem do kapitalki,
w zakresie pełnych obciążeń nie warto ryzykować bez pełnego monitoringu silnika - tłokojad tylko czycha na takich naiwnych co to myślą że na genialny pomysł wpadli ...

jeśli zmieniać zapłon to tylko poprzez strojenie, a nie chamskie przesunięcie w całym zakresie - to nie jest polonez..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Matt Castillo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: wt 28 kwie, 2009 23:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

a na jakim paliwie najlepiej jeździć ??? zanim kupiłem moją s13 to podobno jeździła tylko na 98
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Na dobrym :mrgreen:
To znaczy takim które ma zadeklarowane parametry, czyli niestety tankowanie na markowych (drogich) stacjach

Seria silnik wystarczy 95,
po modach trzeba lać takie paliwo do jakiego silnik został wystrojony
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

to ja trochę w tym temacie
jaka może być różnica w mocy między strojeniem na 95 i 98
zakładamy że stronienie jest przeprowadzone bardzo dokładnie i wyciśnięte tyle ile się da ;)
ile procentowo więcej mocy to może być na 98 ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

cytat z archiwum forum BMW (http://www.bmw-sport.pl/printview.php?t ... fded356195)
maaaad - 16 Wrzesień 2007, 18:11 pisze:
Nie ma sensu lać paliwa 98 do silników przystosowanych do spalania 95. Paliwa 98 oktanowe lać należy do wysilonych jednostek napędowych o wysokim stopniu sprężania, gdzie zalanie 95 spowodowałoby spalanie stukowe, gdyby nie odpowiedni czujnik. Przykład - np. Porsche 911 turbo (993), na paliwie 98 okt. osiąga 408 KM, na 95 - ok. 360 KM.

Pewnie mnie jacyś znawcy wyśmieją, ale w czasopismach motoryzacyjnych były już przeprowadzane takie testy - 95 oktan vs 98 oktan (np. auto moto, nr 8 sierpień 2007). Testowany był fiat panda (nie śmiać się! :P ) z silnikiem 1.1 60 KM/5000 rpm, 102 Nm/2500 rpm oraz 4 paliwa: shell, orlen, statoil i BP, każde w wersji 95 i 98 oktan (vpower racing, verva, suprema, ultimate). Na hamowni najniższą moc zanotowano na BP 95 i na... Shell Vpower Racing - 62,9 KM, najwyższą - na Supremie i Vervie, 64 KM. Za to pomiary momentu obr. już były ciekawsze - na wszystkich paliwach 95 oktan, prócz shella, silnik osiągał wyższy moment, niż na 98 oktan. Przekłądając to na interesujące nas wartości:
vmax: 95 okt. - 157,4 (BP) do 159 km/h; 98 okt. - 156,9 (verva) do 160,2 km/h (suprema)
O elastyczności nie będę wspominał, bo róznica wyniosła 0,143 s. (60-100 km/h IV b.) i 0,425 s. (80-120 km/h V b.). Zużycie paliwa - 6,67 l/100 km (statoil 95) do 8,74!! (statoil 98), pozostałe wszystkie paliwa w okolicach 7,5 litra.

I na koniec przydługawego postu - w niemieckim "Auto Zeitung" też przeprowadzilii test paliw. A dokładniej 3 paliw tego samego producenta: LO 91, 95 i 98. Testowano je na 3 silnikach - 1.4 109 KM, 2.0 170 KM, 2.0 turbo 170 KM i wyczynowy 2.0 201 KM. Na paliwach 95 i 98 oktan te mocniejsze silniki osiągały niewielkie przyrosty mocy w porównaniu z paliwem 91 okt., natomiast w najsłabszym silniku - różnice praktycznie niezauważalne. Tak samo z zużyciem paliwa - prawie żadnych róznic, z wyjątkiem silnika wyczynowego, któy potrzebował wyraźnie więcej benzyny, gdy był zasilany LO 91.

Wniosek - lać dobre (w sensie jakościowym!) paliwo o zalecanej przez producenta liczbie oktanowej.
Ale to nie jest odpowiedź na pytanie które postawiłeś,
Trzeba by na danym setupie wystroić auto na 95, a później w tych samych warunkach stroić na 98. Żeby było fair strojenie na 95 nie może być przy ciśnieniu gdzie pojawia sie granica - tzn. trza by wystroić na maksa, odpuścić 0.2bara i znowu się bawić, potem na 98 :)

Jak ogarnę nistune do końca to może się podejmę :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
mako
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: wt 08 kwie, 2008 22:45
Lokalizacja: GLIWICE
Kontakt:

nie wzieliscie pod uwage tego ze nasze 95 maja jakies 89 oktany a 98 jakies 93 wiec chyba najlepiej sheel ta taka racing albo power racing ? Zalozmy wszyscy podtlenek LPG on ma najwiecej oktanow ponad 100 xD
byle jak byle bokiem xD
Binio_

Co prawda nie SR a CA ale jak tu sie temat rozwija i dotyczy tego samego to zapytam tutaj

jeśli na zimniejszych świecach oraz paliwie shell racing 100oktan przy poprzednim ustawieniu zaplonu ( zwykle platynowe świece oraz paliwo 98 ) zaczął strzelać w wydech to rozumiem iż należy przyspieszyć zapłon...

po dodaniu 5 stopni auto przestało strzelać w wydech oraz zaczęło jechać lepiej , po kolejnych 5 stopniach dalej nie ma stuku.


Zdrowo ? EGT ledwo dochodzi do 800"C , przy wiekszym przypedałowaniu moze by wiecej bylo, ale nieznacznie. AFR na poziomie 11-11,5 w stresie. Do końca spada.
Doładowanie 1-1.1 bar T28


PS. Roball jak zmieniac wartości w mapie zaplonu w nistune ? 8)
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

A ja mam pytanie czy nie posiadajac nistuna mozna w jakis bezpieczny sposob pobawic sie zaplonem?Wiadomo ze CAS odpada stad moje pytanie.

Gdzies czytalem ze swinie jak smt tez niebardzo sie nadaja bo rozjezdzaja sie wszystkie mapy.

Chodzi oczywiscie o ca18det.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

nie dla wszystkich wiadomo że CAS odpada (a faktycznie tak jest, bo to nie aparat zapłonowy tylko czujnik położenia wału) ;)

świniaki to tak jak kręcenie CAS'em tylko z możliwością ustawiania zależności od obrotów - niestety nie da się wpleść zależności od TP-L (szeroko rozumianego obciążenia), więc jest lepiej ale nie beznadziejnie :D (takie samo ustawienie dla np. 4000 obr. bez względu czy doładowanie wynosi 0bar czy 1bar jest totalną porażką - w oryginalnej mapie różnica to ~100%)
po konwersji na MAP ecumaster chyba daje namiastkę takiego sterowania (w funkcji doładowania) - przynajmniej tak wynika z info na stronie

optymalne rozwiązanie to SA, czyli w praktyce dla CA to nistune - można się bawić zapłonem z rozdzielczością 16x16 równocześnie w funkcji obrotów i obciążenia
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

PS. Roball jak zmieniac wartości w mapie zaplonu w nistune ?
Żeby zmienić wartości w mapie należy wybrać widok "Filtered Values" albo "Raw Values",
zgodnie z dokumentacją Nistune.
"NIStune_Software_Users_Manual.pdf" strona 21 "Raw/Filtered view only"
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Gdzie to ja wiem , pytanie JAK by bylo tak jak sie chce :D

Ale to pytanie zadam na odpowiednio innym forum związanym z nistune ;-)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

jest jeszcze kwestia: "jak chcieć, żeby było dobrze" :)

bo "jak zrobić tak, jak się chce" to już sprawa mechaniczna ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”