Spier.....nicza płyn chłodniczy

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bedo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: śr 14 maja, 2008 11:44
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Kontakt:

No właśnie. W piątek miałem okazję polatać na Torze Poznań przez cały dzień i niestety dało to swoje efekty w postaci wycieku płynu chłodniczego. Chciałbym się dowiedzieć, czy spotkaliście się wcześniej z czymś takim i ewentualnie co na to poradzić, bo na chwilę obecną nie mam pojęcia skąd to się może brać. Zamieszczam fotki:

Od góry. Metalowy? wężyk przy wejściu delikatnie puszcza wodę... Tu akurat może jakieś zwykły spaw by wystarczył, albo zaklajstrowanie jakimś 'kitem' do wydechów, który utwardza się pod wpływem temperatury i trzyma do ~1000 stopni:

Obrazek

Tu z kolei od dołu. Pod turbiną znajduje się jakaś.. hmm, blaszka? I właśnie tam gromadzi się woda. Nie mam pojęcia skąd ona się bierze.

Obrazek

Gdyby chodziło o parę kropel, to nawet bym to zignorował, ale męczy mnie dolewanie 2l wody do chłodnicy na 100km. A zima coraz bliżej i perspektywa kupowania hektolitrów borygo nie jest raczej przyjemna :)
NO BLOW OFF, NO BLOW JOB!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
raven155
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: czw 13 wrz, 2007 10:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Jesli to jest metalowa rurka od chlodzenia turbiny to najlepiej wymien. Mozna to jeszcze lutowac srebrem na twardo ale w sumie nie polecam, robilem tak u siebie i po jakims czasie znow pekalo.

Jest tez inna rada tylko nie wiem jak tam z dojsciem, ja u siebie mam topmounta i kupilem w sklepie z czesciami do tirow oczko i zwykly gumowy waz. Mozna tez od odinna wziasc komplet wezy w oplocie.
Awatar użytkownika
bedo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: śr 14 maja, 2008 11:44
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Kontakt:

No i problem się nie rozwiązał, a zmieniły się objawy. Przestało lecieć spod ślimaka, teraz leci skraplaczem i to naprawdę w zatrważających ilościach... Przy małym stanie wody (ale jeszcze zanim wskazówka od temperatury podnosi się ponad połowę skali) obroty trzymają 2k i nie działa ogrzewanie...
NO BLOW OFF, NO BLOW JOB!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”