Poszczególne fazy tuningu SR20DET
Moderator: Moderator
Nie wiem czym sie rozni kolektor greddy od seryjnego bo nie interesuje sie gratami do sr ale, customowe kolektory ssace robi sie nie dlatego ze brakuje powietrza tylko dlatego zeby przy wiekszych cisnieniach kazdy gar dostal podobna dawke powietrza. Mowiac prosciej aby rozkladalo sie porowno na kazdy z garkow.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
zmiana na mapsensor zazwyczaj daje tyle ze masz całkowicie wolny dolot powietrza do turbiny bez ograniczeń przepływu jakie daje np seryjna przepływka.
Przepustnica też daje sporo
Ale odbiegamy od tematu, najlepiej niech sie wypowiedzą Ci ktory osiagneli 350KM bez kucia , o kosztach etc
Przepustnica też daje sporo
Ale odbiegamy od tematu, najlepiej niech sie wypowiedzą Ci ktory osiagneli 350KM bez kucia , o kosztach etc
Przeciez to jest wiadomo od dawna ze się da osiągnać 350km na seryjnym kolektorze i ssacym. Więc nie wiem czemu inni się tak dziwią
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Na seryjnym doładowaniu, na seryjnym silniku, masz praktycznie tyle samo mocy co na serii T28. Jak zwiększysz turbo to przecież pojemność silnika Ci nie wzrasta, więc nie ma znaczenia jakiej wielkości sprężarka nadmucha np 0.5bar - to zawsze 0.5 bar.Sadzak pisze:...
Ja jezdzilem na seryjnym doladowaniu na gt2871r wiec to jest porownywalne z t28 1,2 wiec szkody nie mial zadnej i duzo nie jezdzilem....
Ewentualnie będzie różnica, jeśli seryjne turbo nie trzymało ciśnienia do odcinki, tylko boost był opadający, a nowe turbo trzymało ciśnienie do odcinki.
A jeśli chodzi o nagrzewanie się powietrza - ono się nagrzewa dlatego że ulega kompresji - to podstawowe prawo termodynamiki, a sama wielkość turbosprężarki (i jego temperatura pracy) na prawdę ma marginalne znaczenie.
jest możliwość zwiększenia mocy na seryjnym doładowaniu, ale tylko w tedy jak są inne mody (wydech, dolot, IC, szeroko pojęta elektronika, etc.).
A co do kucizny - może mi ktoś wytłumaczyć jakie ma znaczenie czy silnik jest zakuty do padającej panewki? Czy jak tłok jest zakuty to panewka o tym wie ? A może chodzi o korbowód?
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
Ma znaczenie wielkosc sprezarki 0,5bara z t25 to nie to samo co 0,5bara z holseta hx35.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
I czym różni się te 0,5 z holseta od 0,5 z t25? Jest ta sama objętość powietrza, po tym samym ciśnieniem, i praktycznie tą samą temperaturą - więc masa tlenu w silniku, w obu przypadkach jest ta sama.ige pisze:Ma znaczenie wielkosc sprezarki 0,5bara z t25 to nie to samo co 0,5bara z holseta hx35.
Więc niby jaka jest inna różnica wpływająca na moc maksymalną?
Owszem różnica byłaby w opróżnianiu komory spalania - sprawniejszym przy większej muszli wydechowej, stąd mogłoby przy tym samym ciśnieniu więcej powietrza wejść - ale różnicy by nie było przy seryjnym booście, lub jakoś nieznacznie większym.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Ale taki holset hx35 jest dużo większy niż T25. I raczej taki holset potrafi więcej powietrza napompować.
Najlepszy przykład jest taki, że CA z T25 ma te seryjne 170KM przy ok.0,7 bara, a CA z T28 ma seryjne 170KM przy mniejszym doładowaniu (coś ok 0,5 bara już wystarczy do tego samego).
Najlepszy przykład jest taki, że CA z T25 ma te seryjne 170KM przy ok.0,7 bara, a CA z T28 ma seryjne 170KM przy mniejszym doładowaniu (coś ok 0,5 bara już wystarczy do tego samego).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
To po co zmieniłeś T28 na GT28RS ?
Czyli sugerujesz ze przy spręzarce T28 czy nawet RS dmuchając 1 bara osiągne taką samą moc co z 1bara GT35 lub holseta HX40 ?
Czyli sugerujesz ze przy spręzarce T28 czy nawet RS dmuchając 1 bara osiągne taką samą moc co z 1bara GT35 lub holseta HX40 ?
No tak ale oprocz cisnienia mymy jeszcze przeplyw.
Szukam caly czas artykulu ktory to tlumaczy ale nie moge znalesc ale na chlopski rozum to
mozesz podlewac podworko wezem ogrodowym w ktorym bedziesz mial cisnienie 2bary a mozesz tez gasic dom duzym wezem strazackim w ktorym bedzie cisnienie 2bar i co bedzie tyle samo wody ? nie
Szukam caly czas artykulu ktory to tlumaczy ale nie moge znalesc ale na chlopski rozum to
mozesz podlewac podworko wezem ogrodowym w ktorym bedziesz mial cisnienie 2bary a mozesz tez gasic dom duzym wezem strazackim w ktorym bedzie cisnienie 2bar i co bedzie tyle samo wody ? nie
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
No przeciez na logike jak moze być tyle samo mocy w samochodzie jak z t25 dmuchniesz 0.9 bara i z t28 dmuchniesz 0.9 ? Przy modach takich samych w s13 z t25 uzyskasz z 210-220hp a z t28 z 240-250km.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Poczytajcie sobie o turbinach na stronce garretta to zrozumiecie o co chodzi. Owszem duża sprężarka potrafi przy tym samym ciśnieniu(np. 0,5 bar) przepompować więcej masy powietrza - ale żeby to zrobić musi mieć większy silnik! W skrajnym przypadku kompresor wpadnie w tzw. "surge" i w ogóle nie będzie pompował żadnego ciśnienia.
Nie ważne jakim wężem nalewasz, jak wiaderko do którego lejesz zostaje cały czas to samo.
Zresztą najlepszy jest właśnie mój przykład - ja zmieniłem z TB2807 na GT2860RS, dla tego że TB2807 maiło opadający boost i przy moich modach, maksymalną moc (240KM) osiągało przy ciśnieniu opadającym z 1,1 na coś koło 0,8. Na GT2860RS też miałem 1,1 ale trzymało do odcinki i wtedy zrobiło się 290KM.
[ Dodano: Pon 19 Kwi, 2010 19:53 ]
Pod warunkiem że T28 utrzyma np. 1,0bar do samej odcinki. Nie mylcie peak'a na 1,0 bar (np. przy 4500) z doładowaniem 1,0 bar przy np 7000 ---> bo to róznica może być kilkadziesiąt KM.
Nie ważne jakim wężem nalewasz, jak wiaderko do którego lejesz zostaje cały czas to samo.
Zresztą najlepszy jest właśnie mój przykład - ja zmieniłem z TB2807 na GT2860RS, dla tego że TB2807 maiło opadający boost i przy moich modach, maksymalną moc (240KM) osiągało przy ciśnieniu opadającym z 1,1 na coś koło 0,8. Na GT2860RS też miałem 1,1 ale trzymało do odcinki i wtedy zrobiło się 290KM.
[ Dodano: Pon 19 Kwi, 2010 19:53 ]
Nie tylko sugeruje, ale mówię wprost - przy tych samych modach, będzie dokładnie to samo, albo niewielka różnica na korzyść holseta - ze względu na większą cześć wydechową i lepsze opróżnianie cylindrów - (dlatego min. dajecie duże wydechy).Binio_ pisze:To po co zmieniłeś T28 na GT28RS ?
Czyli sugerujesz ze przy spręzarce T28 czy nawet RS dmuchając 1 bara osiągne taką samą moc co z 1bara GT35 lub holseta HX40 ?
Pod warunkiem że T28 utrzyma np. 1,0bar do samej odcinki. Nie mylcie peak'a na 1,0 bar (np. przy 4500) z doładowaniem 1,0 bar przy np 7000 ---> bo to róznica może być kilkadziesiąt KM.
Ostatnio zmieniony pn 19 kwie, 2010 19:57 przez MKx, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
tyle ze lejąc cieńkim węzykiem pod ciśnieniem 2 bar do dziurawego wiaderka możesz go nie napełnić w porównaniu z laniem grubszym wężem pod ciśnieniem 2 bar
T28 jest w stanie utrzymać bara do samego końca
T28 jest w stanie utrzymać bara do samego końca
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
MKx ma racje co do tych turbawek...
tylko, że to nie jest jak napełnianie wiaderka, a raczej napełnianie jakiegoś zbiornika z wylotem z drugiej strony.... dla przykładu no nie wiem... może niech bedzie baniak 5L z dziurką w dnie... nalewasz to wężem ogrodowym o ciśnieniu 2 bar.... cały baniak sie wypełnia i ciśnienie przechodzi w tą dziurkę, która jest na końcu... bo te 2 bary, które podaje nam wąż probuja sie wydostac przez ta dziurke na koncu...
teraz wąż strażacki... 2 bary... napełnił się baniak zaczyna tryskać z dziurki... ale tryska tyle samo... i w obu przypadkach wystarczy użyć TEJ SAMEJ SIŁY żeby dziurkę zatkać.
w układzie dolotowym będzie 0.5 bar, zawory się otworzą, 0.5 bar pobiegnie do silnika, turbina w tym samym czasie spowoduje, że nie dojdzie do spadku ciśnienia w układzie, wiec ciśnienie jest stałe. z czego by to ciśnienie nie było podawane, nie będzie ono miało większej siły wlotu do cylindra = wleci go tyle samo...
swoją drogą mierzył ktoś te moce przy t25@0.8 i t28@0.6?
mi po zmianie i ustawieniu na 0.6 auto wydaje się bardziej mulaste... dlatego zapodałem 0.85
tylko, że to nie jest jak napełnianie wiaderka, a raczej napełnianie jakiegoś zbiornika z wylotem z drugiej strony.... dla przykładu no nie wiem... może niech bedzie baniak 5L z dziurką w dnie... nalewasz to wężem ogrodowym o ciśnieniu 2 bar.... cały baniak sie wypełnia i ciśnienie przechodzi w tą dziurkę, która jest na końcu... bo te 2 bary, które podaje nam wąż probuja sie wydostac przez ta dziurke na koncu...
teraz wąż strażacki... 2 bary... napełnił się baniak zaczyna tryskać z dziurki... ale tryska tyle samo... i w obu przypadkach wystarczy użyć TEJ SAMEJ SIŁY żeby dziurkę zatkać.
w układzie dolotowym będzie 0.5 bar, zawory się otworzą, 0.5 bar pobiegnie do silnika, turbina w tym samym czasie spowoduje, że nie dojdzie do spadku ciśnienia w układzie, wiec ciśnienie jest stałe. z czego by to ciśnienie nie było podawane, nie będzie ono miało większej siły wlotu do cylindra = wleci go tyle samo...
swoją drogą mierzył ktoś te moce przy t25@0.8 i t28@0.6?
mi po zmianie i ustawieniu na 0.6 auto wydaje się bardziej mulaste... dlatego zapodałem 0.85
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.