Wymiana oleju z 10W40 na 10W60 SR20DET

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

mozliwe, ze zastosowanie tych estrow ma taki efekt jak napisales (ze zapewniaja trwaly film olejowy na dluzej), ale moje doswiadczenie z motulem (300v 10w40 - chyba nie idealny do tego silnika) byly takie, ze jeszcze przed 5000km zawory zaczely klekotac i domyslilem sie, ze moze olej stal sie juz za rzadki i wolalem wymienic. teraz patrze jak bedzie na valvo 10w60
Ostatnio zmieniony sob 16 paź, 2010 09:40 przez kolosezw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Szklanki pukają jak olej jest zbyt gęsty, a nie zbyt rzadki (dlatego odzywają się na zimnym silniku). Na marginesie - jeśli szklanka jest czysta i trzyma wymiary to nie ma prawa pukać na żadnym oleju ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

wiadomo, ze szklanek nie mam idealnych i zaden olej tego nie naprawi, ale zastanawia mnie fakt, czemu po jakims czasie uzytkowania motulu 300v 10w40 szklanki zaczely sie odzywac bardziej (na cieplym). a po zalaniu valvo jakby mniej pukaly. sa to moje osobiste odczucia i nie sa poparte zadnymi testami, ani pomiarami ;-) nie jest to rowniez reklama bo sam szukam idealnego oleju dla siebie i chcialbym sam wiedziec, ktory jest dla mnie najlepszy (przeczytalem juz wiekszosc tematow z forum na temat olei i to co mi znalazlo google i informacje te nie wyczerpaly moich pytan :( ).
Ostatnio zmieniony pn 18 paź, 2010 12:51 przez kolosezw, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

300V Competition ma klasę 15W50. U mnie szklanki nigdy nie stukały na ciepłym silniku - ani na valvo ani na motulu. Motul ma jeszcze jedną ważną cechę, może przyjąć sporo paliwa i zachować właściwości smarne.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

ja mialem 300v chrono (10w40), a 300v competition na pewno jest lepszy do tego silnika.
ogolnie i valvo i motul slyszalem, ze nie jest rozlewany w pl dlatego miedzy tymi dwoma sie zastanawialem.

pomiedzy wymianami silnik nie bierze mi oleju, wiec w moim przypadku olej nie jest "wzbogacany" paliwem, ale dobrze wiedziec, ze motul ma taka opcje.

poki co nie jezdze ostro ani po torze, dlatego wolalem bardziej normalny olej (chociaz w nazwie) stad wybralem 10w60.

skoro juz pisze to moze sie zapytam.
- jak to jest z przechodzeniem z polsyntetyka na syntetyk, bo bodajze motul 15w50 jest syntetykiem, slyszalem, ze nie jest to zalecane?
Obrazek
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Może spowodować, że silnik zacznie cieknąć z wszelkich uszczelniaczy, simmeringów, itp.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

mój silnik nie wiem na czym latał ale wlałem valvo maxlife10w40 a po pewnym czasie zaworek w pompie się zaciął, ale kapłem się,wyczyściłem i zalałem 300v 15w50, na zimnym szklanki dobrze słyszalne co na valvo nie było, czyli motul jest do chłosty :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

kolosezw pisze:pomiedzy wymianami silnik nie bierze mi oleju, wiec w moim przypadku olej nie jest "wzbogacany" paliwem, ale dobrze wiedziec, ze motul ma taka opcje.
Wręcz przeciwnie.
Każdy silnik bierze olej, a to że nie zmienia się poziom świadczy o tym że coś się do tego oleju dostaje - tym czymś jest paliwo i sadza (w znaczeniu "stałe odpady spalania"). Dlatego olej nawet w nowiutkim silniku (idealnie czystym) po pewnym czasie zmienia kolor na czarny. O ile sadza czy grafit może mieć nawet pozytywne skutki dla silnika (grafit ma bardzo dobry poślizg) to paliwo dokładnie odwrotnie.

Silniki które mają wymianę oleju co 15tys ..20 tys km są zoptymalizowane w niemieszaniu oleju z paliwem - np. dzięki precyzyjnemu, bezpośredniemu wtryskowi - paliwo zdąży się całkowicie wypalić więc w przedmuchach do skrzyni korbowej są tylko produkty spalania.

W naszych silnikach AFR często spada do 10 - stąd zalecenie wymiany co 5000km ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

A efekt parowania paliwa z oleju? Czytałem gdzieś że jak dobrze pohulasz to paliwo powinno odparować. Tyczy się to wszystkich oliw?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

raczej tak bo na tej zasadzie działa rafinowanie ropy naftowej :)
odparuje ale nim to nastąpi to silnik będzie musiał nawalać w relatywnie wysokiej temp, na oleju o relatywnie niskiej lepkości co nie jest dobre dla niego :)
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”