Wymiana oleju z 10W40 na 10W60 SR20DET
Moderator: Moderator
mozliwe, ze zastosowanie tych estrow ma taki efekt jak napisales (ze zapewniaja trwaly film olejowy na dluzej), ale moje doswiadczenie z motulem (300v 10w40 - chyba nie idealny do tego silnika) byly takie, ze jeszcze przed 5000km zawory zaczely klekotac i domyslilem sie, ze moze olej stal sie juz za rzadki i wolalem wymienic. teraz patrze jak bedzie na valvo 10w60
Ostatnio zmieniony sob 16 paź, 2010 09:40 przez kolosezw, łącznie zmieniany 1 raz.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Szklanki pukają jak olej jest zbyt gęsty, a nie zbyt rzadki (dlatego odzywają się na zimnym silniku). Na marginesie - jeśli szklanka jest czysta i trzyma wymiary to nie ma prawa pukać na żadnym oleju
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
wiadomo, ze szklanek nie mam idealnych i zaden olej tego nie naprawi, ale zastanawia mnie fakt, czemu po jakims czasie uzytkowania motulu 300v 10w40 szklanki zaczely sie odzywac bardziej (na cieplym). a po zalaniu valvo jakby mniej pukaly. sa to moje osobiste odczucia i nie sa poparte zadnymi testami, ani pomiarami nie jest to rowniez reklama bo sam szukam idealnego oleju dla siebie i chcialbym sam wiedziec, ktory jest dla mnie najlepszy (przeczytalem juz wiekszosc tematow z forum na temat olei i to co mi znalazlo google i informacje te nie wyczerpaly moich pytan ).
Ostatnio zmieniony pn 18 paź, 2010 12:51 przez kolosezw, łącznie zmieniany 2 razy.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
300V Competition ma klasę 15W50. U mnie szklanki nigdy nie stukały na ciepłym silniku - ani na valvo ani na motulu. Motul ma jeszcze jedną ważną cechę, może przyjąć sporo paliwa i zachować właściwości smarne.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ja mialem 300v chrono (10w40), a 300v competition na pewno jest lepszy do tego silnika.
ogolnie i valvo i motul slyszalem, ze nie jest rozlewany w pl dlatego miedzy tymi dwoma sie zastanawialem.
pomiedzy wymianami silnik nie bierze mi oleju, wiec w moim przypadku olej nie jest "wzbogacany" paliwem, ale dobrze wiedziec, ze motul ma taka opcje.
poki co nie jezdze ostro ani po torze, dlatego wolalem bardziej normalny olej (chociaz w nazwie) stad wybralem 10w60.
skoro juz pisze to moze sie zapytam.
- jak to jest z przechodzeniem z polsyntetyka na syntetyk, bo bodajze motul 15w50 jest syntetykiem, slyszalem, ze nie jest to zalecane?
ogolnie i valvo i motul slyszalem, ze nie jest rozlewany w pl dlatego miedzy tymi dwoma sie zastanawialem.
pomiedzy wymianami silnik nie bierze mi oleju, wiec w moim przypadku olej nie jest "wzbogacany" paliwem, ale dobrze wiedziec, ze motul ma taka opcje.
poki co nie jezdze ostro ani po torze, dlatego wolalem bardziej normalny olej (chociaz w nazwie) stad wybralem 10w60.
skoro juz pisze to moze sie zapytam.
- jak to jest z przechodzeniem z polsyntetyka na syntetyk, bo bodajze motul 15w50 jest syntetykiem, slyszalem, ze nie jest to zalecane?
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Może spowodować, że silnik zacznie cieknąć z wszelkich uszczelniaczy, simmeringów, itp.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Wręcz przeciwnie.kolosezw pisze:pomiedzy wymianami silnik nie bierze mi oleju, wiec w moim przypadku olej nie jest "wzbogacany" paliwem, ale dobrze wiedziec, ze motul ma taka opcje.
Każdy silnik bierze olej, a to że nie zmienia się poziom świadczy o tym że coś się do tego oleju dostaje - tym czymś jest paliwo i sadza (w znaczeniu "stałe odpady spalania"). Dlatego olej nawet w nowiutkim silniku (idealnie czystym) po pewnym czasie zmienia kolor na czarny. O ile sadza czy grafit może mieć nawet pozytywne skutki dla silnika (grafit ma bardzo dobry poślizg) to paliwo dokładnie odwrotnie.
Silniki które mają wymianę oleju co 15tys ..20 tys km są zoptymalizowane w niemieszaniu oleju z paliwem - np. dzięki precyzyjnemu, bezpośredniemu wtryskowi - paliwo zdąży się całkowicie wypalić więc w przedmuchach do skrzyni korbowej są tylko produkty spalania.
W naszych silnikach AFR często spada do 10 - stąd zalecenie wymiany co 5000km ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
A efekt parowania paliwa z oleju? Czytałem gdzieś że jak dobrze pohulasz to paliwo powinno odparować. Tyczy się to wszystkich oliw?