Coobciowóz N/A >> TURBO - SR20De

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Z tym spokojnie to bym tak pochopnie nie mowil. Ale są szanse.
Co do stabilnego 0,35bar to fakt mozesz mieć spore "Piki" i moze to być niebezpieczne - ale dzieje sie tak zazwyczaj jak montuje sie MBC moze ta "gruszka" - zawór westgate zda egzamin a jak nie to zamontujesz dodatkową sprężyne odciągająca (taki patent ale zdał u mnie egzamin)
No nic pozyjemy zobaczymy.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ChEsTeR

Nie bedzie wrastajacego cisnienia jak sie nie przecholuje z szrokościa wydechy. 2.5" to max i ani mm wiecej. To zwykle wina zbyt niskiego cisnienia za turbina ktore powoduje rozkrecanie turbawki.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

myślisz czester ze za duża średnica jest "winą" za małego cisnienia na yjściu ito jest ujemnym skutkiem który powoduje rozkręcanie się dmuchawki. Wydaje mi się że to wszystko jest raczej zaleta.
Ja jeżdze na 3 calach i u mnie są faktyczni piki ciśnienia ale wynikają one tylko i wyłącznie z MBC w którym za wolno narasta cisnienie powodujace otwarcie się westgata.
W sytuacji turbo wydaje mi się ze jest tylko jeden powód dla którego średnica jest za duża.
Nie jest zachowana struga-ciąg czy jak to nazwać i w momęcie otwarcia obu zaworów - wydechowych i ssących spaliny mogą nie pociągnąć zasysanego powietrza i moga tam zostać.
Jednak ze względu na duże backpressure które powodują nasze kolektory wydechowe i mała muszla wydechowa (przy mocach rzędu 270Km back pressure może wynosić nawet 50bar - odsyłam do tematu o idealnej turbosprężarce) zaduży wydech nie ma ujemnych wpływów.

Jednak zgadzam sie z opinią i sam ją wygłosiłem ze 3 cale do CA18DET na orginalnej dmuchawce (czy t28) to za bogato - przerost formy nad treścią.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
cziko

jarkowy pisze:
Jednak zgadzam sie z opinią i sam ją wygłosiłem ze 3 cale do CA18DET na orginalnej dmuchawce (czy t28) to za bogato - przerost formy nad treścią.
A CZY MOJA 70MM CZYLI 2,8 CALA TO NIE ZA OSTRO DLA CA18DET??SPRAWUJE SIE MIODZIO T25 ROZKRECA SIE JAK WSCIEKŁA OD 2400RPM SŁYSZE OSTRE SSANIA I NIE MA UTRATY CIAGU DO ODCIECIA :D I TO WSZSTKO NA TOTAL SERJI BO TYLKO TEN WYDECH MAM NA DZIEN DZISIEJSZY ZAMONTOWANY 8)
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Przepraszam ale nie rozumiem co to znaczy duże cisnienei w peaku ?? :roll:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
ChEsTeR

W piku to znaczy w szczycie czyli max ktory jest ponad ustawione cisnienie. Na T25 3" to jest do przyjęcia zreszta na t28 tez przeciez te turbiny maja ta samo muszle wydechowa. Ale jezeli komus zalezy na stalym cinieniu i przjmuje sie skokami to nie powinien przesadzac z szerokoscia. Ja mam teraz jakies 2" moze mniej i nie mam zadnych skokow nawet minimalnych. A jezeli chodzi o za duzy wydech to sam powiedziales ze czasami cisnienie na turbinie dochodzi nawet do 50 barow a za turbina jest mniejsze. Cos takiego nie przejdzie bez bulu przez mała klapke westgata i chcac nie chcac rozkreci turbine. Przy mniejszej srednicy wydechu nie bedzie takiej duzej roznicy cisnien i taka sytuacja bedzie miala mniejsze skutki uboczne czyli mniejszy nie planowany wzrost cisnienia. Kolejna sprawa Jak coobcio zalozy T25 i ustawi 0.35 bara to swoja droga bedzie mniej gazow wylotowych o jakas 1/3 napierajacych na turbine. Czyli mniejsza szansa na skoki cisnienia.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Ja to Mam wydech średnicy 57mm i dwonpipe do tej T25 chcialbym zrobić na góra 2,5 cala...

Intercoolera bym nie montował bo po co na doladowaniu 0,35 bara, zmniejszy sie objetość ukladu dolotowego i bedzie mniejszy lag :D

No nic tylko działać a i koncowy tlumik musze przerobić na przelota bo w tej chwili posiada jedna komore

Ps. Co sądzicie o takim patencie do regulacji w T25
Obrazek
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
ChEsTeR

Dobry tylko tym podniesiesz cisnienie a nie zmniejszysz. A jak uchylisz klapke to beidze gigantyczny lag wiec to nie ma sensu.
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Jak turbina zaczyna tłoczyć powietrze, czyli w układzie pojawia się nadciśnienie, to rośnie, aż nie otworzy się wastegate i nie zacznie redukować do poziomu, na który jest ustawiony wastegate, czyli w Twoim wypadku jest to 0.35 BAR. Problem jest w tym, że są to wszystko mechaniczne rzeczy, które posiadają pewien stopień opóźnienia, i nie są idealne, a z drugiej strony turbina jest mała, i szybko się rozkręca, szybko buduje ciśnienie w układzie, co może powodować, że będziesz miał start turbiny od obrotów 2200 obr/min, a przy 2500 obr/min będziesz miał 0.5 Bar, dopiero później zacznie spadać do 0.35 Bar. Problem w tym, że peack (czyli to 0.5 Bar) będzie przy stosunkowo niskich obrotach, i to bardzo szkodzi korbowodom, bo po prostu je gniecie. Lepiej byłoby odprężyć silnik, przynajmniej uszczelką i podnieść ciśnienie do 0.45 Bar, które odprężony silnik, nie będzie tak szybko budował ciśnienia, a dodatkowo łatwiej będzie je utrzymać na stabilnym poziomie, bo 0.35 Bar może być trudne do osiągnięcia, bo mimo ustawienia wszystkiego na taką wartość, to turbina będzie starała się napompować więcej, i możesz mieć skoki doładowania.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
ChEsTeR

To własnie mechaniczne urzadzenia maja najwieksza szybkosć działania. Pozatym nidy nie miałem na T2 zadnych skoków cisnienia. Zawsze było stabilne i tylko malało przy wyzszychorobtach z racji małej przepustowosci wydechu.
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Chester T2 to nie T25, a co ważniejsze, zobacz jaka tu jest kompresja, tam są zupełnie inne warunki, ten silnik będzie się wkręcał jak głupi.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Mnie to zawsze zastanawialo jak Disle znoszą takie przeciazania moj ojsicec ma OCTAVIe 90 koni po chiptuningu i on juz przy 1750 obr.min ma 205Nm przy 1900 ma ich 230 a przy 2050 maksymalny moment i wynosi on 262 no dziwne i to jakoś znosi.

Ps. to dalczego niby moj silnik mialby paści przy 2500 obr.min jakby sie Trubo załaczyło czy to sa za niskie obroty ? TO w koncu tylko 0,35 bara ??
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Przepraszam panów ze przerwe ale mam pytanko g:(\ nie moglem sie powstrzymac ale cos mnie zainteresowalo....

Mam ca18det, wydech 2,5", fimca, szuszarke gt28 itd itp...., cisnienie 0,45 bara.... i nie zestrojonego smt6 :lol: :lol:

Suszarka zaczyna mi ładowac juz przy 2200 rpm przy 2500-2600 osiaga max czyli 0,45....

Cziko tez napisal ze jego turbina zaczyna ladowac przy 2400 rpm...

To jest chyba duzo nizszy próg niz normalnie mam racje ???

czy moglby mi ktos to zinterpretowac ?? Co i jak i dlaczego ?? jakie skutki itd itp bo piszecie ze takie cos szkodzi na korbowody.... :shock:

ok Dzieki i sorrki za malego OT ale nie moglem sie powstrzymac z tym pytaniem :mrgreen:
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Coobcio pisze:Mnie to zawsze zastanawialo jak Disle znoszą takie przeciazania moj ojsicec ma OCTAVIe 90 koni po chiptuningu i on juz przy 1750 obr.min ma 205Nm przy 1900 ma ich 230 a przy 2050 maksymalny moment i wynosi on 262 no dziwne i to jakoś znosi.

Ps. to dalczego niby moj silnik mialby paści przy 2500 obr.min jakby sie Trubo załaczyło czy to sa za niskie obroty ? TO w koncu tylko 0,35 bara ??
Diesle to zupelnie inne silniki niz benzynowe, dosc powiedziec ze stopien sprezania wynosi tam kolo 20:1 .... .... widziales kiedys tlok i korbe z diesla ?
Ostatnio zmieniony pn 03 sty, 2005 23:17 przez mellow, łącznie zmieniany 1 raz.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Guta
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 85
Rejestracja: pt 01 sie, 2003 11:04
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

mellow pisze:Diesle to zupelnie inne silniki niz spalinowe
Znaczy iskrowe,benzynowe :?:

peace
Name?
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”