sr20det - odtwarta odma

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

czy w sr20det moge bez problemu zastosowac otwarta odme?
chodzi o krociec wychodzacy z pokrywy rozrzadu laczony z dolotem.
w opcji otwartej nie laczylby sie z dolotem a z oil catch tankiem z filterkiem

bedzie w takim wypadku problem z lewym powietrzem?
auto ma caly czas maf-a
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

U mnie w VG problem był, musiałem uciekać z wężykami spowrotem w dolot.
Awatar użytkownika
steveo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 126
Rejestracja: czw 16 wrz, 2010 13:56
Lokalizacja: wwa

smród z odmy nie należy do najprzyjemniejszych,jest wręcz ochydny
pozdro
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jest też niezdrowy, taki ekstrakt z dioksyn - lepiej tego nie wdychać, wylot pod auto i po sprawie.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Glownie chodzi mi o to czy moze byc otwarta czy nie. Ale z moich krotkich testow wynika ze chyba jednak nie i bede musial wrocic z tanka w dolot.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Scratch
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ale o które połączenie z dolotem? Bo są dwa.
Ja zaślepiłem dolot między MAF a turbo oraz przy kolektorze ssącym a pokrywą zaworów i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, AFR się nie zmienił
Głównie zrobiłem to przez to że po sprawdzeniu zaworka jednokierunkowego przy pokrywie okazało się że nie działa tak jak trzeba i puszcza w obie strony! Wtedy przy doładowaniu mamy problem bo turbo dmucha w komorę silnika.
To tak ogólnie: sprawdzajcie sobie ten zaworek i jest też drugi do serwa ale tamten dobrze trzymał w jedną stronę.
s13 SR20DET
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Tak jak pisalem wyzej - chodzi o odme z pokrywy zaworow po stronie kolektora wydechowego laczaca sie z dolotem zaraz za MAF przed turbo. Druga sprawa niechce go zaslepiac tylko pozostawic otwarty, odmy przeciez nie mozna zaslepiac na amen bo wywali uszczelniacze.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Scratch
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

ale mi chodzi o zaślepienie tego odcinka dolotu a nie odmy
odmy przecież nie zaślepiałem, z pokrywy poszła do oil catch tanka
s13 SR20DET
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

OK juz czaje. Masz dwa tanki u Siebie?
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Jeśli zostawisz otwartą odmę to będzie minimalna ilość lewego powietrza szła do kolektora - w zakresie pracy na podciśnieniu - przez ten zaworek pvc pcv czy jak on tam się zwie. Natomiast jest jego tak mało że nie zauważyłem zmian w pracy silnika. Ale i tak wróciłem do seryjnego rozwiązania. Podobno podciśnienie w komorze korbowej jest wskazane, a i wiele mocnych furek w JP ma odme pozostawioną.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

To są raczej względy ekologiczne - w układach z równą liczbą cylindrów nadciśnienie powodują tylko przedmuchy - dziura w skrzyni wystarcza żeby je zlikwidować. Z drugiej strony podciśnienie przed turbiną rozkręconą na maksa jest rzędu 1psi (kiedyś z ciekawości wpiąłem swój zegar boost'a przed turbo), czy takie podciśnienie może znacząco zmienić spływ oleju do miski? U siebie mam Catch tanka i zaślepiony zawór w kolektorze.
Ostatnio zmieniony pn 24 sty, 2011 15:16 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wszystko zalezy od silnika, jego stopnia kompresji oraz doladowania.

Na luzniejszych silnikach i przy sporych boostach podczas katowania silnik potrafi sobie niezle beknac olejem z otwartych odm, albo nawet przez uszczelniacze.

Caly myk zamknietych odm polega na tym ze na podcisnieniu, kolektor ssacy pobiera opary z silnika, a na doladowaniu pobiera opary dolotem. W jedym i drugim przypadku zmniejsza sie cisnienie w bloku i glowicy. W sr20 a takiego problemu nie ma ale w rb25 albo 2jz potrafi niezle beknac olejem z silnika.

Najlepiej to chyba podlaczyc odmy od dekla do kolektora przez zaworek pvc, a z drugiej strony dekla podlaczyc w dolot ale przez cach tank, uwazajac zeby przewody nie byly przesadnie dlugie oraz zeby nie mialy zalaman w dol zeby sie tam w samym przewodzie nie mogl zebrac olej. Wtedy to dziala jak nalezy, olej sie odklada, komora wentyluje a maf nie glupieje.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”