Czujnik temp, dodatkowy obrotomierz, POMOC

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

Mam kilka problemów mam nadzieje że ktoś pomoże

Czujnik temp na zegarach nie pokazuje temp... auto pali ponad 20L/100km czasem wali benzyną w środku.... wydaje mi się że auto jest przelane przez właśnie ten czujnik... i teraz tak mam silnik z S14 ktoś wie gdzie dokładnie jest czujnik i czy jest tylko jeden ??

Mam problem z podłączeniem dodatkowego dużego obrotomierza.... nie wiem jak to ugryźć może ukraść kabel z sygnałem do seryjnego obrotomierza tylko czy ktoś mniej więcej wie który to :)
<<< RB25DET >>>
Awatar użytkownika
thoreg
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 104
Rejestracja: pn 23 mar, 2009 00:34
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Ten czujnik odpowiada tylko za pokazywanie temperatury na zegarach. Za sygnał do ECU odpowiada drugi czujnik, dwu pinowy. Obydwa znajdziesz w okolicach pod przepustnicą.

Sygnał możesz wziąć np. z czujnika położenia wału.
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Mi tez pali 20L i nawet wiecej i temperatury nie lapal wystarczyla zmiana termostatu, a u ciebie tylko czujnik nie dziala czy tez sie nie grzeje?
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

grzeje dobrze łapie temperaturke szybko i ciepełko wali cały czas nawet przy -20 wiec termostat odpada... wiec chyba dobrze strzelałem ze czujnik albo dwa mam walnięte...może tez być sonda lambda.. ale auto ciągnie super nie faluje itp... czasem mam takie wrażenie że jak odpuszczam gaz to tak jak by nie schodził od razu z obrotów tylko taki zdławiony dźwięk jest przez moment... Takie pytanko skoro ten 2 pin idzie do kompa to pod dodatkowy cyfrowy zegar temp cieczy mogę wykorzystać ten seryjny który idzie tylko do zegara ?? No własnie o czujniku położenia wału tez pomyślałem :) dzięki chłopaki za pomoc
<<< RB25DET >>>
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Zgar musi "wiedzieć" jaką charakterystykę ma czujnik - dlatego sprzedają je w komplecie,
przez przypadek może pasować, musiałbyś sprawdzić (wykręcić czujnik, podpiąć do zegara, zapakować do wrzątku i sprawdzać jakimś termometrem czy dobrze pokazuje.)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

Temat dodatkowego wskaźnika temp ogarnięty :) trzyma temp 70stopni cały czas wiec albo jest jakiś inny termostat który się otwiera szybciej albo ten już walnięty i za wcześnie puszcza... generalnie jak wstawisz to temp rośnie ... Plan taki żeby wywalić wiskozę i zrobić na zegarze tak żeby przy 90 otwierał zasilanie na wiatrak na chłodnie wiec powinno być wtedy z temp ok.. Co o tym myślicie :)
<<< RB25DET >>>
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a gdzie mierzysz tą temperaturę ? bo też różnie z tym może być
najlepiej podłącz się pod consulta i będzie wiadomo czy temperatura jest ok
podczas normalnej jazdy temp. powinna być koło 80'C - na consulcie
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

Czujnik zamocowany na wężu wchodzącym do chłodni od strony termostatu. Zegar cyfrowy RWD POWER. Silnik SR20DET temperatura w jezdzi rano do pracy ok 70stopni... Po mieście 75
<<< RB25DET >>>
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

to nic nie mówi niestety, skąd pewność że wskaźnik/czujnik są dobrze skalibrowane ?
tylko consult
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

Bo czujnik jest pod oryginalny zegar robiony przez katoda więc pomyłkę raczej wykluczam... może się musiał jakoś zgrać bo pokazuje teraz ok 80 .. no ale dla pewności sprawdzę tez na consulcie :) pozdro
<<< RB25DET >>>
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”