SR20DE, SR20DET, SR20VE i SR20VET ten sam dół?

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Witam!

Nie mam swojego nissana, ale czysto teoretycznie interesują mnie silniki wypisane w temacie.
Tak więc chcę się dowiedzieć, czym różni się dokładnie wersje z turbo (SR20DET, SR20VET) od tych bez turba (SR20DE i SR20VE).

Słyszałem o ewolucjach takich jak przekładanie głowicy z SR20VE do SR20DET, i głowię się czy wszystko pasuje... W silnikach SR20DET i DE ogólnie konstrukcja jest bodajże taka sama, i różnią się tylko turbiną...
Wiem też, że głowica od SR20VE pasuje plug & play do dołu silnika SR20DET.
Moje pytania:

- czy kolektor wydechowy od SR20DET pasuje do głowicy VE?
- czy dół silnika od SR20DET jest taki sam jak SR20VE? (chodzi mi tak o blok jak i korbowody, tłoki i wał...)
- czy części z SR20VE pasują wszystkie i są wymienne z SR20DET?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

brt pisze: trzeba zrobic sobie kolektor ssacy, troszke przypasowac wydechowy, przerobic zasilania selenoid zmienych faz bo sie nie zmieszcza przy grodzi oraz zrobic aparat zaplonowy. Na koniec zestroic
Ogolnie rzecz biorac te wszystkie silniki roznia sie miedzy soba wielona wiekszymi i mniejszymi szczegolami.
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 19:07 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

twój cytat pochodzi z jakiegoś projektu? Ciekawi mnie temat mini-me z SR20VE na SR20DET... jak możesz to podeślij linka do tego projektu, to sobie oblookam ;)

Ale np biorąc kolektor ssący od SR20VE, to nie trzeba nic przerabiać? tzn tutaj chodzi tylko o flansze? czy coś z budową kolektora od Sr20VE jest inaczej niż DET?
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Toffik pisze: - czy kolektor wydechowy od SR20DET pasuje do głowicy VE?
- czy dół silnika od SR20DET jest taki sam jak SR20VE? (chodzi mi tak o blok jak i korbowody, tłoki i wał...)
- czy części z SR20VE pasują wszystkie i są wymienne z SR20DET?
1. nie, VE ma większe kanały
2. raczej nie

ogólnie polecam sr20forum o ile ogarniasz angielski ;)
możesz też do Coobcia się odezwać

chyba mało pomogłem :roll:
Toffik pisze:Ale np biorąc kolektor ssący od SR20VE, to nie trzeba nic przerabiać? tzn tutaj chodzi tylko o flansze? czy coś z budową kolektora od Sr20VE jest inaczej niż DET?
no np. to że przepustnica wychodzi w ściance grodziowej

zakładam, że mówimy o zakładaniu czapki VE do jakiegoś RWD
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 19:21 przez ziperr, łącznie zmieniany 1 raz.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

łoł :P sorki :P zapomniałem że w primerze jest poprzecznie silnik ;P

Ale głowica VE pasuje do bloku SR20DET? czy trzeba coś przerabiać w związku ze zmiennymi fazami?
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

cytująć BRT
W bloku trzeba przerobic jednen kanal olejowy i zrobic zasilanie magistrali otwierajacej selenoidy walkow rozrzadu
to ten najważniejszt aspekt
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 20:00 przez ziperr, łącznie zmieniany 1 raz.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

aha... czyli to tak jak w hondowskich D seriach jak się vtec zakłada...
a wie ktoś może jaki jest przyrost mocy po takiej operacji? tzn jak już mamy złożony SR20VET? Bo wiem że seryjny SR20VET ma 280KM, ale nie wiem jak to jest na dole silnika SR20DET no i z jego turbiną...
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

różnice są także między silnikami z tymi samymi kodami, np SR20DE do RWD i SR20DE do FWD nie są zamienne...
Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

demolik pisze:różnice są także między silnikami z tymi samymi kodami, np SR20DE do RWD i SR20DE do FWD nie są zamienne...
Ale w tym przypadku chyba nie chodzi o sam słupek. ale o napęd i kolektory dolotowy i ssący.. słupek przypuszczam że jest taki sam?
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

słupek tez jest lekko inny
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Toffik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

a w Xtral SR20VET nie był wzdłużnie? Tam chyba był napęd 4x4...

I pownowię pytanie - BRT ma projekt z SR20VET? bo widzę wszystkie cytaty odnośnie prac przy SR20VET pochodzą od BRT :P a projektu znaleźć nie mogę...
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

BRT (jeszcze) nie. Składał tylko.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

szukaj na nissantechu, racing forum projektow tomaracing, tomsona
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja juz szukam czapki VE ale nie bede zakladal jak nie znajde/zakupie turbo do przynajmniej 600+ hp bo inaczej nie chce mi sie kombinowac.
Zalozenie proste. Ma byc duzo mocy z 2.0 litrow pojemnosci ale wciaz ma to sie nadawac do driftu a nie tylko drag ;)
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

Toffik pisze:
demolik pisze:różnice są także między silnikami z tymi samymi kodami, np SR20DE do RWD i SR20DE do FWD nie są zamienne...
Ale w tym przypadku chyba nie chodzi o sam słupek. ale o napęd i kolektory dolotowy i ssący.. słupek przypuszczam że jest taki sam?
nie, nie jest sam blok różni się już z zewnątrz chociażby tym że od wersji RWD ma wyprowadzenie na wisco, z kolei kolektor dolotowy jest skierowany w przeciwną stronę do tego z wersji FWD
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”