Witam!
Nie mam swojego nissana, ale czysto teoretycznie interesują mnie silniki wypisane w temacie.
Tak więc chcę się dowiedzieć, czym różni się dokładnie wersje z turbo (SR20DET, SR20VET) od tych bez turba (SR20DE i SR20VE).
Słyszałem o ewolucjach takich jak przekładanie głowicy z SR20VE do SR20DET, i głowię się czy wszystko pasuje... W silnikach SR20DET i DE ogólnie konstrukcja jest bodajże taka sama, i różnią się tylko turbiną...
Wiem też, że głowica od SR20VE pasuje plug & play do dołu silnika SR20DET.
Moje pytania:
- czy kolektor wydechowy od SR20DET pasuje do głowicy VE?
- czy dół silnika od SR20DET jest taki sam jak SR20VE? (chodzi mi tak o blok jak i korbowody, tłoki i wał...)
- czy części z SR20VE pasują wszystkie i są wymienne z SR20DET?
Pozdrawiam!
SR20DE, SR20DET, SR20VE i SR20VET ten sam dół?
Moderator: Moderator
Ogolnie rzecz biorac te wszystkie silniki roznia sie miedzy soba wielona wiekszymi i mniejszymi szczegolami.brt pisze: trzeba zrobic sobie kolektor ssacy, troszke przypasowac wydechowy, przerobic zasilania selenoid zmienych faz bo sie nie zmieszcza przy grodzi oraz zrobic aparat zaplonowy. Na koniec zestroic
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 19:07 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
twój cytat pochodzi z jakiegoś projektu? Ciekawi mnie temat mini-me z SR20VE na SR20DET... jak możesz to podeślij linka do tego projektu, to sobie oblookam
Ale np biorąc kolektor ssący od SR20VE, to nie trzeba nic przerabiać? tzn tutaj chodzi tylko o flansze? czy coś z budową kolektora od Sr20VE jest inaczej niż DET?
Ale np biorąc kolektor ssący od SR20VE, to nie trzeba nic przerabiać? tzn tutaj chodzi tylko o flansze? czy coś z budową kolektora od Sr20VE jest inaczej niż DET?
1. nie, VE ma większe kanałyToffik pisze: - czy kolektor wydechowy od SR20DET pasuje do głowicy VE?
- czy dół silnika od SR20DET jest taki sam jak SR20VE? (chodzi mi tak o blok jak i korbowody, tłoki i wał...)
- czy części z SR20VE pasują wszystkie i są wymienne z SR20DET?
2. raczej nie
ogólnie polecam sr20forum o ile ogarniasz angielski
możesz też do Coobcia się odezwać
chyba mało pomogłem
no np. to że przepustnica wychodzi w ściance grodziowejToffik pisze:Ale np biorąc kolektor ssący od SR20VE, to nie trzeba nic przerabiać? tzn tutaj chodzi tylko o flansze? czy coś z budową kolektora od Sr20VE jest inaczej niż DET?
zakładam, że mówimy o zakładaniu czapki VE do jakiegoś RWD
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 19:21 przez ziperr, łącznie zmieniany 1 raz.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
cytująć BRT
to ten najważniejszt aspektW bloku trzeba przerobic jednen kanal olejowy i zrobic zasilanie magistrali otwierajacej selenoidy walkow rozrzadu
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 20:00 przez ziperr, łącznie zmieniany 1 raz.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
aha... czyli to tak jak w hondowskich D seriach jak się vtec zakłada...
a wie ktoś może jaki jest przyrost mocy po takiej operacji? tzn jak już mamy złożony SR20VET? Bo wiem że seryjny SR20VET ma 280KM, ale nie wiem jak to jest na dole silnika SR20DET no i z jego turbiną...
a wie ktoś może jaki jest przyrost mocy po takiej operacji? tzn jak już mamy złożony SR20VET? Bo wiem że seryjny SR20VET ma 280KM, ale nie wiem jak to jest na dole silnika SR20DET no i z jego turbiną...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Ale w tym przypadku chyba nie chodzi o sam słupek. ale o napęd i kolektory dolotowy i ssący.. słupek przypuszczam że jest taki sam?demolik pisze:różnice są także między silnikami z tymi samymi kodami, np SR20DE do RWD i SR20DE do FWD nie są zamienne...
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
słupek tez jest lekko inny
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 24 lis, 2010 22:45
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
a w Xtral SR20VET nie był wzdłużnie? Tam chyba był napęd 4x4...
I pownowię pytanie - BRT ma projekt z SR20VET? bo widzę wszystkie cytaty odnośnie prac przy SR20VET pochodzą od BRT a projektu znaleźć nie mogę...
I pownowię pytanie - BRT ma projekt z SR20VET? bo widzę wszystkie cytaty odnośnie prac przy SR20VET pochodzą od BRT a projektu znaleźć nie mogę...
BRT (jeszcze) nie. Składał tylko.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
szukaj na nissantechu, racing forum projektow tomaracing, tomsona
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Ja juz szukam czapki VE ale nie bede zakladal jak nie znajde/zakupie turbo do przynajmniej 600+ hp bo inaczej nie chce mi sie kombinowac.
Zalozenie proste. Ma byc duzo mocy z 2.0 litrow pojemnosci ale wciaz ma to sie nadawac do driftu a nie tylko drag
Zalozenie proste. Ma byc duzo mocy z 2.0 litrow pojemnosci ale wciaz ma to sie nadawac do driftu a nie tylko drag
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
nie, nie jest sam blok różni się już z zewnątrz chociażby tym że od wersji RWD ma wyprowadzenie na wisco, z kolei kolektor dolotowy jest skierowany w przeciwną stronę do tego z wersji FWDToffik pisze:Ale w tym przypadku chyba nie chodzi o sam słupek. ale o napęd i kolektory dolotowy i ssący.. słupek przypuszczam że jest taki sam?demolik pisze:różnice są także między silnikami z tymi samymi kodami, np SR20DE do RWD i SR20DE do FWD nie są zamienne...