- czy kolektor wydechowy od SR20DET pasuje do głowicy VE?
- czy dół silnika od SR20DET jest taki sam jak SR20VE? (chodzi mi tak o blok jak i korbowody, tłoki i wał...)
- czy części z SR20VE pasują wszystkie i są wymienne z SR20DET?
Pozdrawiam![/quote]
-Kolektor wydechowwy pasuje p&p
-dół jest taki sam ale SR20DET ma grubsze korby i inne tłoki prawdopodobnie w VE jest o jeden dodatkowy kanał olejowy ,obydwa maja dodatkowy natrysk na denko tłoka czego nie ma zwykły SR20DE bez turbo
-Głowica jest zupełnie inna inne wałki, brak y-gierków w VE, no i VE ma zmienne fazy rozrządu, wtryski pasuja, kolektor w SR20DET ma 4 przpustnice w VE jest jedna.Pzdr
SR20DE, SR20DET, SR20VE i SR20VET ten sam dół?
Moderator: Moderator
Śruby pasują ale podobno kanały nie zgrywają się idealnie.baraN14 pisze:Kolektor wydechowwy pasuje p&p
yyyyy co?baraN14 pisze:kolektor w SR20DET ma 4 przpustnice
s13 SR20DET
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 24 lut, 2011 22:16
- Lokalizacja: łomża
- Kontakt:
"Typ: SR20DET redtop poprzeczny, Nissan Sunny/Pulsar GTiR (RNN14)
Cechy: mechaniczna regulacja luzów zaworowych (płytki), turbina T28, duży i nieefektywny TMIC, 4 przepustnice, mocniejszy wał i korbowody
Fabryczna moc: 212KM (220PS) przy 6400 obr/min"
hmmm moze w montowanych wzdłużnie sr20det nie ma 4 przepustnic ale w poprzecznych jest ITB, a co do koletora wydechowego mój pasował idealnie a kanały musze to sprawdzić bo coś mi sie wydaję ze jest identycznie bynajmniej uszczelka od sr20det lezy identycznie.pzdr
Cechy: mechaniczna regulacja luzów zaworowych (płytki), turbina T28, duży i nieefektywny TMIC, 4 przepustnice, mocniejszy wał i korbowody
Fabryczna moc: 212KM (220PS) przy 6400 obr/min"
hmmm moze w montowanych wzdłużnie sr20det nie ma 4 przepustnic ale w poprzecznych jest ITB, a co do koletora wydechowego mój pasował idealnie a kanały musze to sprawdzić bo coś mi sie wydaję ze jest identycznie bynajmniej uszczelka od sr20det lezy identycznie.pzdr
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
brt pisał, że nie zbiegają się idealnie. W tym temacie dyskusja dotyczy montażu czapki VE w SR20DET RWD, czyli montowanego w 200sx.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 24 lut, 2011 22:16
- Lokalizacja: łomża
- Kontakt:
Skoro brt tak mowi to pewnie ma rację ,także mam dodatkową robotę na weekend muszę to sprawdzić aj a wszystko juz na miejscu niby....
upssss sorry nie doczytałęm mój bładW tym temacie dyskusja dotyczy montażu czapki VE w SR20DET RWD, czyli montowanego w 200sx.
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Panowie ciągnąc temat różnic ...
Jak się przedstawia pojemność układu smarowania w SR20DE?
DET ma pojemność 3,7 litra z filtrem.
W żadnych z posiadanych przeze mnie papierów nie znalazłem info o pojemności układu i zalecanej ilości oleju w wolnossącym... Bankowo jest inna. Pytanie jaka?
Jak się przedstawia pojemność układu smarowania w SR20DE?
DET ma pojemność 3,7 litra z filtrem.
W żadnych z posiadanych przeze mnie papierów nie znalazłem info o pojemności układu i zalecanej ilości oleju w wolnossącym... Bankowo jest inna. Pytanie jaka?
Ostatnio zmieniony wt 29 mar, 2011 19:41 przez TiGRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Pozwole na wpisanie tematu nie z mojej glowy
Glowice VE i Turbo
Czesto spotykana modyfikacja jest swap glowicy VE do doladowanego silnika SR20DET. Operacja ta ma wymierny sens, ale wiaze sie z nia rowniezpewien problem.
Silniki z glowicami VE byly fabrycznie montowane tylko w samochodach z napedem na przednie lub na 4 kola i ustawione byle poprzecznie.
Swap tejze glowicy do silnika ustawionego wzdluznie wymaga wykonania kilku dodatkowych modyfikacja.
Rozwiazaniem pojawiajacych sie problemow moga byc gotowe zestawy czesci przygotowane do dokanania takiego typu (przeszczepu).
Taki zestaw oferuje np, firma Mazworx,a e jego sklad wchodza elementy takie jak:zestaw przenoszacy selenoidy zmiennych faz rozrzadu na bok silnika (oryginalne montowane sa z tylu glowicy i po obroceniu silnika o 90 stopni opieraja sie o sciane grodziowa co jest niedopuszczalne), kolektor ssacy oraz CAS-czujnik polozenia walka z silnika SR20VE 20V (choc w tym przypadku mozna pokusic sie o przerobienie czujnika z silnika SR20DET).
Taki zestaw nie jest niestety najtanszy, bo liczyc sie trzeba sie z wydatkiem 2300 dolarow.
Na tym jednak nie koniec komplikacji, bowiem przed zamontowaniem glowicy VE na blok silnika SR20DET/DE trzeba jeszcze zmodyfikowac kanaly, ktorymi olej dociera do solenoidow sterujacych zmiennymi fazami rozrzadu.
Glowice VE i Turbo
Czesto spotykana modyfikacja jest swap glowicy VE do doladowanego silnika SR20DET. Operacja ta ma wymierny sens, ale wiaze sie z nia rowniezpewien problem.
Silniki z glowicami VE byly fabrycznie montowane tylko w samochodach z napedem na przednie lub na 4 kola i ustawione byle poprzecznie.
Swap tejze glowicy do silnika ustawionego wzdluznie wymaga wykonania kilku dodatkowych modyfikacja.
Rozwiazaniem pojawiajacych sie problemow moga byc gotowe zestawy czesci przygotowane do dokanania takiego typu (przeszczepu).
Taki zestaw oferuje np, firma Mazworx,a e jego sklad wchodza elementy takie jak:zestaw przenoszacy selenoidy zmiennych faz rozrzadu na bok silnika (oryginalne montowane sa z tylu glowicy i po obroceniu silnika o 90 stopni opieraja sie o sciane grodziowa co jest niedopuszczalne), kolektor ssacy oraz CAS-czujnik polozenia walka z silnika SR20VE 20V (choc w tym przypadku mozna pokusic sie o przerobienie czujnika z silnika SR20DET).
Taki zestaw nie jest niestety najtanszy, bo liczyc sie trzeba sie z wydatkiem 2300 dolarow.
Na tym jednak nie koniec komplikacji, bowiem przed zamontowaniem glowicy VE na blok silnika SR20DET/DE trzeba jeszcze zmodyfikowac kanaly, ktorymi olej dociera do solenoidow sterujacych zmiennymi fazami rozrzadu.
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 17:13 przez HouK, łącznie zmieniany 1 raz.