Wiadomosci na temat uturbienia sr20de

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Skaut

Witam.Od niedawna jestem wlascicielem Nissana Primery eGT.Samochod dlugo byl w mojej rodzinie ostatnio kupilem go od ojca.Mam zamiar pojezdzic troche tym wozikiem.Ale poniewaz jestem takze wielkim fanem tuningu chcialbym zmodyfikowac jednostke napedowa czyli wlasnie motor sr20de.Chcialem sie zapytac jaki drzemie w nim potencjal, tzn jaka moc wytrzymaja seryjne czesci.W niedalekiej przyszlosci(jak tylko wroce z kontraktu :P) mam zamiar troche sie z tym samochodem pobawic.A mianowicie w glowie mi:powiekszenie pojemnosci do ok 2.5 litra oraz zainstalowanie turbinki.Zwracam sie z prosba o przedstawienie kosztorysu przeprowadzonych modyfiacji oraz pomocy przy wyborze turbo.Silnik ma juz na karku 200k km ale jest w b.dobrym stanie.Pozdrawiam wszystkich maniakow nysek oraz z gory dzieki za pomoc.
Guta
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 85
Rejestracja: pt 01 sie, 2003 11:04
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

[quote="Skaut"]Ale poniewaz jestem takze wielkim fanem tuningu chcialbym zmodyfikowac jednostke napedowa czyli wlasnie motor sr20de.quote]

http://www.turbokillers.com/forum/viewtopic.php?t=1673

plus cos na www.forum.streetracing.pl w dziale projekty

w sumie to soft turbo,ale sie nudze :mrgreen:
I przynajmniej nie napisze ze jak na wielkiego fana tuningu SR20DE nic sam nie znalazles :mrgreen:


peace
Name?
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
Skaut

tak sie sklada ze czytalem ten watek i nie znalazlem tam nic o kosztorysie modyfikacji o ktorych pisalem wczesniaj.Na streetracingu tez nic takiego nie ma.A tak sie sklada ze zalezy mi zeby poznac szacunkowa cene tego wszystkiego.Gdybys uwaznie czytal to bys o tym wiedzial:)
Guta
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 85
Rejestracja: pt 01 sie, 2003 11:04
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Skaut pisze:tak sie sklada ze czytalem ten watek i nie znalazlem tam nic o kosztorysie modyfikacji o ktorych pisalem wczesniaj.Na streetracingu tez nic takiego nie ma.A tak sie sklada ze zalezy mi zeby poznac szacunkowa cene tego wszystkiego.Gdybys uwaznie czytal to bys o tym wiedzial:)
Czyli szacunkowo powinienes uderzyc do wlasciciela opisywanej tam primerki.
Powinien znac koszt swojej modyfikacji.
Czy sam chcesz przeprowadzac ta modyfikacje?Jesli tak to jak chcesz powiekszyc pojemnosc?


peace
Name?
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Jestes z Władka ?? Nasz prezes tam mieszka . spec od turbin i tuningu. Wal do niego.
Obrazek
Skaut

hehe.Nie raz w nocy budzi mnie wycie jego silnika jak ciska po WładysławaIV :) Ale nie wiedzialem ze jest z Władka :P Po prostu chcialbym wiedziec jakiego rzedu wydatek mnie czeka zeby moj nissanek mial jakies 300KM.Modyfikacji sam nie bede przeprowadzal bo nie mam niestety odpowiedniego doswiadczenia w tej materii.Wiecie zawsze trza od czegos zaczac:)A nawet widzialem was dwoch niedawno :)Tak na marginesie fajnie wygladaja 2 czerwone sx jadace kolo siebie.Z checia bym sie ktoryms z nich przejechal :lol:
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Koszty bedziesz miał olbrzymie a nikt z nas nie powie ci dokładnie jakie bo nikt czegos takiego nie robił.... chcesz zrobic rozwiert z 2.0 na 2,5 czyli o 0,5 l .... Czy to wogóle jest mozliwe ?? Wiem ze tomei do silników sr20det ma zestaw ale na 2,2 l a nie na 2,5 l. Cena czegos takiego wynosi kolo 4000$ + koszt transportu + cła i inne duperele. Potem koszt robocizny który bedzie tez olbrzymi... potem zrobienie wydechu, intercoolera. trzeba tez miec kase na turbine i to jak juz montowac to taka lepsza koszt kolo 4 tys zł. kolektory, wtryski, pompa paliwa, napewno wskazniki bedziesz jakies potrzebował, bov smt albo cos innego, strojenie.. pewnie zawieszenie bedziesz musiał robic, hamulce itd itp lista czesc potrzebnych do czegos takiego jest olbrzymia a koszty beda rosły i rosły...

nie mam pojecia jak ta primera wyglada i ile kosztuje ale jak bedziesz chciał miec to wszystko porzadnie zrobione i wszystko na orginalnych (firmowych czesciach) to koszt czegos takiego przekroczy dwu krotnie wartosc samochodu...
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

Nie obraź się o to co napiszę, ale sprzedaj tą primerę i kup UTURBIONE fabrycznie auto.
Oszczędzi Ci to dużo rozczarowań, nie wspominająć o kasie.
Poza tym NIE MA kitów na 2.5 litra bez rozwiertów bloku.
BTW, jeśli rozwiercisz silnik, to czym prędzej Ci się rozleci.
To nie są big bloki z których zdjęcie 1 mm nie wzrusza.
Powodzenia
Skaut

haha.nie obrazam sie ale widzisz jest maly problem... mam do niej sentyment :) i nie w glowie mi sprzedawanie jej przez nastepne 3 latka.A powiedzcie mi ile na seryjnych bebechach ten silnik wytrzyma??Bo cos czuje ze kuty srodek i tak mnie czeka!?
Skaut

No wiec panowie ile seryjnie ten silnik wytrzyma??
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

A kto to moze wiedziec ile to wytrzyma?? Moze rok moze dwa a moze tydzien. Z tego co mi wiadomo nikt tutaj tak zaawansowanych przeróbek nie robił, shifty chyba ma największą moc bo około 400KM ale z silnika juz seryjnie uturbionego. Z tego co mi wiadomo to długo to nie pojeździło :) ( ale moze to tylko ploty , nie wiem )
Obrazek
Awatar użytkownika
damiano
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 119
Rejestracja: czw 09 wrz, 2004 20:45
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

jeżeli nie chcesz zmieniać auta ,jak suchar ci doradza to moze kup silnik od 200sx s 13 sr18det a takowe ma napewno cziko i problem masz z glowy tylko pozostaje pytanie czy da rade gou u ciebie zamontować 8) pozdro damiano z Gdańska
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

Gdybym miał taki zmysł w momencie zakupu 200SX jak mam teraz, to kupiłbym JAKIKOLWIEK 200SX BEZWYPADKOWY z zadbaną budą, wyrzuciłbym silnik, wstawił jakiś CA18DET z Japonii, albo zrobił swap na SR20DET (teraz to robię :) )
Silnik 10-cio letni NIGDY NIE BEDZIE DOBRY JUZ, a to co w Polsce jest kupowane/sprzedawane to GRUZ. Następna sprawa to użytkowanie. Co rusz słyszę przechwałki w stylu "A ja przejechałem 55 tys km na jednych klockach..."
No i co z tego? A to, że jeśli tak, to olej też co 20 tys wymieniany i generalnie wszystkie graty "po taniości". Nie wspominam już o wymianie filtrów czy innych części eksploatacyjnych.
Niech każdy z Was zada sobie pytanie, jakim stopniu uskutecznia takie "druciarstwo"....
Poza tym... nikt normalny nie pozbywa się dobrego auta.
Zapamiętaj to raz na zawsze.
Reasumując: kup drugie auto i zacznij je tuningować.
Primerke zostaw jako dupowóz.
Sorry za szczerość.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Suchar ma racje To co chcesz osiągnąć to spory wydatek. Ale jeżeli już MUSISZ mieć to w primerce to naj bezpieczniejszym i najtrwalszym rozwiązaniem osiągnięcia 300KM jest swap z S14 czyli wkładka sinlnika SR20DET.
Koszt takiego silnika z turbiną i wiązką oraz ECu powinien się zamknąć w 4000zł
do tego trzeba bedzie dorobić wydech (down pipe to minimum) IC dolot i chip albo smt, pompe paliwa. To są koszty minimum 2000zł
I jescze ktoś kto Ci to wszystko poskłada do kupy (to już są kwestie dogadania i szukania kto taniej)
Naprawde chcesz takiej inwestycjii? to bedzie ponad 6000
Za S14 dasz około 20000 (i jeszcaze i tak w tuning bedziesz musiał wsadzić)
Za S13 dasz z 10000 (i jeszcze i tak w tuning bedziesz musiał wsadzić)
Za mojego dasz 15000 (bedziesz musiał go sobie upiększyć lakierniczo ale bedziesz miał blisko do serwisu :wink: )
A jak sprzedsza primerke to bedziesz iał kase na dokładke do tuningu w które kolwiek z aut

A tak wogule zamiast się do mnie osobiście odezwać i porównać sobie jazde S13 z Primerką to Ty nie na forum udzielasz?? To trzeba poczuć organoleptycznie żeby wiedzieć o czym mowa :mrgreen:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Tirinti
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: sob 20 mar, 2004 14:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

A wogóle to czy 300KM w Primerze ma sens? Przecierz ti jest samochód z przednim napędem do tego zupełnie nieprzystosowany do takiej mocy. Handling będzie beznadziejny. Na mechanice to ja się znam słabo, ale IMHO to po podwojeniu mocy silnika trzeba będzie też zmienić przeniesienie napędu bo seryjne się rozleci. Do tego trzeba będzie zmienić zawieszenie i hamulce, żeby nie skończyć na jakimś drzewie na pierwszym zakręcie. Ja bym raczej zrobił jakieś softturbo i zadowolił się 200KM.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”