Witam,
może Ktoś z Was miał podobny problem, bądź o takim słyszał, otóż:
"camphaser" się nie przełącza, rozrząd powinnien wyprzedić przy niskich obrotach i obciążeniach częściowych, a tego nie robi.
Co już wiem to to, że elektrozawór sterujący przełączaniem faz działa ( przy podanym zasilaniu zew ) , nie wiem czy wariator jest sprawny mechanicznie - chyba nie do sprawdzenia bez działającej elektroniki ( jednak nie wyglada żeby to było przyczyną problemu ).
wiem też że elektrozawór nie dostaje sygnału gdy powinien się przełączać.
Wiem że consult ma 2 testy diagnostyczne do sprawdzenia "camphasera"
dziwnym by było brak sygnału z ECU - jak to tłumaczyć ??
Czy ktoś ma pomysł co to może byc, może ktoś z krakowa bądź okolic jest chętny pomóc ( ma consulta )
pozdrawiam i z góry dziękuje
Topas
Problem ze zmienną faza rozrządu
Moderator: Moderator
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
najpierw nas poinformuj w jakim samochodzie.
a sprawdzając czy zawór "cyka", masz wbity bieg?
Ostatnio zmieniony pn 05 gru, 2011 17:47 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz.
s13 SR20DET
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
tak jak pisze scratch
zmienna faza dziala tylko na biegu,jesli jest zepsuty czujnik od biegów(z czym sie jeszcze nigdy nie spotkalem) to zmienna faza sie nie zalaczy.
spotkalem sie za to z uwalonymi kabelkami przy tym czujniku ktory znajduje sie w skrzyni.
sygnal idzie z czujnika do kompa i z kompa na zawor
zmienna faza dziala tylko na biegu,jesli jest zepsuty czujnik od biegów(z czym sie jeszcze nigdy nie spotkalem) to zmienna faza sie nie zalaczy.
spotkalem sie za to z uwalonymi kabelkami przy tym czujniku ktory znajduje sie w skrzyni.
sygnal idzie z czujnika do kompa i z kompa na zawor