Pierścienie, uszczelniacze i co dalej...

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Witam,
niestety znów muszę pisać w tym temacie. Mianowicie po wymianie wydechu bez kata SR dymi na niebiesko ale tylko jak się nagrzeje i jest na wolnych obrotach. Gazując czy jadąc nic nie dymi nic nie kopci, myślałem że to turbo i wszystko na to wskazywało a dziś dla pewności zmierzyłem kompresje i jest: 1 - 8,5; 2 - 7; 3 - 7; 4 - 8,5 więc szykuje się remoncik:/ a nie nowe turbo:/
Moje pytanie jest takie, co muszę koniecznie wymienić i na jakie? i czy potrzebne jest planowanie głowicy i szlif pod inne pierścienie? No i jakie pierścienie kupić? w silniku na 99% nie było jeszcze nic robione. Dodam że silnik w przyszłości może na 300 - 350 max 400 kucyków ale bardziej do jazdy codziennej. A i jaka powinna być kompresja? i czy to możliwe że np. to przez uszczelkę zaworów nie ma kompresji?
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

w moim pierwszym ca jak mierzylem cisnienie bylo na kazdym rowno po 11 atmosfer , i to bym dobry wynik , wiec nic przy nim nie ruszalem .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

co do twoich wynikow pomiarow to jeszcze pytanie czy byly robione z wcisnietym pedalem gazu/otwarta przepustnica na maxa??
jaki tam masz przebieg bo cos niska ta kompresja jak na serie :/

wg serwisówki(strona EM-12) w seryjnym SR powinno być ciśnienie na nagrzanym silniku i dobrze naladowanym aku(~300RPM):

standart 10,79 bar
minimum 8,83 bar

różnica między cylindrami 0,98 bara

dane z serwisówki S14z sr.

dodatkowo mozna przeprowadzic probe olejowa,
kapke oleju przed drugim pomiarem do cylindra,
jezeli kompresja sie podniesie to prawdopodobnie umieraja pierscienie,
jezeli nie bedzie poprawy to prawdopodobnie gniazda zaworow lub/i uszczelniacze zaworowe

jak masz dwa cylindry obok siebie ze slaba kompresja to moga byc przedmuchy na uszczelce

przy zakladaniu na nowo glowicy trzeba ja planowac, jezeli metalowa uszczelka to blok tez, w przypadku grzebaniu z pierscieniami blok by nalezalo pomierzyc i ustalic co dalej z nim,
jezeli by trzymal wymiary i nie mial rys to mozna poprawić naciecia na sciankach cylindrow i dac nowe pierscienie, jak nie trzyma lub sa rysy trzeba honowac i dac tloki i pierscienie w nadwymiarze.

jak cos zamieszalem to mnie poprawcie ;)
Ostatnio zmieniony wt 06 gru, 2011 21:23 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Tak mierzone na wciśniętym gazie. No czyli czeka mnie remont:/ że planować głowice to ok ale czemu też blok?
Hmm z innej beczki jakie pierścienie z drift shopu czy allegro za 150pln;p
Przebieg niby 145 tyś
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

czemu też blok?
czasami trzeba
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

w serwisowce masz podane jak pomierzyc plaszczyzne bloku (strona EM-61),
a kilka stron wczesniej na temat glowicy,

powierzchnia bloku tez moze sie "pokrzywic" to raz, a dwa to w przypadku metalowych uszczelek zeby nie bylo przedmuchow musi byc idealne doleganie,
przy uszczelce takiej jak orginal, material uszczelki lepiej sie poddaje/uklada i jest mala szansa na przedmuchy, ale teoretycznie mniejsza wytrzymalosc uszczelki,

dodatkowo metalowe uszczelki np. cometic sa produkowane w roznych grubosciach, co ma na celu odprezenie silnika dla wyzszych doladowan.

co do pierscieni to co do firmy/producenta nie pomoge, ale nie kupuj za szybko bo jak ewentualnie wyjdzie tlok nadwymiarowy to i pierscienie nadwymiarowe beda potrzebne,

zapomnialem wczesniej napisac, jak juz bedziesz grzebac w silniku to warto przepatrzec miejsca wyciekow i wymienic cieknace uszczelnienia lub profilaktycznie wszystkie wymienic,
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Hmm najgorsze jest to że w mojej okolicy nie znam żadnego dobrego mechanika:/ gość od robienia głowic jest ale mech nie:/ czyli jak bym chciał włożyć met uszczelkę to obowiązkowo planowanie głowicy i bloku? Boszze;p to musiał bym znów silnik wyciągać:(
Mam jeszcze stary silnik w domu to dziś spróbuje go rozebrać i obejrzę tamtą głowicę.
A co do grubości uszczelki to jaka najlepsza???
Jeśli chodzi o wszystkie uszczelnienia głowicy to od razu wsio będę wymieniał.

A może zna ktoś dobrego mechanika z okolic bolesławca co by to wszystko ogarnął???

Jeszcze jedno pytanie.. czy da się wymienić pierścienie bez wyciągania silnika czy ściągania dołu??? Pytanie może głupie ale pare osób mi mówiło że się da a pare że nie i już zgłupiałem:/

I jeszcze jedno. Czy możliwe że to nie wina pierścieni a np. tylko uszczelki i innych uszczelniaczy??? Bo tak pomyślałem że może jeśli nie da się wszystkiego od góry zrobić to zrobił bym głowice i może by to coś dało a jak nie to itak trzeba by było wyciagać silnik.
Ostatnio zmieniony śr 07 gru, 2011 15:35 przez hiszpan, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

up:) pomocy
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

wszystko to teoria. Jeśli silnik nie miał powaznego auckupu(mocne przegrzanie np) to wystarczy ze dokładnie oczyścisz obie powierzchnie, nowa uszczelka i będzie smoigać. To tak z praktyki nie z teorii :D

Tylko kup cometica 1.3 a jak grubo z boostem to 1.9

a pierścienie to naprzykład TP albo ricken
Ostatnio zmieniony śr 07 gru, 2011 18:14 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

no dobra a co z resztą pytań;p? jak dobrać się do pierścieni itp? i czy ruszać je?
Czyli te pierścienie TP dobre są? bo nie chce na tym oszczędzać ale jeśli nie ma potrzeby to po co przepłacać;p

Piotrek masz na myśli te:
http://moto.allegro.pl/pierscienie-tlok ... 98343.html
???
Ostatnio zmieniony śr 07 gru, 2011 18:21 przez hiszpan, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
7mgte
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 78
Rejestracja: czw 03 wrz, 2009 14:47
Lokalizacja: wa-wa

zalezy jak chcesz robic swoj samochod, szybki tani drucik zeby tylko jechał, czy profi remont ktory zniesie 350km bez pierdniecia..Głowe splanuj a co do bloku to Twoja sprawa jest aluminiowy nie zeliwny jak w ca. Wiem ze to od <font class="red">PIP</font> roboty wiecej ale jak masz zamiar miec 400km to warto. Kompresja starsznie mala.. Bedziesz sam robił remont?
s14a
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Nie opłaca się robić profi remontu moim zdaniem chyba że ma się dużo pieniędzy i odrazu robi się kucizne pod 400KM. Inaczej to wyrzucanie pieniędzy w błoto w ramach jakiejś glupiej idei ze jak się wyda więcej to będzie lepiej... Do profi remontu trzeba miec profi szlifierza, trzeba o tym pamiętać.

Kompresja wskazuje na to że moga byc popekane półki na tłokach. Musisz wszystko rozebrać i zobaczyć. Jesli będa popękane półki to trzeba będzie znaleźć przyczyne bo złożysz i zaraz będzie to samo.

Jesli okaże się że poleciały półki to kup od kogoś seryjne tłoki wkładaj nowe peirścinie i <font class="red">PIP</font> jakeikolwiek szlify. Jeśli nie ma widocznych rys to nic kompeltnie to nie zmieni a tylko ryzykujesz że szlifierz zjebie robote. Palnownaie głowicy tka jak pisałem wyżej.


głowice sprawdź sobie w ten sposób że odwróć ja do góry nogami ustawa wąłki tka żeby zawory na danym cylindrze był dobrze zamknięte i nalewaj najlepeij nafty/ON. Powinno być wszystko szczelne, ewentulanie minimlanie moze się pocić. Jeśli będzie lecić to spróbuj najpierw przylgnie zaworu oczyścić z nagaru

Głowicy nie polecam oddawać do roboty tlyko kupic sprawna, seryjną.

A peirscienie trzeba zawsze zmienić po wyjęciu tłoka z cylindra(chociaz olejowy). Te z linku będa dobre. tylko kup pod dany slzif ;)

I też zapytam, sam będziesz to składał? :roll: ;)


Za to proponuję zainwestować w nowa pompę oleju, odrazu nowe panewy(np TDC) i kogoś kto złożył już niejeden silnik do sportu i jest pasjonatem... Żadnych <font class="red">nie znam ortografii brzydkiego słowa określającego męskie przyrodzenie</font> panów tadziów co składali "już nie takie rzeczy". Inaczej traktuj to jako zabawe i licz isę z tym że musisz coś spierdolić, albo nie dopilnować czegoś przy skąłdaniu/pierwszym odpaleniu.
Ostatnio zmieniony śr 07 gru, 2011 20:44 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Właśnie wróciłem z garażu i rozbierałem stary silnik. Ogólnie myślałem żeby remont sam zrobić ale obawiam się że sobie nie poradzę.
dobra a jak wyjąć tłoki???? na korbowodzie odkręcić i górą wyjmować???
i czy da się bez wyciągania silnika z auta???
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

dobra piotrek i hiszpan.
kompresja wskazuje na to ze jest słaba ;)
jaki przelot silnika?

jak juz 7mgte zauwazyl blok w srz`e jest aluminiowy-bardziej podatny na skrzywienia.

jesli nie wyjebalo uszczelki,tylko sciagamy głowe to mozna spokojnie tylko splanowac glowice,jednak przy zakladaniu stalowej zastanowilbym sie rowniez nad splanowaniem bloku-tak dla pewnosci.

Jesli wysrało nam uszczelke, to naprawde proponuje dobrze sie zastanowic przed zlozeniem tego bez planowania bloku-szczegolnie przy zakladaniu stalowej.

Juz Ci piotrek pisalem kiedys ze widocznie jeszcze twoje silniki nie przyjely dobrego strzala ze nie spotkales sie z skrzywionym blokiem.
a w tym wypadku stosujemy wyjatek od mojej reguły(ze jesli czegos nie widziales to tego nie ma :P )


głowice oddaj do fachowcow na sprawdzenie i splanowanie-kosztuje to około 150 a bedziesz miał co do niej pewnosc,
Ty Piotrek widocznie trafiasz na partaczy.
jesli glowica do roboty to najpierw zorientuj sie o koszty tej operacji.


Tak jak szaman pisał zrob probe olejowa.

jesli tłoki beda do wymiany,to mozesz sie pokusic tak jak pisal piotrek o wrzucenie 4 uzywanych z kompletem nowych pierscieni(jesli blok bedzie w dobrym stanie)
chyba ze wpadnie odrazu kucizna to wtedy wszystko zostanie zrobione odrazu przez szlifierza.

Przed rozbieraniem calego silnika zamontuj wskaznik cisnienia oleju(przyda sie na przyszlosc) zeby wiedziec w jakim staniej jest uklad smarowania.
teraz juz nie pamietam jakie maja byc cisnienia oleju(poszukaj w serwisowce)
Ostatnio zmieniony śr 07 gru, 2011 21:29 przez borimichal, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
hiszpan
Stały gość
Stały gość
Posty: 250
Rejestracja: czw 18 sie, 2011 06:36
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Przelot niby jakieś 145 tysi
Uszczelki nie wyjebało.
tak tak głowica pójdzie do sprawdzenia a wogóle to mam swój stary sr który klekotał, już zdjełem w nim głowe i myśle czy jej nie zawieść do sprawdzenia i plug & play tzn zrobić ją na cacy i podmienić no ale nie wiem:/ tłoki też mam ze starego ale jeszcze nie wiem jak wyglądają:/ właściewie to mam całego sr na części a kucizna odpada bo na 300 - 350 kucy to się nie opyli zakłuwać
Części mechaniczne SR20DET + osprzęt...
kontakt: 783693864
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”