Maf Sensor SR20De>>300ZX

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Witam!
Za bardzo się pospieszyłem, Maciek z Power Tronic powiedizał mi ze moja seryjna przeplywka moze nie dać rady z obslugiwaniem turbo dlatego to więc zakupilem z 300ZX - i to nie slusznie bo ta moja jest identyczna jak w SR20DET.

Teraz moje pytanie czy w zwiazku z tym ze maf z 300ZX nie ma w środku zwęrzki (45mm) to jest szansa na większą moc?


Przyplywna nowo nabyta:
Obrazek


Przepływka stara:
Obrazek
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Ogólnie przepływka z 300ZX albo Forda jest lepsza, bo daje mniejszą restrykcję dla układu dolotowego, ale w Twoim przypadku jest to sztuka dla sztuki, bo tego przy zakładanych mocach nie wykorzystasz.
Gdybyś chciał sprzedać sam korpus od swojej starej przepływki, to daj znać, bo już dłuższy czas poszukuję tego elementu i nikt nie chce mi pomóc, może dlatego, że ja potrzebuję sam kawałek aluminium, bez czujnika... Jak chcesz to sprzedać, to przekręć do mnie, numer telefonu puszczę Ci na priv.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Normalnie to Z32 MAF montuje sie w np. S14/A przy cisnieniu doladowania grubo powyzej 1.0 Bara, poniewaz oryginalny nie potrafi zmierzyc takiej ilosci powietrza - 5 V jest max. W twoim przypadku, niestety nie przyniesie NIC!

Pozdr
IDH
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

dokłądnie mój seryjny jak wyczttałem w Autodacie mierzy do 5V.
no ale drażni mnie w nim ta brzydka zwęrzka... ktorą zresztą widać na foto.

Ps. CZIKO powiedział mi ze na maf z Z32 będzie mneijsza trubo dziura - czy to jest możliwe ?
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Paru kumpli u nas w klubie, maja Z32 MAF w S14a i niestety mowia, ze po wymianie nic ale to absolutnie nic sie nie zmienilo. Ok, wszyscy ponizej 1 Bara. Ale teoretycznie wieksza dziura -> wiecej powierza, hmm. W twoim przypadku, mysle, ze mozesz myslec rozwojowo i jak tak dalej pojdzie, to kiedys bedziesz potrzebowal ten MAF.

IDH
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

NIc prostrzego żeby sprawdzić.
Podłączasz miernik do przepływki dajesz w pendzel na maxymalnym doładowaniu docelowym i ciągniesz do końca obrotów (4-5 bieg). Jak Ci pokaże więcej niż 5V (włąściwie przepływka mieży do większego napięcia nawet 6V-6,5V a ECU pobiera sygnały do 5,2V) to znaczy ze masz za małą i trzeba się przesiąść na większą.
U mnie np. jak ładuje 1bara to już przy 6000obr jest ponad 5V....jednak mama napisana jest tak ze paliwa mi nie brakuje ale nie jet ono dokładnie dobrane w stosunku do potrzeb..

A tak na marginesie miałem w rękach przepływke od Infiniti Q45 - to jest dopiero KROWA
No i jeszcze jedno jak ma sie możliwość dobierania mapy od nowa w wunkcji obrotów np. SMT lub chip. to polecam inne rozwiązanie... - sobie nie robiłem bo sprzedaje auto ale jak ktoś bedzie miał takie potrzeby :wink:

Co do laga to wg. mnie faktycznie przepływka od S13 (jest o 5mm mniejsza niż od S14) jest lagotwórcza i dobrze jest się przesiąść na coś większego :-x
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

A i jeszcze mi się wydaje ze na przeplywce o mniejszej zwęrzcze będzie się z dolotu wydobywał lepszy Sound :)
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

jarkowy pisze:.
A tak na marginesie miałem w rękach przepływke od Infiniti Q45 - to jest dopiero KROWA
No i jeszcze jedno jak ma sie możliwość dobierania mapy od nowa w wunkcji obrotów np. SMT lub chip. to polecam inne rozwiązanie... - sobie nie robiłem bo sprzedaje auto ale jak ktoś bedzie miał takie potrzeby :wink:
Masz jeszcze ta przeplywke?
Jak ja podlaczyc i wyskalowac?
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Wreszcie przyfrunął do mnie MAF i jest problem w nim jest kostka z której wystają 4 przewody a u mnie sątylko 3 przewody - co z tym robić, żeby to działało jak należy :?:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Coobcio, tak nalezy to zrobic:

Obrazek

Pozdr
Adam
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
Keepsake

Hej!

A czy ktos sie spotkal z przeplywka od Z32 ktora ma 5 pinow? Ta ktora wyjelem ze swojego skasowanego ZXa ma 5 pinow... Part number ten sam co wszystkie (jak rozumiem 4-pinowe) ale jest ich 5. Nie wiem czy 5-ty jest "martwy" czy co, ale fizycznie jest obecny...

Maciek
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ktorys jest martwy
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Keepsake

idh pisze:Normalnie to Z32 MAF montuje sie w np. S14/A przy cisnieniu doladowania grubo powyzej 1.0 Bara, poniewaz oryginalny nie potrafi zmierzyc takiej ilosci powietrza - 5 V jest max. W twoim przypadku, niestety nie przyniesie NIC!
Jednego nie rozumiem.

Przy powiedzmy 1.2 bara (teoretycznie) przeplywka stara mierzy np. 4V. Przy standardowym cisnieniu paliwa korekcja SMT6 bylaby +50% (na przyklad), wiec mamy 6V, czego komputer S14 a nie przyjmie.

Przeplywka nowa mierzy w tych samych warunkach 3V. Ale ilosc paliwa ktora jest potrzebna sie nie zmienila, wiec do komputera trzebaby podac dalej odpowiednik 6V z przeplywki. Komputer tak samo tego nie przyjmie...

Po prostu nie qmam co za różnica ile zmierzy przepływka, skoro ograniczenie jest w komputerze a nie w samej przeplywce. No chyba ze ktos ma komputer bez tego ograniczenia (firmowy ma). Albo to ograniczenie nie stanowi dla tego kogos problemu bo ma wieksze wtryski/cisnienie na listwie do tego stopnia, ze przy 1.2 bara wystarczy podac komputerowi 4V zeby tyle nalal paliwa, zeby AFR byl OK.

No tak czy nie?

PS. Argument o wielkosci zwezki doskonale rozumiem. Argumentu o tym ze przeplywka zmierzy mniej nie rozumiem. No wylaczajac sytuacje np. 1.6 bara gdzie standardowa przeplywka juz od 1.4 pokazuje maksa (znowu wartosci z powietrza chodzi o idee a nie szczegoly), wiec nie mamy prawidlowego oddania napieciem ilosci powietrza.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

podbijam temat , poniewaz nie moge nigdzie indziej wyszukac instrukcji zmiany przeplywki ( podlaczenia ) na 300zx tt
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Keepsake pisze:
idh pisze:Normalnie to Z32 MAF montuje sie w np. S14/A przy cisnieniu doladowania grubo powyzej 1.0 Bara, poniewaz oryginalny nie potrafi zmierzyc takiej ilosci powietrza - 5 V jest max. W twoim przypadku, niestety nie przyniesie NIC!
Jednego nie rozumiem.

Przy powiedzmy 1.2 bara (teoretycznie) przeplywka stara mierzy np. 4V. Przy standardowym cisnieniu paliwa korekcja SMT6 bylaby +50% (na przyklad), wiec mamy 6V, czego komputer S14 a nie przyjmie.

Przeplywka nowa mierzy w tych samych warunkach 3V. Ale ilosc paliwa ktora jest potrzebna sie nie zmienila, wiec do komputera trzebaby podac dalej odpowiednik 6V z przeplywki. Komputer tak samo tego nie przyjmie...

Po prostu nie qmam co za różnica ile zmierzy przepływka, skoro ograniczenie jest w komputerze a nie w samej przeplywce. No chyba ze ktos ma komputer bez tego ograniczenia (firmowy ma). Albo to ograniczenie nie stanowi dla tego kogos problemu bo ma wieksze wtryski/cisnienie na listwie do tego stopnia, ze przy 1.2 bara wystarczy podac komputerowi 4V zeby tyle nalal paliwa, zeby AFR byl OK.

No tak czy nie?

PS. Argument o wielkosci zwezki doskonale rozumiem. Argumentu o tym ze przeplywka zmierzy mniej nie rozumiem. No wylaczajac sytuacje np. 1.6 bara gdzie standardowa przeplywka juz od 1.4 pokazuje maksa (znowu wartosci z powietrza chodzi o idee a nie szczegoly), wiec nie mamy prawidlowego oddania napieciem ilosci powietrza.
W mapie siedzi info jakie napięcie odpowiada danej ilości powietrza - jak to zmienisz to komp wie że przy danym napięciu ma x razy więcej powietrza, ale świniakiem tego nie ogarniesz...
Na śwince tylko pełne strojenie - trzeba dolać mapy i będzie git, zresztą na SA też lepiej to dostroić - nigdy nie będzie tak że charakterystyki różnych przepływek pokryją się idealnie (różnica tylko w skalowaniu).

Na SA można jeszcze jeden myk zrobić - władować bebechy przepływki do zwykłej rury od dolotu, wystroić to i będzie banglać - zero dławienia (oprócz filtra)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”