Jaki typ downpipe wybrać

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
PaBBlos
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 23 lip, 2010 11:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Zastanawiam się nad wyborem downpipe.
Znalazłem kilka rodzaji DP do s14, jakie są różnice między nimi?
Proszę o opinie. :wink:

Ma on współgrać z wydechem Blitz Nur Sper R 3"
Obrazek

Typ D
Obrazek

Typ C
Obrazek

Typ B
Obrazek

Typ A
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 03 mar, 2012 08:29 przez PaBBlos, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Typ D - Screamer Pipe, będzie darł ryja jak zły po otwarciu wastegate`a
Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
Typ A - Typowy chyba 3 calowy DP. Bez żadnych udziwnień - spaliny najszybciej opuszczają muszle wydechową.

Jak się mylę niech ktoś poprawi...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Biorąc pod uwagę bardzu duże nieszczelności wystepujący przy zastosowaniu klocka rozdzielającego w typach D C B wybrał bym sprawdzone i dobre rozwiązanie jakim jest A.
Nie będziesz miał problemu z uszczelkami , przedmuchami i pierdzeniem na wolnych obrotach ( typ D )
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

A masz już ten wydech? :D
jeśli nie to jesteś pewien że chcesz go mieć? :) Też miałem Blitz Nur Spec tylko że 2.75" i większość ludzi podczas jazdy bolała głowa :D
Ten mój był dość uciążliwy do normalnej jazdy... :P
Awatar użytkownika
PaBBlos
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 23 lip, 2010 11:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Dzięki za opinie, zdecyduję się albo na typ A lub D :)
Mam mam tylko na seri DP. Jest świetny, bałem się że na dwóch tłumikach będzie zacichy ale jest ok. Heh głowa boli ale jest to funcar więc taki był cel. Na codzień nie polecam :D
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Aaa.. a ja często jeździłem nismo na co dzień dlatego się zamartwiłem :D
Tylko jak będziesz brał typ D to poszukaj jak zrobić lepszą przegrodę żeby wyeliminować ewentualne pierdzenie :wink:
Konrad chyba u siebie w projekcie miał pokazane takie cudeńko :wink:
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 14:14 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Ja u siebie mam typ A i świetnie się sprawuje,reakcja na gaz się poprawiła no i nic nie pierdzi :wink:
S13 1JZ
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

u siebie też miałem typ A i było ok.. tylko ja nie miałem porównania z serią bo tak już kupiłem :wink:


hehe wiszene...PaBBlos'a, nissan to jest :above: funcar :above: dlatego tak bardzo kusi go opcja D :D

:) tylko gdzie to przegląd przejdzie :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 20:01 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

ja mam typ B lub C i niestety na wolnych pierdzi bo są te przedmuchy o których pisał Binio
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
monterque
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 31 maja, 2007 17:59
Lokalizacja: Torun

ja też się zastanawiam nad typem "A"

Mam pytanie, czy nie wpłynie to na opóźnienie reakcji turbiny?? bo i tak coś mi dziwnie późno wstaje... na tyle późno, że nie mogę utrzymać auta na pełnym gwizdku... ciągnę do max obrotów i po zmianie na wyższy obroty spadają na tyle nisko... że ok 1000 obrotów znowu sie przymuli i dopiero dalej ponownie idzie...

Obawiam się że ta wersja A jeszcze pogorszy ten efekt??
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

BloodS pisze: Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
a to niby dlaczego ? przecież WG jest tak czy tak zamknięty i spaliny idą tylko przez wirnik i ten osobny kanał nic nie daje, bo jest za zamkniętym WG
jak dla mnie totalna bzdura nic nie dająca a jeśli już to jakieś niezauważalne niuanse

99% ludzi ma typ A, seryjnie w każdym aucie też jest coś takiego
osobiście uważam że oddzielenie kompletnie nic nie zmieni, a tworzy tylko potencjalne problemy
po drodze jest wiele ważniejszych rzeczy, niż zawracanie sobie głowy taką pierdołą
lepiej zrobić porting kolektora z głowicą i turbo, bo np. w chińskich kolektorach, flansza pod turbo często ma ciut większe wymiary niż popularne T28 i spaliny trafiają na próg przy wejściu do turbo
Ostatnio zmieniony pt 09 mar, 2012 12:24 przez IceMan, łącznie zmieniany 4 razy.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

IceMan pisze:a to niby dlaczego ? przecież WG jest tak czy tak zamknięty i spaliny idą tylko przez wirnik i ten osobny kanał nic nie daje, bo jest za zamkniętym WG
jak dla mnie totalna bzdura nic nie dająca a jeśli już to jakieś niezauważalne niuanse
No tak, ale nawet jak spaliny idą tylko przez wirnik przy zamkniętym WG, to cisną się tylko węższym gardłem, a przy typie A masz do dyspozycji całą szerokość rury.
Tak na szybko szkrobnąłem w paincie. Czy mój tok rozumowania jest zły ? Bo, gdyby nie te przedmuchy to może być całkiem spoko system.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

BloodS, zaprzeczasz trochę sam sobie ... :wink:
No tak, ale nawet jak spaliny idą tylko przez wirnik przy zamkniętym WG, to cisną się tylko węższym gardłem, a przy typie A masz do dyspozycji całą szerokość rury.
Tu piszesz tak jak IceMan, że typ A jest lepszy, bo jest. Przez to że "gardło" jest szersze to za wirnikiem jest mniejsze ciśnienie dlatego poprawia się reakcja na gaz..

W typie C i B gardełko jest niepotrzebnie dużo węższe i jest to minusem tego rozwiązania, a Ty napisałeś:
Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
O to chyba chodzi.. :wink:
Ostatnio zmieniony ndz 11 mar, 2012 10:57 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

A ja byłem pewny, że turbodziura zmniejsza się przy węższym wydechu, a nie przy szerszym...
Awatar użytkownika
Tadzik
Stały gość
Stały gość
Posty: 207
Rejestracja: pt 06 mar, 2009 19:59
Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
Kontakt:

ja mam Nur spec R i włożony silencerem wcale nie jest tak głośno...;)a bez silencera to jest poprostu miiiiooodnie!!! <3

a co do DP mam typ A(samoróbka :wink:) i jeździ sie naprawdę spoko;)
Ostatnio zmieniony ndz 11 mar, 2012 15:59 przez Tadzik, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”