Zastanawiam się nad wyborem downpipe.
Znalazłem kilka rodzaji DP do s14, jakie są różnice między nimi?
Proszę o opinie.
Ma on współgrać z wydechem Blitz Nur Sper R 3"
Typ D
Typ C
Typ B
Typ A
Jaki typ downpipe wybrać
Moderator: Moderator
Typ D - Screamer Pipe, będzie darł ryja jak zły po otwarciu wastegate`a
Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
Typ A - Typowy chyba 3 calowy DP. Bez żadnych udziwnień - spaliny najszybciej opuszczają muszle wydechową.
Jak się mylę niech ktoś poprawi...
Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
Typ A - Typowy chyba 3 calowy DP. Bez żadnych udziwnień - spaliny najszybciej opuszczają muszle wydechową.
Jak się mylę niech ktoś poprawi...
Biorąc pod uwagę bardzu duże nieszczelności wystepujący przy zastosowaniu klocka rozdzielającego w typach D C B wybrał bym sprawdzone i dobre rozwiązanie jakim jest A.
Nie będziesz miał problemu z uszczelkami , przedmuchami i pierdzeniem na wolnych obrotach ( typ D )
Nie będziesz miał problemu z uszczelkami , przedmuchami i pierdzeniem na wolnych obrotach ( typ D )
A masz już ten wydech?
jeśli nie to jesteś pewien że chcesz go mieć? Też miałem Blitz Nur Spec tylko że 2.75" i większość ludzi podczas jazdy bolała głowa
Ten mój był dość uciążliwy do normalnej jazdy...
jeśli nie to jesteś pewien że chcesz go mieć? Też miałem Blitz Nur Spec tylko że 2.75" i większość ludzi podczas jazdy bolała głowa
Ten mój był dość uciążliwy do normalnej jazdy...
- PaBBlos
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 37
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 11:23
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Dzięki za opinie, zdecyduję się albo na typ A lub D
Mam mam tylko na seri DP. Jest świetny, bałem się że na dwóch tłumikach będzie zacichy ale jest ok. Heh głowa boli ale jest to funcar więc taki był cel. Na codzień nie polecam
Mam mam tylko na seri DP. Jest świetny, bałem się że na dwóch tłumikach będzie zacichy ale jest ok. Heh głowa boli ale jest to funcar więc taki był cel. Na codzień nie polecam
Aaa.. a ja często jeździłem nismo na co dzień dlatego się zamartwiłem
Tylko jak będziesz brał typ D to poszukaj jak zrobić lepszą przegrodę żeby wyeliminować ewentualne pierdzenie
Konrad chyba u siebie w projekcie miał pokazane takie cudeńko
Tylko jak będziesz brał typ D to poszukaj jak zrobić lepszą przegrodę żeby wyeliminować ewentualne pierdzenie
Konrad chyba u siebie w projekcie miał pokazane takie cudeńko
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 14:14 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
u siebie też miałem typ A i było ok.. tylko ja nie miałem porównania z serią bo tak już kupiłem
hehe wiszene...PaBBlos'a, nissan to jest funcar dlatego tak bardzo kusi go opcja D
tylko gdzie to przegląd przejdzie
hehe wiszene...PaBBlos'a, nissan to jest funcar dlatego tak bardzo kusi go opcja D
tylko gdzie to przegląd przejdzie
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 20:01 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
ja mam typ B lub C i niestety na wolnych pierdzi bo są te przedmuchy o których pisał Binio
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
ja też się zastanawiam nad typem "A"
Mam pytanie, czy nie wpłynie to na opóźnienie reakcji turbiny?? bo i tak coś mi dziwnie późno wstaje... na tyle późno, że nie mogę utrzymać auta na pełnym gwizdku... ciągnę do max obrotów i po zmianie na wyższy obroty spadają na tyle nisko... że ok 1000 obrotów znowu sie przymuli i dopiero dalej ponownie idzie...
Obawiam się że ta wersja A jeszcze pogorszy ten efekt??
Mam pytanie, czy nie wpłynie to na opóźnienie reakcji turbiny?? bo i tak coś mi dziwnie późno wstaje... na tyle późno, że nie mogę utrzymać auta na pełnym gwizdku... ciągnę do max obrotów i po zmianie na wyższy obroty spadają na tyle nisko... że ok 1000 obrotów znowu sie przymuli i dopiero dalej ponownie idzie...
Obawiam się że ta wersja A jeszcze pogorszy ten efekt??
a to niby dlaczego ? przecież WG jest tak czy tak zamknięty i spaliny idą tylko przez wirnik i ten osobny kanał nic nie daje, bo jest za zamkniętym WGBloodS pisze: Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
jak dla mnie totalna bzdura nic nie dająca a jeśli już to jakieś niezauważalne niuanse
99% ludzi ma typ A, seryjnie w każdym aucie też jest coś takiego
osobiście uważam że oddzielenie kompletnie nic nie zmieni, a tworzy tylko potencjalne problemy
po drodze jest wiele ważniejszych rzeczy, niż zawracanie sobie głowy taką pierdołą
lepiej zrobić porting kolektora z głowicą i turbo, bo np. w chińskich kolektorach, flansza pod turbo często ma ciut większe wymiary niż popularne T28 i spaliny trafiają na próg przy wejściu do turbo
Ostatnio zmieniony pt 09 mar, 2012 12:24 przez IceMan, łącznie zmieniany 4 razy.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
No tak, ale nawet jak spaliny idą tylko przez wirnik przy zamkniętym WG, to cisną się tylko węższym gardłem, a przy typie A masz do dyspozycji całą szerokość rury.IceMan pisze:a to niby dlaczego ? przecież WG jest tak czy tak zamknięty i spaliny idą tylko przez wirnik i ten osobny kanał nic nie daje, bo jest za zamkniętym WG
jak dla mnie totalna bzdura nic nie dająca a jeśli już to jakieś niezauważalne niuanse
Tak na szybko szkrobnąłem w paincie. Czy mój tok rozumowania jest zły ? Bo, gdyby nie te przedmuchy to może być całkiem spoko system.
BloodS, zaprzeczasz trochę sam sobie ...
W typie C i B gardełko jest niepotrzebnie dużo węższe i jest to minusem tego rozwiązania, a Ty napisałeś:
Tu piszesz tak jak IceMan, że typ A jest lepszy, bo jest. Przez to że "gardło" jest szersze to za wirnikiem jest mniejsze ciśnienie dlatego poprawia się reakcja na gaz..No tak, ale nawet jak spaliny idą tylko przez wirnik przy zamkniętym WG, to cisną się tylko węższym gardłem, a przy typie A masz do dyspozycji całą szerokość rury.
W typie C i B gardełko jest niepotrzebnie dużo węższe i jest to minusem tego rozwiązania, a Ty napisałeś:
O to chyba chodzi..Typ C i B - DP z przegrodami, nie wiem jak się fachowo nazywa, ale zasadniczo powinien poprawić reakcję turbiny na gaz, gdyż przed otwarciem WG, spaliny idą węższym gardłem.
Ostatnio zmieniony ndz 11 mar, 2012 10:57 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
A ja byłem pewny, że turbodziura zmniejsza się przy węższym wydechu, a nie przy szerszym...
- Tadzik
- Stały gość
- Posty: 207
- Rejestracja: pt 06 mar, 2009 19:59
- Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
- Kontakt:
ja mam Nur spec R i włożony silencerem wcale nie jest tak głośno...;)a bez silencera to jest poprostu miiiiooodnie!!! <3
a co do DP mam typ A(samoróbka ) i jeździ sie naprawdę spoko;)
a co do DP mam typ A(samoróbka ) i jeździ sie naprawdę spoko;)
Ostatnio zmieniony ndz 11 mar, 2012 15:59 przez Tadzik, łącznie zmieniany 1 raz.