sr20det, braki mocy i momentu

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Witam, oddałem auto ostatnio w bardzo wg mnie pewne miejsce, chłopaki poogarniali dla mnie ECUmastera, założyliśmy że celem bedzie 1 bar z T28, jednak brakło paliwa(w baku jeszcze seryjna pompa) i cisnienie zostało na 0.9b, nie zostało też za bardzo powalczone z zapłonem(co dodano 2-3 stopnie to brakło paliwa). Auto ma przelotowy wydech tak na oko 2.25-2.4 cala(po zewnetrznej 65mm jednak scianki raczej są grube(niestety to nie kwasówka), FMIC, MBC properfekt i zrobiony dolot na stożku. Zalany Motul 300v 15w50 . Wszystko ładnie gra, oprócz braku mocy na wykresie(na tyłku narazie jest wystarczajaco, ale to pierwsze auto z turbo), klepiącego VTC i trochę mniejszej kompresji na jednym garze(spowodowane tym, ze poprzedni wlasciciel utopił tłok i wymienił chyba ta jedna sztukę tylko, albo są poupalane gniazda zaworowe, kolejno 9,7bar 9,8bar 8,5bar 10,2bar). Dodam, że silnik ma 212 tys. przelotu, był remontowany niby z 1,5 roku temu. Nie bierze oleju, turbo jest suche i sprawne, silnik wkręca się równo. Poprzedni właściciel twierdzi, że uszczelka kolektor-turbo jest wydmuchana, jednak nie widać i nie czuć raczej żadnych objawów. Czy jest możliwość, że turbo już tak mocno grzeje powietrze, że FMIC sobie nie radzi z jego chłodzeniem? Poniżej wklejam wykres, natomiast moje pytanie brzmi-gdzie szukać mocy? Na wyzerowanym ECUmasterze i wyciagnietym mbc, doładowanie 0.5 wchodzące na 0.6b wyszło 188KM, 245Nm. Cewki ponoć były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Czy winne mogą być irydowe świece ze zbyt małą przerwą? Wynosi ona 0.5mm i rzadko bo rzadko, ale potrafi trochę kuleć z obrotami gdy jest zimny, natomiast pozatym ladnie rowno ciagnie. Wykres mam tylko z hamowni inercyjnej z hamulcem, na której doładowanie spadło do 0.8 bara przy ok. 5 tys. obrotów. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki, podpowiedzi co sprawdzić, co podmienić, czy może tylko odpuścic, bo z taką kompresją cudów nie będzie;) Pozdrawiam!
Załączniki
SR20DET 236KM 291NM T28.gif
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 10:59 przez canar, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Jak ciągle mówisz że nie ma paliwa to czemu pompy nie wymienisz?
próbować pompować 1 bar na zwykłej pompie to dla mnie jakaś wielka pomyłka..

Przecież walbro nie jest taka droga a to podstawa jak się cokolwiek modzi... :wink:
Ostatnio zmieniony ndz 04 mar, 2012 10:35 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

:) Walbro to będzie pierwszy zakup. W zasadzie auto zostało nie tak dawno kupione i pojechało na wymiane napinacza, instalacje Ecumastera i tak w sumie dla spróbowania wystrojone aby zobaczyć co się da wykręcić, gdybym wiedział że będzie brakowało paliwa to napewno kupiłbym walbro wcześniej, jednak nie posiadałem takiej wiedzy. Jednak nie tu leży problem i chciałbym też to rozgryźć dlaczego w serii są braki. Dawka paliwa jest ustawiona dobrze i AFR elegancki.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

No tak.. nie zauważyłem że napisałeś jaka jest moc na seryjnym ciśnieniu... mój błąd..

Ja bym najpierw podmienił świece bo 0.5mm to strasznie mało..


No ale niech się jakiś fachowiec wypowie... :wink:
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

po pierwsze to zrob porzadne 2.5 badz odrazu 3 cale na wydechu.
dp seria czy zmienione?
zaloz walbro
jezeli szarpie na wolnych to moze masz gdzies jakas nieszczelnosc?
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a zapłon ustawiliście ?
przebiegi krzywych momentu i mocy wyglądają w miarę poprawnie, tylko wartości jakieś słabe
a może na hamowni źle wpisane przełożenia i stąd takie wyniki kiepskie ?

jak masz ecumastera to mozesz użyć hamowni wbudowanej w jego oprogramowanie, pokazuje całkiem dobrze, tylko parametry trzeba dobrze wspiać, jak coś to mogę podać co wpisać
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Tzn czy zapłon był ustawiany/sprawdzany na lampie to nie wiem, jest w ogole taka potrzeba gdy w aucie siedzi ECUmaster? Napewno zapłonem się stroiciel w Ecumasterze bawił i ustawiał, przyspieszał go tyle, na ile starczało paliwa, jechał ze stetoskopem i sondą afr. Niby na hamowni chłopaki też wiedzą co robić, ale kiedyś napewno to zweryfikuję jeszcze, z tego co poszukałem to raczej mało optymistyczna jest, co nie znaczy że powinna pokazać takie braki:) Jeśli możesz to napisz tu lub na PW co wklepać w te road dyno to zobaczę:)
Borimichał, nie szarpie jako tako na wolnych podczas jazdy, zaraz po rozruchu co któryś zapłon sobie czasem powypada, potrzęsie się, potrzymam go na obrotach i jest ok, to najpewniej przez sklepane świece. Im cieplej tym rzadziej, a ostatnio już raczej nie wypadał wcale jak było wiosennie;) Co do DP, to kurcze wstyd bo nie wiem nawet sam nie zdazylem sie przyjrzec od spodu, ale przy kupnie auta wlasciciel mowil ze wydech jest "2,5 cala od turbiny". Nieszczelności nie ma, była jeszcze przed modyfikacjami ale pozniej bylo dmuchane kompresorem i szukane i nic wiecej nie wyszło:) Generalnie auto mnie zadowala na tą chwilę i pewnie trochę pojeździ w tym setupie bo szkoda znów odstawiać, trzeba coś pojeździć, ale chciałbym sobie ustalić plan działania na przyszłość, także dzięki za pomoc;)
Ostatnio zmieniony pn 05 mar, 2012 14:16 przez canar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Po pierwsze świec irydowych ani platynowych się nie klepie.
Świece stopień zimniejsze od serii i przerwa 0.8-1,1mm.

Nie zastanawiałeś się dlaczego tłok się stopił !
Wymiana nic nie da jak nie został znaleziona przyczyna.

Silnik ma bardzo nie tak z układem zapłonowym. Widać że wykres jest postrzępiony i silnik nie domaga.
- Sprawdź świece
- Masa silnika
- cewki (tak ni coś wygląda na jedną niedomagającą przy trudnych warunkach pracy.)
- Zapłon musi być idealnie na lampę ustawiony. Bez tego to nie ma odniesienia do strojenia (wskaźnik) za dużo zależności w seryjnym kompie do korekcji na świniaku czy innym prosiaku aby sobie latać tak na oko.
- wtryski - przytkany lub już wykończony wtryskiwacz.

Moje CA ma więcej momentu i mocy w stanie przejściowym.

Sama zmian pompy paliwa na walbro da ci odczuwalny wzrost momentu.
Ostatnio zmieniony pn 05 mar, 2012 14:43 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Spoko loko, nie napisałem wszystkiego, sorry. Świece sprawdzane, ładne kolory wszystko wygląda sprawnie, oprócz tej przerwy. Poprzedni właściciel upalił tłok-diagnoza: niedomagały cewki, wszystkie zostały wymienione na niby pewne sztuki od Gelo. Z masami było coś nie tak, wszystkie czujniki gubiły czasem sygnał przy odczycie podczas strojenia, jednak zostały podłączone w jedno miejsce, jest ok. Może zapłon był ustawiony na lampe, nie pytałem poprostu ani stroiciel nie wspomniał że to robił bo raczej luźno gadaliśmy;) Będę podmieniał cewki zapewne i tak dla pewności, świece też wlecą nowe. No i walbro. No i zapłon się upewnię że gra. Stroiciel pierwsze co powiedział że wg niego to cewki albo gdzieś przewody. Chciałem jednak sie dowiedziec apropo tych swiec i moze cos jeszcze, dzięki za podpowiedzi
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Niesprawne cewki nie upalają tłoka.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Namieszałem. Przejrzałem archiwum gg gdzie pisałem o tym z poprzednim wlascicielem, jednak twierdzil ze to był zapłon wtedy nie ustawiony gdy półka się stopiła, cewki były następnie zmieniane po jakimś czasie bo przerywało.

Ps. Doradzicie jakie najlepiej świece poszukać? bkr7e?
Ostatnio zmieniony pn 05 mar, 2012 19:39 przez canar, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”