Seryjne ciśnienie paliwa

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
SnowBizz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 165
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 21:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Witam. Orientuje się ktoś jakie powinno być seryjne ciśnienie na listwie paliwowej w SR20DET? W serwisówce nie mogę tego znaleźć a w necie różne wartości podają..
SR13 na ukończeniu
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Nie wiem jak w SR, ale do wolnossącego VG serwisówka podaje 2,6 bara.
Awatar użytkownika
SnowBizz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 165
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 21:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

W każdym silniku będzie raczej różne..
SR13 na ukończeniu
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Pewnie tak, tymbardziej, że to wolnossak. Poszukaj może gdzieś na necie jakie daje ciśnienie orginalna pompa paliwa.
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

Idle = 36psi (2,5 bara) (this can vary a bit as vacuum at idle sometimes varies)
Atmospheric = 43psi (3 bary) (+/- 1psi)
10psi boost = 53psi (3,5 bara)
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

2,45 z podcisnieniem
2,94 bez podcisnienia

dane z autodaty
Ostatnio zmieniony pt 04 maja, 2012 14:45 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

SnowBizz pisze:W każdym silniku będzie raczej różne..
No właśnie nie do końca - tylko zależy jak mierzyć ;)

Wtryskiwacze pracują na STAŁEJ różnicy ciśnień (między paliwem a powietrzem do którego jest wtryskiwane paliwo) - a że ciśnienie w kolektorze się zmienia to paliwo musi podążać za tymi zmianami.

Przy mierzeniu jest prosta zasada - prawidłowe ciśnienie wynosi 3bar + wskazanie zegarka boost. np.

na IDLE -> 3bar + -0.6bar = 2.4bara
na doładowaniu 0.7 bar -> 3bar + 0.7bar = 3.7bara

czasem ciśnienie jest podbijane, np. w CA przez zbędny zawór Hot Start - ale w SR nie występuje więc nie ma problemu.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
SnowBizz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 165
Rejestracja: czw 07 maja, 2009 21:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

OK, czyli wszystko jasne. Jałówka z -0.6b podciśnienia powinno dawać 2.4b ciśnienia paliwa na listwie. Dzięki za wypowiedzi, myślę że temat się przyda dla potomnych :)
SR13 na ukończeniu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”