Strona 1 z 2

SR 20 DET nierówna praca silnika...POMOCY :(:(:(

: śr 15 sie, 2012 18:08
autor: sba4ever
O godzinie 18;00 umyłem silnik, ale nie zabezpieczyłem żadnych kostek w instalacji...auto po tym myciu jeździło kilka godzin normalnie. Około godziny 3 w nocy pojawił się problem podczas ruszania auto zaczęło przerywać i kopcić na czarno sporymi kłębami dymu,nie wkręcał się na obroty i nie dało się jechać bo cały czas przerywał :( Dodając gazu powoli lub ostro nie równo wchodzi na obroty i przy 3 tys zaczyna tak jakby odcinać i z wydechu wydobywają kłęby czarnego dymu... cewki i wtryski już sprawdziłem... wydaje mi się ,że jakaś kostka się konkretnie zamoczyła i nie daje jakiegoś sygnału do kompa. W kostkach nie ma teraz wody oczywiście ale może jest tam jakaś wilgoć:( Dodam,że myłem silnik gdy był nagrzany. Nie mam pojęcia co może być przyczyna takiego stanu rzeczy...
Poniżej wklejam link z You tube z nagraną praca silnika na którym widać te kłęby dymu i słychać nie równą pracę silnika... Dodam jeszcze,że gdy podpieliśmy kompa diagnostycznego to pojawił się błąd przepływomierza,mimo,że zoatał skasowany to pojawia się ponownie,niestey nie mam skąd podmienić przepływki. Proszę Was o jakieś rady lub rozwiązania tego problemu bo nie wiem gdzie może lezeć przyczyna:(
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=dS0jVfPN ... ature=plcp

: śr 15 sie, 2012 18:33
autor: BUGALUS
ja ci dam 1 rade nigdy się nie myje żadnego śilnika karszerem szlałchem wiadrem itp ! tylko i wyłącznie szmatka w rękę i butelka z benzyną

po swoim kąpaniu musisz wyczyścić i zakonserwować wszystkie styki elektryczne

: śr 15 sie, 2012 18:51
autor: sba4ever
Wiedziałem ze to bedzie pierwsze co przeczytam :)
Dzisiaj to zrobię, mam nadzieje ze pomoże, ale wątpię żeby to było tak proste...
Wiszene już mi pojechał za to co zrobiłem....
Przepraszam.
Jeśli usunę usterkę to poinformuje.
Przepływke przeczyściłem dezodorantem bez dotykowo i nie wygląda na spaloną...
Załamałem się....

: śr 15 sie, 2012 19:53
autor: Hrum
Sprawdz cisnienie paliwa, po umyciu jak co odrazu by Ci nie chodził a nie po jakims czasie dopiero

: śr 15 sie, 2012 20:34
autor: scooter
na początek zobacz czy pod pokrywą cewek nie ma wody w miejscach gdzie są świece - to w 99% się zdarza jak ktoś myje silnik i nie wydmucha wody ;)

: śr 15 sie, 2012 20:43
autor: mysza
podejrzewam, że scooter trafił w sedno ;) tam się zbierze tego trochę, a co najlepsze po osuszeniu są szanse, że woda tam znowu powróci i trzeba będzie od nowa ją wyciągać (najlepiej jakąś strzykawką i rurką bo średnio to smakuje jak się wyciąga przez słomkę ;) ). Jak ją tam zlokalizujesz i już osuszysz to po odpaleniu i nagrzaniu silnika odepnij cewki i daj jeszcze reszcie odparować. Wymiana świeczek też byłaby wskazana po takim zabiegu. Tak mi niestety zrobili debilni mechanicy w astrze - myślałem, że podejmując się mycia silnika zrobią to z głową a nie z du..ą i karcherem :-x

BTW dopóki nie zlokalizujesz wody nie odpalaj auta - ja np. miałem tak zalane świece że przebicie miałem na głowicy i dotkąć się nie dało jak chodził silnik - jak by to gdzieś przebiło dalej to ogień murowany więc lepiej najpierw znaleźć wodę ;)

: śr 15 sie, 2012 22:28
autor: sba4ever
Dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
Scooter trafil z dobra rada, lecz wyciągnałem cewki przeczyściłem styki we wtyczkach, wszystko było suche.
Co chwile latam do garażu i szukam nowych przyczyn...
Odłączyłem przepływke podczas pracy silnika i bez zmian odłączam i podłączam i praca silnika się nie zmienia.... :(
Komputer diagnostyczny wykazał błąd przepływomierza....
Uszkodzenie power tranzystora miało by wpływ na przepływke?
Mam kolektor wydechowy nie odgrodzony i nie owinięty z uchyloną maska przy podszybiu.
Zauważyłem przypalona wtyczke power tranzystora i zniekształconą obudowę.
link do albumu z fb
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 7bdfa9b319

Tak jak pisałem samochód był na chodzie, postałem chwile na parkingu i jak dodałem gazu żeby odjechać to zaczął przerywać. Podczas postoju nie ma chłodzenia pod maską a chwile wcześniej ostro mu dawałem....
Przepraszam że pisze tak dużo, ale czym wiecej szczegułów tym łatwiej komuś będzie mi pomóc.

Znalazlem cos na temat ...
topics53/przenoszenie-power-tranzystora ... transistor

Gelo wysyła mi dzisiaj PT i Przeplywke, bocian bedzie uratowany :)

: wt 21 sie, 2012 23:24
autor: sba4ever
Power Transistor był ok, zrobiłem osłonę termiczna a i tak podmieniłem na nowy...
Podmieniłem przepływke, chwile kulał, przepalił sie, puścił bąka i ładnie zamruczał...
Tak że jest ok.
Dziekuje wszystkim za porady i pomoc, spanikowałem.... było mi potrzebne wsparcie.
Gelo wysłał mi cześci w 24h - zajefajnie
25-26 wybieram się na Grzybów i Was też tam serdecznie zapraszam....

: śr 22 sie, 2012 09:08
autor: Binio_
Dobrze ze problem usunąłeś :)

Nie masz co zapraszać bo lista już dawno zamknieta :)
No chyba ze ktoś chce sie przejechać by popatrzeć jak jeżdżą inni :D

: wt 10 cze, 2014 19:10
autor: BeXa89
Witam podepnę się pod temat aby nowego nie zakładać
silnik SR20 DET
mam identyczne oblajawy jak pisze autor postu lecz po podmianie przepływki sprawnej na 100%dalej to samo dodatkowo zrobiłem sprawdziłem

dolot szczelny
cewki suche
podmieniona pompa paliwa
nowy filter paliwa
zrobiony nowy kabel do przepływki

ewidentnie jest mało paliwa
Pytanie czy tryb awaryjny też może prowadzić do przelewania i odcinki przy 3500 tyś ??
nie mam jak sie podłączyć pod consulta chyba że ktoś jest z okolic katowic to byłbym wdzięczny

: wt 10 cze, 2014 22:45
autor: borimichal
sprawdzales miernikim przejscia z przeplywki do kompa?
to sie stalo nagle?
jak masz zamontowana przeplywke?

: wt 10 cze, 2014 23:18
autor: miś
hahaha. widzę, że nie tylko ja mam problemy z nierówną pracą.
otóż, w moim SRze wywaliło oring wtrysku, waliło wachą, zakręciłem raz, pracował na 3 garach, 5 sek zgasiłem. Przy okazji wymiany oringów wrzuciłem wtryski 440 (zresztą od Ciebie borimichal) do tego przepływka z 300zx. po złożeniu wszystkiego ledwo odpala, dławi sie, obroty skaczą, pracuje na 2 garach, gaśnie, prawie nie reaguje na gaz.

Sprawdzane było:
przepinanie kompa, sprawdzenie zapłonu, ciśnienie paliwa, wszystko ok, przepływka w kompie ok.
jeszcze nie sprawdziłem świec, czy to może być przyczyną, a może szukać tego zupełnie gdzie indziej ?
w moim kompie jest nistune z mapa na wieksze wtryski. podpinaliśmy stockowy komp, z nadzieja na mape awaryjna, nic nie pomogło.
co robić ?

: wt 10 cze, 2014 23:48
autor: Binio_
po zmianie wtrysków i przepływki potrzebna jest mapa pod te własnie wtryski konkretne oraz tą przepływkę, ustawione pod dane mody...
seryjny komp nie będzie wiedział (bo i skąd) że coś podlewa innaczej i tak samo inne parametry odczytu z przeplywki są

: śr 11 cze, 2014 00:12
autor: miś
tak właśnie było wgrane na mojego kompa z nisstunem

: śr 11 cze, 2014 07:43
autor: borimichal
miś pisze:tak właśnie było wgrane na mojego kompa z nisstunem
Na 440 wtrryskach ten silnik na seryjnym kompie i przeplywce bedzie pracowal w miare normalnie.
Probowales na seryjnym kompie i seryjnej przplywce?
Jak sie podpinasz nistunem to wywala jakies bledy?
Czujnik tem wody dziala?