Witam forumowiczów! Z góry przepraszam jak temat był już przerabiany, ale nie mogłem takowego znależć.
Tak jak w temacie szukam komputera do silnika, który będzie miał co najmniej dwie mapy paliwa (na tryby ECO/SPORT) i zastanawiam się czy kupić piggy back, nowe ECU czy może po prostu zabrać do Chip Tuningu. Wszelkie porady mile widziane, jestem jeszcze nie obeznany w tych sprawach więc im więcej info tym lepiej.
Komputer ze zmienn? map? paliwa
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz 30 wrz, 2012 18:17
- Lokalizacja: Warszawa
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Przy seryjnym kompie z sr`a za wiele nie zdzialamy,co najwyzej mozna by zrobic przelaczanie pomiedzy mapa z chipa i ta z kompa(choc tutaj 100% pewnosci nie mam).
aczkolwiek zrobienie chipa jest problematyczne.
Nistun tez nie daje mozliwosci przelaczania map na przycisku,zeby zmienic mapki trzeba podpiac sie laptopem.
Swinki z tego co sie orientuje nie maja mozliwosci przelaczania map.
takze zostaja jakies SA
aczkolwiek zrobienie chipa jest problematyczne.
Nistun tez nie daje mozliwosci przelaczania map na przycisku,zeby zmienic mapki trzeba podpiac sie laptopem.
Swinki z tego co sie orientuje nie maja mozliwosci przelaczania map.
takze zostaja jakies SA
Ostatnio zmieniony pn 15 paź, 2012 09:39 przez borimichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogołnie kiedyś też miałem takie myślenie zeby mieć 2 mapy jak to nazwałeś eco i sport , aczkolwiek w moim przypadku miało to być hard i hardcore
Aczkolwiek dochodzę do wniosku iż jest to całkowicie zbędne bo w sumie to ile Ci auto spali ( podejrzewam że o to chodzi ) zalezeć będzie od tego jak mocno będziesz wciskał gaz.
Tak wiec wystarczy jedna mocna mapa i jak będziesz chciał jezdzić ECO to wystarczy ze nie bedziesz dokrecał do odcinki z butem w podłodze
Aczkolwiek dochodzę do wniosku iż jest to całkowicie zbędne bo w sumie to ile Ci auto spali ( podejrzewam że o to chodzi ) zalezeć będzie od tego jak mocno będziesz wciskał gaz.
Tak wiec wystarczy jedna mocna mapa i jak będziesz chciał jezdzić ECO to wystarczy ze nie bedziesz dokrecał do odcinki z butem w podłodze
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz 30 wrz, 2012 18:17
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie za tak szybkie odpowiedzi. Skoro to wymaga tyle wysiłku i nie gwarantuje dobrych rezultatów, to chyba wydam te pieniądze no coś lepszego no mojej nyski
A czym niby taka mapa eco od sport miala by sie roznic bo nie rozumiem ?
Jak się nie depta to działa sonda lambda i jest afr 14.7 zawsze.
Jak się depta to afr jest taki jaki musi być dla turbodoładowanego silnika i tutaj żadnej oszczędności nie zrobisz.
Pomysł z d..py
Wciskaj mniej gazu i auto będzie mniej paliło. Ewentualnie sterowanie doładowaniem zrobić na elektrozaworku, które będzie przełączać między mbc a doładowaniem seryjnego actuatora 0.35b.
Jak się nie depta to działa sonda lambda i jest afr 14.7 zawsze.
Jak się depta to afr jest taki jaki musi być dla turbodoładowanego silnika i tutaj żadnej oszczędności nie zrobisz.
Pomysł z d..py
Wciskaj mniej gazu i auto będzie mniej paliło. Ewentualnie sterowanie doładowaniem zrobić na elektrozaworku, które będzie przełączać między mbc a doładowaniem seryjnego actuatora 0.35b.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru