EGR w s14

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Sadzak
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 20:24
Lokalizacja: Imielin
Kontakt:

Odgrzewam kotleta. Jak wyzucic caly egr to znaczy te dwa grzybki i te rurke co idzie do kolektora wydechowego i cos jeszcze :?: A węzyki zaslepic :?:
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
jturbo
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 47
Rejestracja: śr 03 gru, 2008 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Duisburg
Kontakt:

ja jak dobrze pamietam zaslepiłem 50 centówką ;) ,pasuje idealnie
fiat 125p 2,0-było
opel manta 1,8-było
fiat uno 1,6 turbo-było
opel vectra 2000-było
audi S2-było
audi 80 avant 2,6-jest
nissan 200sx s14-jest
Awatar użytkownika
Sadzak
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 20:24
Lokalizacja: Imielin
Kontakt:

Tylko ja wyrzucam całego egr'a. Juz to prawie zrobiłem tylko rurka od kolektora nie chce sie odkrecic. A przedód mozna wkretem zaslepic :?:
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Wężyk podciśnienia zaślepiasz.
Wywalasz te "grzybki" i zaślepiasz otwór w kolektorze dolotowym, najlepiej wyciąć z blaszki na wzór mocowania oryginalnego grzybka , uszczelnić silikonem i przykręcić.
Od kolektora wydechowego ciężko Ci będzie to odkręcić, a raczej będzie to niemożliwe. Trzeba to uciąć i zaspawać, ale jeśli robisz to na aucie to będzie problem, bez demontażu się nie obejdzie. O ile uciąć może być uciął ale jak to potem zatkać/uszczelnić bez spawania ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Sadzak
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 20:24
Lokalizacja: Imielin
Kontakt:

Ja turbo sciagam wiec nie ma problemu z zaspawaniem :wink: Dzieki iceman za pomoc :worship:
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
Getm
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: śr 22 lip, 2009 11:59

Witam.
Czy może ktoś wytłumaczyć laikowi w jaki sposób najprościej (żeby się jak najmniej spocić :mrgreen: ) wyłączyć samo działanie EGR (rurki i zawory mogą pozostać), czyli co pozaślepiać w S14a ? Tutaj mam takie zdjęcie...
Załączniki
egr.JPG
Awatar użytkownika
xmarv
Stały gość
Stały gość
Posty: 209
Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
Kontakt:

Getm pisze:Witam.
Czy może ktoś wytłumaczyć laikowi w jaki sposób najprościej (żeby się jak najmniej spocić :mrgreen: ) wyłączyć samo działanie EGR (rurki i zawory mogą pozostać), czyli co pozaślepiać w S14a ? Tutaj mam takie zdjęcie...
Witam. Wydaje mi się, że najprościej odpiąć ten mały wężyk co idzie do regulatora zaworu (egr valve) i zaślepić go żeby przez niego silnik nie ciągnął lewego powietrza, wtedy egr powinien zostać cały czas zamknięty. Ale moge sie mylić :) .
= There is no easy way from the earth to the stars =
Getm
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: śr 22 lip, 2009 11:59

Dzięki,
tutaj http://www.jull.co.uk/index.php?option= ... &Itemid=58 chyba jest dość dobry guide.
Awatar użytkownika
Sadzak
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 20:24
Lokalizacja: Imielin
Kontakt:

Kup sobie na driftshopie zaslepke i wywal te dwa zawory a przewod zaslep wkretem. Ja tak mam i jest dobrze. Rurke z kolektora zaspawaj badz odkrec od kolektora i wsadz tam jakas zaslepke (mozna wsadzic 2zl pasuje idealnie) :D
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

Tzw. tuning za 2zł kiedyś cobcio opisywał na NKP
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Ponownie odgrzewam kotleta,
ponieważ zastanawiam się nad usunięciem tego EGR.
Obecnie mam zdemontowaną część wydechową otwór w kolektorze wydechowym zaślepiłem odpowiednio dobraną śrubą z podkładką miedzianą myślę, że powinno być szczelnie.
Teraz próbuję ogarnąć część od kolektora ssącego i tu nie chciał bym czegoś spaprać.
Czy przy tej operacji trzeba demontować cały kolektor ssący i reszte tych zabawek czy wystarczy odpiąć któryś wężyk i zaślepić.?
Może jest gdzieś jakiś tutorial dla laika jak to dobrze zrobić?
W drift... mają taką zaślepkę http://driftshop.pl/shop/index.php?319, ... det-i-inne
Coś jeszcze będzie mi potrzebne?
Ostatnio zmieniony pn 22 lip, 2013 20:11 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

niczego wiecej nie potrzebujesz.
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

A da sie to zrobic bez wyciagania kolektora? Jeśli nie to czy muszę kupować nową uszczelke pod ten kolektor? Rozumie też ze na wywaleniu tego sprawa się kończy i nie bede musiał przestawiać zapłonu ani stroic auta?
Ostatnio zmieniony wt 23 lip, 2013 06:00 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

uszczelek pod kolektor nie potrzebujesz nowych,mozna smialo skladac na starych.
nie bedziesz musial nic stroi,ani przestawiac zaplonu
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Parę postów wyżej opisałem co trzeba zrobić.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”