SR20DET Stukanie na ciepłym silniku.

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Podlacze się do tematu.
Mam podobną sytuację tylko u mnie objawy klekotania pojawiają się tylko na zimnym silniku klekotanie samoczynnie ustaje po około 15sec. Lub natychmiast gdy tylko podkrece trochę obroty. Następnie wszystko wraca do normy.
Czy takie objawy wskazują na to samo?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

VTC
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

OK,
Czytam, że sporo osób ma z tym problemy czy generalnie vtc poza OEM jest nie osiągalne? Tylko urzywka? Brak jakich kolwiek markowych frutow? Bo podobno zastępowanie vtc regulowanym kółkiem nie jest dobrym rozwiązaniem? Czytałem tez ze można z tym jeździć prawda to?
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Można jeździć, bo po po chwili przestaje stukać i działa tak jak powinno.

Zakładając kółko przydało by się strojenie.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
Errtu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 13:26
Lokalizacja: UK Blackburn /Pl Zdunska Wola

podepne sie do tematu - u mnie stuka w granicach 3 tys obrotow .. dodaje filmik https://plus.google.com/u/0/photos/1033 ... 8274446972

prawdopodobnie jest to panewka, chcialbym jeszcze jakas opinie zanim odtworzę dol silnika

z gory dzieki ..
Nissan S14a / K11
Bmw 530d E39
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

może tak go nie katuj bo nie będzie co otwierać ;)
Poszukuję...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Errtu pisze:podepne sie do tematu - u mnie stuka w granicach 3 tys obrotow .. dodaje filmik https://plus.google.com/u/0/photos/1033 ... 8274446972

prawdopodobnie jest to panewka, chcialbym jeszcze jakas opinie zanim odtworzę dol silnika

z gory dzieki ..
no mi to ewidentnie slychac na panewke
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Saqu pisze:może tak go nie katuj bo nie będzie co otwierać ;)
jak dla mnie to juz nie ma ;)

Errtu, pochwal sie co Ci mechanicy powiedzieli jak tak walilo odkad odebrales auto :lol:
Ostatnio zmieniony czw 21 lis, 2013 00:38 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Errtu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 13:26
Lokalizacja: UK Blackburn /Pl Zdunska Wola

Draxan pisze:Errtu, pochwal sie co Ci mechanicy powiedzieli jak tak walilo odkad odebrales auto
nie ma co sie chwalić jest to brak wiedzy i zaufanie do mechaników, nigdy dajesz i ma być zrobione

po pierwsze przychodze do warsztatu gdzie miałem usunąć VVT-i czy jak to tam wiec czyli kupilem kola regulowane Tomei + bo mechanicy powiedzieli wali jak dizel czyli pompa oleju wiec i w zestaw weszła + pompa wody + nowy rozrzad od sr20de,

Dzien odebrania auta a oni go wpychaja do środka i tylko zdjęta pokrywa zaworów, wiec mowie dobra to moge wam pomoc go rozkręcić i skręcić byle mieć to auto kiedyś skończone i bynajmniej popatrzec im troche na rece czy czegos nie knoca,

Zabralismy sie do roboty wywalilismy chlodnice, wentylator pompe paski sciagnelismy łapy od silnika by wywalic cala miske i odkrecilismy przedni panel z pompa oleju sciagnelismy rozrzad i zalozylismy kola byl problem z starym i nowym rozrzadem mianowicie krzywka na ktorej plastik byl gdize sie porusza rozrzad byla delikatnie inna wiec i wstawilismy stara.

zalozylismy wszytko i skrzecilismy do kupy a oni mi policzyli jak za normalna robote :/ dalem chyba 350 Funtow bez czeci :/ nie liczac ze im pomagalem :/

jeszcze przed zlozeniem powiedzialem by sprawdzil jak tam panewki czy sa zuzyte itp .. oczywiscie odpowiedz tak sa dobre bez zagladania, ustawianie zapolonu na oko tez nie wiem czy bylo dobrym posunieciem.

W krazdym razie po odpoaleniu byl taki delikatny stukot w granicach 3 tys wiec z pytaniem co to jest i czy to normalne, oni oczywisice ze normalne bo jak sie zmienia kola rozrzadu z vvt to to tak bedzie mialo i tak sobie wmawialem az do jakiegos czasu,
dzwiek dizla zniknol ale dzwiek panewek zaczol sie nasilac teraz nawet jak bym chcial cos im powiedziec to moge mowic niestety za brak wiedzy trzeba placic,

Wiec w wolnech chwili musze obadac jak zle sa te panewki , wal zmierzyc mikrometrem jak bedzie trzeba to i bedzie trzeba nowy (z innego SR-a) wal wstawic :/
Ostatnio zmieniony czw 21 lis, 2013 19:56 przez Errtu, łącznie zmieniany 2 razy.
Nissan S14a / K11
Bmw 530d E39
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Skoro twierdzą że to nie panewki, to niech Ci je wyjmą, pomierzą wał itd. i jak okaże się że to nie panewki to im zapłacisz a jak ucichnie to oni pokrywają koszty.

Miałem tak samo w CA, 2 na 10 "fachowców" powiedziało że to MOŻE panewki, a reszta zwalała na tysiące innych rzeczy, w jednym zakładzie powiedzieli mi żeby drugiego silnika szukał bo jak to panewki to bla bla bla i cały dół trzeba zmieniać, tłoki większe, jeszcze planować czapke, uszczelki itd. To powiedziałem że ich chyba pojeb.....
CA18
Awatar użytkownika
Errtu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 13:26
Lokalizacja: UK Blackburn /Pl Zdunska Wola

luki343 pisze:Skoro twierdzą że to nie panewki, to niech Ci je wyjmą, pomierzą wał itd. i jak okaże się że to nie panewki to im zapłacisz a jak ucichnie to oni pokrywają koszty.

Miałem tak samo w CA, 2 na 10 "fachowców" powiedziało że to MOŻE panewki, a reszta zwalała na tysiące innych rzeczy, w jednym zakładzie powiedzieli mi żeby drugiego silnika szukał bo jak to panewki to bla bla bla i cały dół trzeba zmieniać, tłoki większe, jeszcze planować czapke, uszczelki itd. To powiedziałem że ich chyba pojeb.....
Zmiana zebatych kol walkow rozrzadu i wymiana rozrzadu oraz pompy oleju teorytycznie nie powinna dotyczyc panewek, do czego bym mogl sie doczepic to tylko jak zalkladali aparat zaplonowy to zrobili to na oko moze to ruszylo panewki, w kazdym razie zaczelo od delikatnego bicia a teraz jak na filmiku napierdala to po moze roku czasu wiec im nic udowodnic nie moge tez nie powiem ze go nie przeladowalem i pozniej ten dzwiek sie nasilil.

Po prostu pozostaje mi zbadanie go samemu i kombinacja jak wal wykrzywiony w mojej robocie moga mi szlif zrobic nie wiem czy z wywarzeniem dadza rade najwazniejsze ze mam gdzie to teraz robic.

Pozatym moze kupie 2ego sx i z tym nie bede walczyl tylko przeloze czesci

tu moze dawca bedzie :D http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... rtion.html
Nissan S14a / K11
Bmw 530d E39
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Znajomy też miał taką akcję tylko nie w nissanie, klepały panewki ale "fachowcy" oczywiście że to nie panewki, chłopak zgodził się na wymianę wszystkiego co sobie wymyślą ale postawił warunek że jak nie ucichnie to koszty wszystkiego ponosi zakład.
Wyszło na tym że ma nowy silnik prawie za darmo :P Zapłacił tylko za panewki i szlif.
CA18
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Źle ustawiony zapłon ani boost nie zabija panewek a tłoki więc nie tędy droga, musiało być za niskie ciśnienie oleju, syfiasty olej, za mało oleju, wszystko naraz i zużyte panewski.
Teraz jest już pozamiatane, trzeba wyjąć wał, dać do profi pomierzenia oraz pomierzenia bicia czego w ręku nie zrobisz, później (o ile się nada) szlif i wyważenie +nowe panewki na odpowiedni wymiar, zapewne nowa pompa oleju również, nowy filtr, nowy olej i ma szanse pożyć :)
Awatar użytkownika
Errtu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 13:26
Lokalizacja: UK Blackburn /Pl Zdunska Wola

dobra mam kilka pierwszych filmikow ...
pewnie zostanie mi rozbieranie tego do wyciagniecia walu ..
wiec - oto link https://picasaweb.google.com/1033891331 ... 5739402498

Z tego co widac sa luzy na 2 korbie chodzi minimalnie g<font class="red">u</font>ra dol i delikatnie na boki,
3,4,1 korba chodza tylko na boki

postaram sie jak jutro znajde troche czasu zmierzyc i nagrac jakie bicie ma zewnetrzna czesc walu jak oczywiscie nie zostawilem narzeci w robocie :D jak tak to po nowym roku :D

pompe oleju wymienialem przed zminana kol zembatch na nowa .. wtedy mechanicy podobno mieli mi sprawdzic panewki .. nie wazne .. wiec ma moze z 5 tys przejechane tak jak panewki padaly od tamtego okresu .. olej byl w nim mobil one 10w60 pelny syntetyk .. pozniej zmienilem na 15w40-50 juz nie pamietam motula .. tez pelny syntetyk
Binio_ pisze:+nowe panewki na odpowiedni wymiar, zapewne nowa pompa oleju również, nowy filtr, nowy olej i ma szanse pożyć
mam pytanie od tego podobno na docieranie sie panewek powinno sie zostawic wszytko stare .. tzn olej nowy .. a jest zalecana szybka zmiana oleju po dotarciu ..

jeszcze takie glupie pytanie .. czy jesli bedzie w tolerancji wal to jest jakas mozliwosc na wypolerowanie tej ryski co obrucila panewka bez wyjmowania walu. Wiem ze to malo profesjonalnie brzmi " cos ala na handel " bo pseudo mechanicy szlifuja ta ryske papierem wodnym dobieraja panewki na rozmiar i wymieniaja je.
Nissan S14a / K11
Bmw 530d E39
Awatar użytkownika
Errtu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 13:26
Lokalizacja: UK Blackburn /Pl Zdunska Wola

jeszcze jedno czy panewki na boki powinny tez klepac bo w pionie wiadomo ze nie a na boki ?
Nissan S14a / K11
Bmw 530d E39
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”