Strona 3 z 3

: pt 13 gru, 2013 08:26
autor: borimichal
na boki troszke luzu maja miec.
Rozbierasz to wszystko,bierzesz wał do szlifierza,on go mierzy i mówi co należy z nim dalej zrobić.

co do pompy oleju,napewno jest nowa?Jesli tak to przydałoby sie ja rozebrać i zobaczyć czy juz sie nie przyrysowała od opiłków które poszły z tej panewy.

: pt 13 gru, 2013 08:45
autor: Errtu
tak pompe sciagalem ze stanow i byla wymieniana mam stara, wiec zostaje mi rozbieranie calego silnika,pompy oleju, by pasowalo jeszcze kupic kute tloki bo korby juz mam by to wsztko zrobic za jednym razem
borimichal pisze:co do pompy oleju,napewno jest nowa?Jesli tak to przydałoby sie ja rozebrać i zobaczyć czy juz sie nie przyrysowała od opiłków które poszły z tej panewy.
a ten filtr na koncu pompy co ssa z miski olejowej by nie powstrzymal przed dostaniem sie opilkow do pompy i co wlasnie z docieraniem panewek, jak szybko zmienic olej i np na wlaczonym silniku ile tak powinien sobie chodzic na biegu jalowym by sie w miare dotarl 1-5 h ? czy kilka dni :D

: ndz 15 gru, 2013 23:17
autor: szaman
tak dla jasnosci, panewek sie nie dociera, panewka ma nie miec styku z walem,
podczas skladania silnika po wlozeniu panewek, a przed wlozeniem walu panewki smaruje sie albo odpowiednim srodkiem na pierwszy rozruch albo przynajmniej olejem,

dlatego tak wazna jest sprawna pompa oleju bo ona nabija cisnienie w lozyskach - panewkach i tworzy film olejowy, ktory zapobiega stykowi wału i panewek.

dociera sie nowe pierscienie.

ale odpalenie auta i sprawdzanie pracy silnika przed wyjazdem w trase na docierke ma jeden ogromny plus, w przypadku gdy mamy jakas nieszczelnosc zauwazymy to duzo szybciej stojac kolo auta niz nim jadac ;)