Witam to mój pierwszy post wiec chciałbym się przywitać , zrobię to tez w odpowiednim dziale ale to trochę później .
Chciałbym się z wami podzielić moim problemem i może wspólnymi siłami go rozwiążemy
tak więc w kilka dni temu podczas "Energicznej" jazdy przy ok 160 km/h nagle zauważyłem poważne ilość białego dymu za moim samochodem po czym zacząłem zwalniać do najbliższego zjazdu oczywiście silnik już nie pracował prawidłowo szarpał, zatrzymałem się i rozpocząłem obdukcje czekając na hol. w ostatnim tłumiku był spory nalot prawdopodobnie oleju na zderzaku też była mgiełka z wydech coś kapało i nie było to wcale tłuste bardziej przypominało to płyn chłodniczy . Gdy otworzyłem maskę zobaczyłem ze zabezpieczenie ciśnieniowe korka nie wytrzymało i wycisnęło płyn chłodniczy do komory silnika spróbowałem odpalić auto zaraz zaczęło dymić z tłumika oraz od strony turbosprężarki w tym momencie zgasiłem auto i z holowałem je do domu . Nie dało mi to spokoju i następnego dnia spróbowałem odpalić auto dalej szarpało i zaraz był kłęby dymu za mną, ściągnąłem wydech uszczelka pomiędzy DP a dalszą częścią wydechu była rozwalona a turbo przy łączeniu z DP było mokre (płn chłodniczy)
Oczywiście samego płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie było , a pod korkiem oleju było tzw Masło , Domyślam się że to uszczelka pod głowicą w miejscu gdzie znajduje się kanał wodny . Ale nie pasuje mi do tego mokre turbo .
Przepraszam za moje wypracowanie chciałbym po prostu wam to dobrze opisać
jeżeli też pomyliłem działy to proszę o przeniesienie
Awaria SR20DET Uszczelka ?
Moderator: Moderator
mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem
jak masz masło pod korkiem to bankowo uszczelka pod głowicą
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
jeżeli zgniotło korbę to już chyba bym silnika nie odpalił co nie ?Binio_ pisze:mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Porzuć nadzieję, uszczelka kaput i tyle.
Sciągaj ją i zobacz jakie są straty. I miej nadzieję, że nie doszło do "sprężenia" wody w komorze.
Możliwości się wyczerpały.
Sciągaj ją i zobacz jakie są straty. I miej nadzieję, że nie doszło do "sprężenia" wody w komorze.
Możliwości się wyczerpały.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
zależy jak bardzo jest zgięta, jak wylatuje bokiem to już hardkor, ale mogła pójść delikatnie i na oko nie będzie tego widać, auto będzie odpalać jeździć, po kompresji będzie widać czy coś jest krzywe, ale niestety to sprawdzisz dopiero po wymianie uszczelki.Profesor pisze:jeżeli zgniotło korbę to już chyba bym silnika nie odpalił co nie ?Binio_ pisze:mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem
Nie koniecznie, mógł blok pęknąć przy łączeniu z tulejąkamilp1908 pisze: Możliwości się wyczerpały.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Znasz problem z doświadczeniaKonrad pisze:Nie koniecznie, mógł blok pęknąć przy łączeniu z tulejąkamilp1908 pisze: Możliwości się wyczerpały.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Tak jak kolega Binio_ skojarzył mój nick z pytaniem odnośnie Korbowodu z awaria jaką tu opisywałem
Więc opisze to czego się dziś dowiedziałem, straty są dość poważne dostał 3 cylinder ale to nie koniec głowica była krzywa świece się wypaliły na 2 cylindrach a sama uszczelka też się wypaliła, uszczelniaczy zaworowych też nie było i turbo nie było dokręcone ale to już chyba nie związane z tym wypadkiem
Mechanik chce oddać korbowód do prostowania jednak ja obawiam się o jego wytrzymałość w późniejszych modyfikacjach silnika a mam dostęp do Sr20de i tu jest problem ....
a więc mam pytanie czy korbowód z sr20de pasuje do sr20det
lub pozostać przy prostowaniu korbowody ponieważ muszę mieć auto pilnie poskładane
Więc opisze to czego się dziś dowiedziałem, straty są dość poważne dostał 3 cylinder ale to nie koniec głowica była krzywa świece się wypaliły na 2 cylindrach a sama uszczelka też się wypaliła, uszczelniaczy zaworowych też nie było i turbo nie było dokręcone ale to już chyba nie związane z tym wypadkiem
Mechanik chce oddać korbowód do prostowania jednak ja obawiam się o jego wytrzymałość w późniejszych modyfikacjach silnika a mam dostęp do Sr20de i tu jest problem ....
a więc mam pytanie czy korbowód z sr20de pasuje do sr20det
lub pozostać przy prostowaniu korbowody ponieważ muszę mieć auto pilnie poskładane
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
uzywana korbe z sr`a deta kupisz za 50zł,jutro moge czegos poszukac w czelusciach garazu
Witam , Auto dalej nie zrobione a ja bije się z myślami co zrobić okazało się że tłok numer 3 jest o 1 mm niżej niż jego kolega i zastanawiam ie czy jest to wystarczający powód do rozbierania dołu i wymiany lub wyprostowania tej korby , Obawiam się ze jeżeli to zostawię to osiągniecie większych mocy lub też upalania auta staja się niemożliwe
Doradźcie coś panowie
Doradźcie coś panowie