Awaria SR20DET Uszczelka ?

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Witam to mój pierwszy post wiec chciałbym się przywitać , zrobię to tez w odpowiednim dziale ale to trochę później .
Chciałbym się z wami podzielić moim problemem i może wspólnymi siłami go rozwiążemy
tak więc w kilka dni temu podczas "Energicznej" jazdy przy ok 160 km/h nagle zauważyłem poważne ilość białego dymu za moim samochodem po czym zacząłem zwalniać do najbliższego zjazdu oczywiście silnik już nie pracował prawidłowo szarpał, zatrzymałem się i rozpocząłem obdukcje czekając na hol. w ostatnim tłumiku był spory nalot prawdopodobnie oleju na zderzaku też była mgiełka z wydech coś kapało i nie było to wcale tłuste bardziej przypominało to płyn chłodniczy . Gdy otworzyłem maskę zobaczyłem ze zabezpieczenie ciśnieniowe korka nie wytrzymało i wycisnęło płyn chłodniczy do komory silnika spróbowałem odpalić auto zaraz zaczęło dymić z tłumika oraz od strony turbosprężarki w tym momencie zgasiłem auto i z holowałem je do domu . Nie dało mi to spokoju i następnego dnia spróbowałem odpalić auto dalej szarpało i zaraz był kłęby dymu za mną, ściągnąłem wydech uszczelka pomiędzy DP a dalszą częścią wydechu była rozwalona a turbo przy łączeniu z DP było mokre (płn chłodniczy)
Oczywiście samego płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie było , a pod korkiem oleju było tzw Masło , Domyślam się że to uszczelka pod głowicą w miejscu gdzie znajduje się kanał wodny . Ale nie pasuje mi do tego mokre turbo .

Przepraszam za moje wypracowanie chciałbym po prostu wam to dobrze opisać
jeżeli też pomyliłem działy to proszę o przeniesienie
Awatar użytkownika
skwaromir
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: wt 20 paź, 2009 17:35
Lokalizacja: LLU

Jak płyn poszedł na cylindry to musiał się też jakoś stamtąd wydostać. Część poszła w olej, a część zaworami w wydech. Tak na logikę :)
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

ale w takim razie chyba turbo od zewnątrz nie powinno być mokre ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem ;)
Awatar użytkownika
EnDrIu
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: wt 26 paź, 2004 14:33
Lokalizacja: Warszawa

jak masz masło pod korkiem to bankowo uszczelka pod głowicą
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET

Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Binio_ pisze:mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem ;)
jeżeli zgniotło korbę to już chyba bym silnika nie odpalił co nie ?
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Porzuć nadzieję, uszczelka kaput i tyle.
Sciągaj ją i zobacz jakie są straty. I miej nadzieję, że nie doszło do "sprężenia" wody w komorze.
Możliwości się wyczerpały.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Konrad
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 954
Rejestracja: czw 31 sie, 2006 14:58
Lokalizacja: Koziegłówki
Kontakt:

Profesor pisze:
Binio_ pisze:mogło się uszczkodzić turbo na tyle iż puściło wodę i olej przez siebie ale to by nie tłumaczyło nierównej pracy silnika...
również obstawiam uszczelkę i jeśli tak się stało to miałeś dużego farta iż nie dostało się tam na tyle dużo wody (a może własnie jednak tak się stało..) i zwiększyło się sprężanie które zgniotło korbe i wykrzywiło. W niektórych przypadkach kończy się to wyjściem korby bokiem ;)
jeżeli zgniotło korbę to już chyba bym silnika nie odpalił co nie ?
zależy jak bardzo jest zgięta, jak wylatuje bokiem to już hardkor, ale mogła pójść delikatnie i na oko nie będzie tego widać, auto będzie odpalać jeździć, po kompresji będzie widać czy coś jest krzywe, ale niestety to sprawdzisz dopiero po wymianie uszczelki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Konrad
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 954
Rejestracja: czw 31 sie, 2006 14:58
Lokalizacja: Koziegłówki
Kontakt:

kamilp1908 pisze: Możliwości się wyczerpały.
Nie koniecznie, mógł blok pęknąć przy łączeniu z tuleją
Obrazek
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Konrad pisze:
kamilp1908 pisze: Możliwości się wyczerpały.
Nie koniecznie, mógł blok pęknąć przy łączeniu z tuleją
Znasz problem z doświadczenia ;) ;) ;)
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

No to jestem przerażony tymi konsekwencjami tego zdarzenia mam nadzieje że to tylko uszczelka
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Tak jak kolega Binio_ skojarzył mój nick z pytaniem odnośnie Korbowodu z awaria jaką tu opisywałem
Więc opisze to czego się dziś dowiedziałem, straty są dość poważne dostał 3 cylinder ale to nie koniec głowica była krzywa świece się wypaliły na 2 cylindrach a sama uszczelka też się wypaliła, uszczelniaczy zaworowych też nie było i turbo nie było dokręcone ale to już chyba nie związane z tym wypadkiem
Mechanik chce oddać korbowód do prostowania jednak ja obawiam się o jego wytrzymałość w późniejszych modyfikacjach silnika a mam dostęp do Sr20de i tu jest problem ....

a więc mam pytanie czy korbowód z sr20de pasuje do sr20det

lub pozostać przy prostowaniu korbowody ponieważ muszę mieć auto pilnie poskładane
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

uzywana korbe z sr`a deta kupisz za 50zł,jutro moge czegos poszukac w czelusciach garazu
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Potrzebował bym go szybko na jutro najlepiej do auto ma być gotowe do końca tygodnia
wiec raczej pozostaje prostowanie no chyba ze korba z N/a Pasuje ?
Profesor
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 68
Rejestracja: pn 02 wrz, 2013 00:04
Lokalizacja: Opole/Lubliniec

Witam , Auto dalej nie zrobione a ja bije się z myślami co zrobić okazało się że tłok numer 3 jest o 1 mm niżej niż jego kolega i zastanawiam ie czy jest to wystarczający powód do rozbierania dołu i wymiany lub wyprostowania tej korby , Obawiam się ze jeżeli to zostawię to osiągniecie większych mocy lub też upalania auta staja się niemożliwe

Doradźcie coś panowie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”