Zimowy przegląd SR-a

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

bełzi77
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: wt 20 gru, 2011 19:02
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Cześć,

Przez zimę chciałbym rozebrać swojego SR-a, chciałbym to zrobić by mieć pewność że jest sprawny w 100%, silnik jeździł u poprzedniego właściciela pewnie ze 2 sezony w drifcie i z tego co wiem robił tylko uszczelkę do tego seryjną a podaje 1.2 bara, dlatego chciałbym wymienić:

uszczelka Coswortha 1;1
szpilki arp
panewki arp
nowa pompa oleju
uszczelniacze zaworowe 65

I do tego doradził mi mechanik żeby zrobić

nowe pierścienie na seryjne tłoki
kute korby

Co warto wymienić jeszcze czego nie wymieniłem? czy kute korby to dobre rozwiązanie czy wystarczyłyby seryjne? czy wypadałoby to później przestroić?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob 02 lis, 2013 08:35 przez bełzi77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jak chcesz krzesać max 350km to kute korby bez sensu...
Poszukuję...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1 zasada - nie rozbiera się jeżdzącego i dobrego silnika o ile coś sie nie dzieje lub nie chcesz radykalnie podnosić mu mocy.
2 zasada - prędzej tłoki niż korby do zmiany

nie ma panewek arp, moze acl ?
uszczelka 1,1 biorac pod uwagę iż głowica i blok mogły już być planowane oraz teraz będa po raz kolejny to moze być za cienka
szpile arp - będziesz ładował wiecej jak 1,5 bara i grubą moc ?
coś jest nie tak z cisnieniem oleju obecnie ze chcesz ruszać pompe oleju i panewki ?

No chyba ze zalega Ci wolne 4-7k to rób profilaktycznie ;)
bełzi77
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: wt 20 gru, 2011 19:02
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Binio_ pisze:1 zasada - nie rozbiera się jeżdzącego i dobrego silnika o ile coś sie nie dzieje lub nie chcesz radykalnie podnosić mu mocy.
2 zasada - prędzej tłoki niż korby do zmiany

nie ma panewek arp, moze acl ?
uszczelka 1,1 biorac pod uwagę iż głowica i blok mogły już być planowane oraz teraz będa po raz kolejny to moze być za cienka
szpile arp - będziesz ładował wiecej jak 1,5 bara i grubą moc ?
coś jest nie tak z cisnieniem oleju obecnie ze chcesz ruszać pompe oleju i panewki ?

No chyba ze zalega Ci wolne 4-7k to rób profilaktycznie ;)
Faktycznie acl nie arp, panewki chciałem zrobić profilaktycznie, z racji tego iż mam do wymiany uszczelniacze zaworowe chcę zrobić i uszczelkę. Przy okazji pomyślałem od razu o śrubach bo ktoś gdzieś pisał żeby ładować jak już się rozbiera silnik. Pompę i tak chciałem wymienić zaraz po swapie. Więc droga w same kute korby jest bez sensu?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

dokładnie, bez sensu ;)

sprawdz jakie masz teraz ciśnienie oleju, bo moze nawet profilaktycznie będzie bezsensem zmieniać pompe i panewki bo to co by nie było 1300-1400zł + robota a zaraz się okaze ze ktoś powie by wał wyszlifować i robi się grubiej z kosztami i robotą a wcale to nie musi być konieczne

jak mechanik ogarnięty to da się uszczelniacze zmienić bez ściągania głowicy, ale jak ściągniesz to lepiej dać nową albo psiknąć midzią starę jeśli jest metalowa :P
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Binio_, w sumie dobrze gadasz, tylko zeby pozniej (za kilka kilometrow i kilka koni) koledze nie zachce sie wiecej dmuchac i nagle seryjne graty zamontowane z racji oszczednosci sie poddadza,
to samo z pompa oliwy jak jest seryjna nie wymieniana moze dzialac, ale moze sie tez zmeczyc za kilka km, trzeba to sobie wszystko na spokojnie skalkulowac,
dostepnosc czesci jest wiec to nie az taki problem,
wazne zeby pozniej sie nie okazalo ze warto bylo przy jednej robocie jeszcze jedna czesc wymienic, o ktorej jednak zapomniales ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

pompa oleju z dnia na dzien nie zmeczy sie przez "naturalne" zuzycie.
Jak juz chcesz otwieraac tak silnik to zastanow sie nad wymiana tłoków na nowe kute odpowiedniki-bo to w tych silnikach jeden z slabszych punktow tak naprawde-dokladniej pekaja polki na tlokach
bełzi77
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: wt 20 gru, 2011 19:02
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Pompę zmienię na pewno, do tego turbo bo po niedzieli klękło :x mocy raczej nie chcę podnosić w przyszłości bo za te pieniądze wolałbym seryjnego nawet JZ czy RB. Pracę ruszą pewnie końcem grudnia :) dzięki za pomysły i doradztwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”