Cześć,
Przez zimę chciałbym rozebrać swojego SR-a, chciałbym to zrobić by mieć pewność że jest sprawny w 100%, silnik jeździł u poprzedniego właściciela pewnie ze 2 sezony w drifcie i z tego co wiem robił tylko uszczelkę do tego seryjną a podaje 1.2 bara, dlatego chciałbym wymienić:
uszczelka Coswortha 1;1
szpilki arp
panewki arp
nowa pompa oleju
uszczelniacze zaworowe 65
I do tego doradził mi mechanik żeby zrobić
nowe pierścienie na seryjne tłoki
kute korby
Co warto wymienić jeszcze czego nie wymieniłem? czy kute korby to dobre rozwiązanie czy wystarczyłyby seryjne? czy wypadałoby to później przestroić?
pozdrawiam
Zimowy przegląd SR-a
Moderator: Moderator
jak chcesz krzesać max 350km to kute korby bez sensu...
Poszukuję...
1 zasada - nie rozbiera się jeżdzącego i dobrego silnika o ile coś sie nie dzieje lub nie chcesz radykalnie podnosić mu mocy.
2 zasada - prędzej tłoki niż korby do zmiany
nie ma panewek arp, moze acl ?
uszczelka 1,1 biorac pod uwagę iż głowica i blok mogły już być planowane oraz teraz będa po raz kolejny to moze być za cienka
szpile arp - będziesz ładował wiecej jak 1,5 bara i grubą moc ?
coś jest nie tak z cisnieniem oleju obecnie ze chcesz ruszać pompe oleju i panewki ?
No chyba ze zalega Ci wolne 4-7k to rób profilaktycznie
2 zasada - prędzej tłoki niż korby do zmiany
nie ma panewek arp, moze acl ?
uszczelka 1,1 biorac pod uwagę iż głowica i blok mogły już być planowane oraz teraz będa po raz kolejny to moze być za cienka
szpile arp - będziesz ładował wiecej jak 1,5 bara i grubą moc ?
coś jest nie tak z cisnieniem oleju obecnie ze chcesz ruszać pompe oleju i panewki ?
No chyba ze zalega Ci wolne 4-7k to rób profilaktycznie
Faktycznie acl nie arp, panewki chciałem zrobić profilaktycznie, z racji tego iż mam do wymiany uszczelniacze zaworowe chcę zrobić i uszczelkę. Przy okazji pomyślałem od razu o śrubach bo ktoś gdzieś pisał żeby ładować jak już się rozbiera silnik. Pompę i tak chciałem wymienić zaraz po swapie. Więc droga w same kute korby jest bez sensu?Binio_ pisze:1 zasada - nie rozbiera się jeżdzącego i dobrego silnika o ile coś sie nie dzieje lub nie chcesz radykalnie podnosić mu mocy.
2 zasada - prędzej tłoki niż korby do zmiany
nie ma panewek arp, moze acl ?
uszczelka 1,1 biorac pod uwagę iż głowica i blok mogły już być planowane oraz teraz będa po raz kolejny to moze być za cienka
szpile arp - będziesz ładował wiecej jak 1,5 bara i grubą moc ?
coś jest nie tak z cisnieniem oleju obecnie ze chcesz ruszać pompe oleju i panewki ?
No chyba ze zalega Ci wolne 4-7k to rób profilaktycznie
dokładnie, bez sensu
sprawdz jakie masz teraz ciśnienie oleju, bo moze nawet profilaktycznie będzie bezsensem zmieniać pompe i panewki bo to co by nie było 1300-1400zł + robota a zaraz się okaze ze ktoś powie by wał wyszlifować i robi się grubiej z kosztami i robotą a wcale to nie musi być konieczne
jak mechanik ogarnięty to da się uszczelniacze zmienić bez ściągania głowicy, ale jak ściągniesz to lepiej dać nową albo psiknąć midzią starę jeśli jest metalowa
sprawdz jakie masz teraz ciśnienie oleju, bo moze nawet profilaktycznie będzie bezsensem zmieniać pompe i panewki bo to co by nie było 1300-1400zł + robota a zaraz się okaze ze ktoś powie by wał wyszlifować i robi się grubiej z kosztami i robotą a wcale to nie musi być konieczne
jak mechanik ogarnięty to da się uszczelniacze zmienić bez ściągania głowicy, ale jak ściągniesz to lepiej dać nową albo psiknąć midzią starę jeśli jest metalowa
Binio_, w sumie dobrze gadasz, tylko zeby pozniej (za kilka kilometrow i kilka koni) koledze nie zachce sie wiecej dmuchac i nagle seryjne graty zamontowane z racji oszczednosci sie poddadza,
to samo z pompa oliwy jak jest seryjna nie wymieniana moze dzialac, ale moze sie tez zmeczyc za kilka km, trzeba to sobie wszystko na spokojnie skalkulowac,
dostepnosc czesci jest wiec to nie az taki problem,
wazne zeby pozniej sie nie okazalo ze warto bylo przy jednej robocie jeszcze jedna czesc wymienic, o ktorej jednak zapomniales
to samo z pompa oliwy jak jest seryjna nie wymieniana moze dzialac, ale moze sie tez zmeczyc za kilka km, trzeba to sobie wszystko na spokojnie skalkulowac,
dostepnosc czesci jest wiec to nie az taki problem,
wazne zeby pozniej sie nie okazalo ze warto bylo przy jednej robocie jeszcze jedna czesc wymienic, o ktorej jednak zapomniales
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
pompa oleju z dnia na dzien nie zmeczy sie przez "naturalne" zuzycie.
Jak juz chcesz otwieraac tak silnik to zastanow sie nad wymiana tłoków na nowe kute odpowiedniki-bo to w tych silnikach jeden z slabszych punktow tak naprawde-dokladniej pekaja polki na tlokach
Jak juz chcesz otwieraac tak silnik to zastanow sie nad wymiana tłoków na nowe kute odpowiedniki-bo to w tych silnikach jeden z slabszych punktow tak naprawde-dokladniej pekaja polki na tlokach
Pompę zmienię na pewno, do tego turbo bo po niedzieli klękło mocy raczej nie chcę podnosić w przyszłości bo za te pieniądze wolałbym seryjnego nawet JZ czy RB. Pracę ruszą pewnie końcem grudnia dzięki za pomysły i doradztwo.