Kilka pytan dot ukladu chłodzacego i podcisnien sr20det

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
DA6DOD
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 166
Rejestracja: sob 12 lut, 2011 01:30
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Obrazek
 
Mam 2 szybkie pytania do znawców tematu.
 
1. Jako ze mojego SR rozbieralem 2 lata temu a specem nie jestem nie pamietam do czego było to wyprowadzenie odmy i czy to było podpiete do ssącego do podcisnienia czy jak ??
 
2. Robie customy rury do ic i nie wiem do czego jest z kolei ten wezyk podcisnienia. Pamietam ze miałem takie cos i srednica tej rurki na zimnej stronie dolotu to 11mm. Ale nie wiem czy to jest potrzebne czy mozna z tego zrezygnowac. Przechodze na kolektor ssacy greddy style wiec tam i tak jest wszystko inaczej... Moze mi ktos powie do czego słuzy ten waz z czym jest podlaczony i po co on jest ;)

Kolejna sprawa:


Obrazek
 
Usuwam w moim aucie zbedne rzeczy min nagrzewnice i podgrzewanie przepustnicy. Szukajac po roznych forach natknołem sie na takie foto jak powyzej.
Wszystko spoko ale w tym miejscu oprócz rurek do nagrzewnicy ida tez odgałezniki do podgrzewania przepustnicy oraz jeden trojnik do silnika krokowego z tego co pamietam. Jak gosc rozwiazał sytuacje z silnikiem krokowym ?? Ma ktos jakies pomysly ??
 
Znalazlem jeszcze takie foto gdzie widac ze zostalo to inaczej rozwiazane.

Obrazek
 
 
Obrazek

Napisze tez ze wyczytałem:
1. Podgrzewanie przepustnicy nie ma zadnego wplywu na prace silnika.
2. W silniku krokowym sa 3 wejscia. 2 male na wode które mozna poprostu zapetlic. podobno nie robi to krzywdy silnikowi ale moga pojawic sie nierownosci w pracy silnika na zimnym silniku. 3 duze wejscie trzeba wlasnie podpiac pod zimna strone dolotu z IE przed przepustnica. Czyli to o co pytalem wczesniej w innym temacie ;)
 
3. Jak widac na 2 fotach wiekszosc robi loopa na 2 przewody wiec chyba ten trzeci trzeba zaslepic poprostu ale dalej nie umiem doczytac który. Wiem ze ludzie tak jezdza od dluzszego czasu i wszystko jest ok.
 
Macie jakies pomysly i sugestie jak to mozna wykonac ?? I czy waszym zdaniem wywalenie obiegu wody z silnika krokowego to dobry pomysł ??
Ostatnio zmieniony czw 12 gru, 2013 23:25 przez DA6DOD, łącznie zmieniany 1 raz.
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

redtopa u siebie nie miałem,ale blacktopy nie maja podgrzewanego silniczka krokowego,bo i po co?.
tak jak pisałes 2 z pierwszego wejscia wchodzi do silniczka krokowego.
1 to odma z pokyryw zaworów-wchodzi do ssącego.
te do przepustnicy albo zaslepiasz albo puszczasz w obieg.

co do tych wezy do nagrzewnicy to pusc je w obieg tak jak na zdjeciach i po temacie
Awatar użytkownika
DA6DOD
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 166
Rejestracja: sob 12 lut, 2011 01:30
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

borimichal, wielkie dzieki za odp.

A wiec tak duzo czytalem wczoraj jeszcze i dzisiaj z rana i wyczytalem kilka rzeczy ale kilka dalej jest dla mnie niewiadomą.

1. Tak jak pisze borimichal podgrzewanie przepustnicy jest niepotrzebne i mozna je zaspawac lub uzyc CX-80 AUTO WELD czyli spawanie na zimno. Nie ma to najmniejszego wpływu na prace silnika i jest w pełni bezpieczne.

2. Silnik krokowy. Tutaj równiez wyczytałem rózne rzeczy. jedni pisza ze wszystko jest ok i linia wodna nie jest wymagana do poprawnej pracy IACV a inni ze moze miec lekkie wachania obrotów na zimnym silniku i teoretycznie powinno sie to zostawić. Wiem jedno ze przynajmniej z 20-30 osób w usa i nie tylko ma usuniete przewody wodne i zaslepione je i wszystko chodzi ok.

Moje pytanie jest natomiast czy zrobic obieg czyli połaczyc wejscia ze sobą czy poprostu uciąć koncówki i zaspawać je ??

Tutaj 2 artykuły dotyczące upraszczania układu wodnego w SR20 i Hondzie z B18

http://givemeshred.com/sr20det-coolant- ... ification/

http://honda-tech.com/showthread.php?t=2949982


3. Weze wodne.

Obrazek

Czy ktos ma moze pojecie co to za wąż ten co zaznaczyłem na zdjeciu ?? Do czego moze on leciec. Wiem ze to napewno nie waz do silnika krokowego.


4. nasówa mi się pytanie jak najlepiej puscic obieg wody.

Obrazek

Obrazek

W tych 2 przykładach widać pieknie że kanały wodne są poaczone 1 przewodem. Ale z silnika wychodza nam 3 wyjscia. Tutaj mam zblizenie:

Obrazek

Po zdjeciach wnioskuje że wyjscie "a" jest zaspawane lub zaślepione a "b" jest połaczone z "c". Ale na logike ja bym połaczył "a" z "c" a wyjscie "b" zaslepił. Jakieś sugestie ??

Z góry dziekuje za odpowiedzi.
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Obrazek
Awatar użytkownika
DA6DOD
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 166
Rejestracja: sob 12 lut, 2011 01:30
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Ok - pytanie nr 3 rozwiazałem sam.

Obrazek

Wezyk o który pytałem powyzej jest tutaj na wyjsciu nr 2 to wezyk do podgrzewania przepustnicy. I wejscie nr 2 mozna całokowicie zalepic z tego co zauwazyłem.

Nr 1 łaczymy z nr 3

A nr 4 to powrot z przepustnicy który tez mozna zaslepic.

czyli zaspawywujemy co jest niepotrzebne a w miejsce 1 i 3 przyspawac koncówki do weza AN6 lub AN8 (raczej byłbym za tym an8 o jest grubszy) i połaczyc je jak na obrazkach wyzej.

Dobrze rozumuje czy nie ??
Ostatnio zmieniony pt 13 gru, 2013 15:31 przez DA6DOD, łącznie zmieniany 1 raz.
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

dobrze myslisz ;)
Awatar użytkownika
DA6DOD
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 166
Rejestracja: sob 12 lut, 2011 01:30
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

dzieki za konkretna odpowiedz. Jak pospawam wszystko to podesle fotki z prac jak to u nie wyglada. Moze sie kiedys komus przyda ;)
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Obrazek
Awatar użytkownika
DA6DOD
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 166
Rejestracja: sob 12 lut, 2011 01:30
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

A wiec rozwiązanie które jest powyżej działa w 100% i mozna je stosowac bez najmniejszego problemu.

Ja natomiast wyczaiłem że NIgel w swoich silnikach stosuje jeszcze lepszy patent.

Obrazek

Górna część jest zaślepiona a w dolnej kruciec wywalony i zaślepiony. Czy ktoś może orientuje jak sie to ma na pracę układu chłodzenia ? Z tego co napisał Nigel na swoim blogu to testował to w 180sx i auto się nie przegrzewało więc stwierdził, że taki patent jest ok.

"At this stage i wont be running an oil cooler so i retained the factory oil block, i can monitor oil temp, pressure and theres a factory type “switch” that is connected to my Motec warning light mounted inside. Other details here are my block off plates to delete any water flow that runs to the factory heater core, its not needed and my 180SX has stayed cool without it so i figure its not needed."

Ktos coś wie więcej na ten temat ??
Ostatnio zmieniony ndz 15 lut, 2015 16:44 przez DA6DOD, łącznie zmieniany 1 raz.
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”