Siema,
Silnik po gruntownym remoncie, wymienione panewki głownie i korbowe ACL 1 szlif, uszczelka Coswortha 1.5mm szlif bloku, śruby głowy ARP, nabijamy ciśnienie na sucho w cylindrach, przestawianie zapłonu ciach pali, silnik odpalany ze 20 razy z każdym razem od razy, chodził łącznie może z 10min, aż jednego razu będąc na podnośniku odpalam i widzę że ciśnienie oleju momentalnie spadło, słysze że coś się wylało, szybka diagnoza odkręcony filtr oleju, wyciągamy patrzymy a oczom ukazał się zerwany na nim gwint, filtr na docierkę Knechta założony... Ktoś wie dlaczego tak mogło się stać? Przypadek czy jest to zastanawiające?
Jakby tego było mało podczas pracy silnika słychać czasem delikatne "cykanie" z okolic wydawało nam się dekla zaworów(okolice 4 cylindra) przez chwilę jest cisza gdy dodamy gazu dźwięk się pojawia, przy obciążeniu na drodze zmieniając bieg z 1 na 2 dzwięk się wzmacnia, pewnie wysrało panewkę? czy problem może tkwić w głowicy?
Wyrwany gwint filtra oleju, przyczyna?
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony ndz 01 cze, 2014 22:36 przez bełzi77, łącznie zmieniany 1 raz.
Problemow z pukaniem moze byc tysiac. Jesli chodzi o filtr to musial juz byc gwint walniety albo filtr lub rurka od filtra zle dokrecona. Ew. Zle dobrany filtr z innym gwintrm (wiekszym niz ori) i jak kilka razy dostal cisnienie to zaczal przepuszczac. Panewki nie powinny halasowac po chwili choc nigdy nie wiadomo. Moze to byc popychacz.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
Tak jak pisze winiar,ten krociec jest aluminiowy i łatwo jest zniszczyc na nim gwint,bądź go nawet ukrecic,miałes jakas podstawke pod filtrem?Cisnienie oleju tego gwintu nie zniszczyło wiec moze filtr nie ten?
Co do stukania/cykania,moze to byc szklanka,vtc,moze macie jakas nieszczelnosc przy kolektorze wydechowym?
Co do stukania/cykania,moze to byc szklanka,vtc,moze macie jakas nieszczelnosc przy kolektorze wydechowym?
Mam 2 podstawki pod filtrem, zobaczymy możę wadliwy filtr, założyłem taki sam bo miałęm od razu pod ręką. Nieszczelność raczej nie, ten dźwięk jest bardziej mechaniczny, wzrasta wraz z przyśpieszaniem, obciążeniem.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
ale to gwint Ci sie zerwal na ori podstawce przykrecanej do bloku?
wyrzuc odrazu te dwie podstawki-to jest duze obciazenie na ten aluminiowy kruciec,zaloz jedna.
co do dzwieku to jak nie uslysze to nie powiem Ci co to jest.
wyrzuc odrazu te dwie podstawki-to jest duze obciazenie na ten aluminiowy kruciec,zaloz jedna.
co do dzwieku to jak nie uslysze to nie powiem Ci co to jest.
Nie, gwint zerwał się na filtrze. Jak tylko dostane docisk, poskładam i wrzucę jakiś film poglądowy