Witam kolegów.
W mojej nysie pojawił sie problem. Silnik stał około 3 lat zanim go odpaliłem. Na wolnych obrotach i podczas spokojnej jazdy nic nie kopci i pracuje super. Natomiast podczas jazdy jak wdepnę mu gaz mocniej na wyższe obroty i turbo się wkręci to po odpuszczeniu gazu jak zamknie się przepustnica (powiedzmy 2 sek po odpuszczeniu gazu) zaczyna mocno kopcić na biało przez kilka sek (około 7-10sek). Oleju co ciekawe nie ubywa a smród jest raczej bardziej paliwa i jakiegos plastyku niz oleju. Podejrzewam 2 rzeczy: silnik 2 lata temu był obrócony z olejem do góry nogami i możliwe że nie wszystko jeszcze się wypaliło i trzeba jeszcze pojeździć lub uszczelniacze zaworowe które przez te 3 lata mogły poprostu się skończyć
Ogólnie auto tylko kopci w tej jednej sytuacji ale kopci tak mocno że nie da się jechać za mną jak wcisne mocno gaz i odpuszczę. Jakie macie sugestie ? Co to może być. Dodam że bawiłem się już ciśnieniem paliwa na listwie i nie rozwiązało to problemu. Z góry dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Dym jest biało-szary. Na 100% nie są to pierscienie bo nie kopci na postoju ani na niebiesko. Turbina raczej też odpada.
Bia?y dym (uszczelniacze zaworowe) ?
Moderator: Moderator
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
mogłes poszukać bo o białym dymie juz zostało wiele napisane.
na 90% wine za bialy dym ponosi turbo
na 90% wine za bialy dym ponosi turbo
No własnie ja nie obstawiam turbiny tylko bardziej uszczelniacze zaworowe. Dlaczego ?? Jakby turbina przepuszczała to chyba kopciłoby podczas wciskania gazu a nie po jego odpuszczeniu... Pozatym turbina od stania raczej by sie nie zepsuła. A uszczelniacze zaworowe prędzej... Ale to tylko moja teoria...
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
U mnie nie puszcza na biegu jałowym wogóle dymów. Jedynie jak dowale do pieca i puszcze gaz to po 1-2 sek puszcza duża chmure białego dymu przez kilka sek i potem przestaje...
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
Patrz czy ci plynu chłodniczego nie ubywa, moze uszczlka pod glowica??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
U mnie z płynem jest problem w sprawdzeniu bo zbiorniczek mam w bagazniku i tak naprawdę ciężko stwierdzić na ile moze ubywać tego płynu. Ale wątpię żeby uszczelka padła od samego stania przez 2-3 lata. Teoretycznie wszystko może paść od stania ale bardziej bym obstawiał jakies gumowe elementy które bez oleju i od długiego stania mogłu poprostu sparcieć. Mój znajomy mechanik obstawia na 90% uszczelniacze zaworowe.
Robilismy taki test że auto było dobrze zagrzane. Wciskalismy gaz do oporu i puszczalismy. Zakopcił lekko. Jak zszedł z obrotów to cisza. Z wydechu nic nie leciało (tak samo jest podczas spokojnej jazdy. jak turbo tylko lekko pracuje do 0.1, 0.2 bara to nic nie kopci). Poczekalismy 60 sek. Znów w palnik. Podczas wkrecania nic nie kopciło ale przy schodzeniu z obrotów pusciło bardzo sporą ilośc biało-siwego dymu. I po chwili znów spokój. Podobno po tym mozna zdjagnozowac uszczelniacze zaworowe.
Nie ma to raczej niz z turbiną mocno wspólnego bo na biegu jałowym turbo nie ładuje. Podczas jazdy efekt jest troszke bardziej spotengowany. Tak to jest niestety jak auto długo stoi nie odpalane.
Z 2 strony jak robiłem miske olejową to odwróciłem specjalnie silnik do góry nogami z olejem żeby zalać lekko cylindry olejem i zakonserwowac lekko silnik. Ale to było ze 3 lata temu. Raczej mało prawdopodobne ze jeszcze coś wypala po 3 latach ;P
Robilismy taki test że auto było dobrze zagrzane. Wciskalismy gaz do oporu i puszczalismy. Zakopcił lekko. Jak zszedł z obrotów to cisza. Z wydechu nic nie leciało (tak samo jest podczas spokojnej jazdy. jak turbo tylko lekko pracuje do 0.1, 0.2 bara to nic nie kopci). Poczekalismy 60 sek. Znów w palnik. Podczas wkrecania nic nie kopciło ale przy schodzeniu z obrotów pusciło bardzo sporą ilośc biało-siwego dymu. I po chwili znów spokój. Podobno po tym mozna zdjagnozowac uszczelniacze zaworowe.
Nie ma to raczej niz z turbiną mocno wspólnego bo na biegu jałowym turbo nie ładuje. Podczas jazdy efekt jest troszke bardziej spotengowany. Tak to jest niestety jak auto długo stoi nie odpalane.
Z 2 strony jak robiłem miske olejową to odwróciłem specjalnie silnik do góry nogami z olejem żeby zalać lekko cylindry olejem i zakonserwowac lekko silnik. Ale to było ze 3 lata temu. Raczej mało prawdopodobne ze jeszcze coś wypala po 3 latach ;P
Nayma.pl - Projektowanie stron www, ulotki, wizytówki. Lublin, Zamość, Chełm, Krasnystaw i cała Polska.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
z Twojego pierwszego opisu wychodzi na to ze po dojechaniu do swiatel zostawiasz za soba ogromna ilosc bialego dymu,takiej ilosci bialego dymu sparciale uszczelniacze zaworowe nie beda w stanie wyprodukowac