Biały dym (uszczelniacze zaworowe) ?
: czw 14 maja, 2015 17:43
Witam kolegów.
W mojej nysie pojawił sie problem. Silnik stał około 3 lat zanim go odpaliłem. Na wolnych obrotach i podczas spokojnej jazdy nic nie kopci i pracuje super. Natomiast podczas jazdy jak wdepnę mu gaz mocniej na wyższe obroty i turbo się wkręci to po odpuszczeniu gazu jak zamknie się przepustnica (powiedzmy 2 sek po odpuszczeniu gazu) zaczyna mocno kopcić na biało przez kilka sek (około 7-10sek). Oleju co ciekawe nie ubywa a smród jest raczej bardziej paliwa i jakiegos plastyku niz oleju. Podejrzewam 2 rzeczy: silnik 2 lata temu był obrócony z olejem do góry nogami i możliwe że nie wszystko jeszcze się wypaliło i trzeba jeszcze pojeździć lub uszczelniacze zaworowe które przez te 3 lata mogły poprostu się skończyć
Ogólnie auto tylko kopci w tej jednej sytuacji ale kopci tak mocno że nie da się jechać za mną jak wcisne mocno gaz i odpuszczę. Jakie macie sugestie ? Co to może być. Dodam że bawiłem się już ciśnieniem paliwa na listwie i nie rozwiązało to problemu. Z góry dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Dym jest biało-szary. Na 100% nie są to pierscienie bo nie kopci na postoju ani na niebiesko. Turbina raczej też odpada.
W mojej nysie pojawił sie problem. Silnik stał około 3 lat zanim go odpaliłem. Na wolnych obrotach i podczas spokojnej jazdy nic nie kopci i pracuje super. Natomiast podczas jazdy jak wdepnę mu gaz mocniej na wyższe obroty i turbo się wkręci to po odpuszczeniu gazu jak zamknie się przepustnica (powiedzmy 2 sek po odpuszczeniu gazu) zaczyna mocno kopcić na biało przez kilka sek (około 7-10sek). Oleju co ciekawe nie ubywa a smród jest raczej bardziej paliwa i jakiegos plastyku niz oleju. Podejrzewam 2 rzeczy: silnik 2 lata temu był obrócony z olejem do góry nogami i możliwe że nie wszystko jeszcze się wypaliło i trzeba jeszcze pojeździć lub uszczelniacze zaworowe które przez te 3 lata mogły poprostu się skończyć
Ogólnie auto tylko kopci w tej jednej sytuacji ale kopci tak mocno że nie da się jechać za mną jak wcisne mocno gaz i odpuszczę. Jakie macie sugestie ? Co to może być. Dodam że bawiłem się już ciśnieniem paliwa na listwie i nie rozwiązało to problemu. Z góry dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Dym jest biało-szary. Na 100% nie są to pierscienie bo nie kopci na postoju ani na niebiesko. Turbina raczej też odpada.