SR20DET - brak mocy, bardzo wysoka temparatura oleju.

Wszystko na temat silników SR

Moderator: Moderator

cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Witam,

ciąg dalszy przygód z moim autem :/ Tym razem auto zaczęło tracić moc i temaperatura oleju (dodatkowy wskaźnik) rośnie do około 130 stopni.

Nawet nie wiem od czego zacząć sprawdzanie, jakieś pomysły ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

od sprawdzenia kompresji oraz czy nie kopci z rurki bagnetu, po wyciągnięciu go oczywiście podczas pracy ;)
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Dzięki Binio, zacznę od tego (niestety auto 300 km ode mnie) wiec szybko się za to nie za biorę. Po tych symptomach...możliwe, że silnik się przytarł i stąd ten wzrost temp oleju ?
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Raczej masz coś z chłodzeniem nie halo.
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Dziwne jest to, że temperatura wody jest ok :/
Ostatnio zmieniony śr 07 paź, 2015 11:51 przez cosmic06, łącznie zmieniany 1 raz.
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Witam :)

Po długiej przerwie, wkońcu udało się wyciągnac i rozebrać silnik. Nadal nie ustaliłem przyczny bardzo wysokiej temperatury oleju, ale efekt dla silnika jest taki, że wymaga remontu. Wał, panewki, korbowody są ok, ale blok wymaga szlifu i tłoki oraz pierścienie są do wymiany i tu mam kilka pytań :)

Jak dobrze dobrać tłoki do remontu ? Są 4 rodzaje OEM nissana :

Grade 1
Grade 2
Grade 3
Overbore

Jesteście w stanie polecić jakiegoś slifierza w województwie wielkopolskim ?

Z góry dzięki,
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

To musisz ze szlifierzem gadać, bo puki nie zmierzone ile rzeczywiście wyrobione jest to wróżenie z fusów. Może wskoczą tłoki w gradacjach jak nie ma owalizacji gładzi, honowanie i jazda, a jeśli jest mocne jajo to niestety szlif.
Powyżej 86,030 zdaje się szlif. Z tego co patrzyłem to serwisówka podaje pasowanie dla oem tłoków między 1 a 3 setki. Jeśli troszkę więcej mocy to pasował bym na 3 może 4 setki.

Wysoka temperatura oleju może być związana z nieszczelnością cylinder-tłok, cały "ogień" szedł po gładzi grzejąc olej
Rice is nice
Obrazek
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Cześć Tomek, dzięki za rade. W najgorszym wypadku jest dostępny tłok overbore A2010-75F76 większy o .20. Czyli jeśli średnica tłoka cylindra przkroczy 86.030 szlifować i wsadzać tłok oversize wg Ciebie ? Co do pasowania to celuje w 320-330 km, już w tym przypadku pasowałbyś na 3,4 setki czy wg serwisówki ?
Ostatnio zmieniony śr 03 lut, 2016 11:29 przez cosmic06, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

To tak na skraju seryjnych tłoków ta planowana moc.
Tłoki mahle bym wsadził. Mocniejsze od serii i pod względem puchnięcia bardzo zbliżone. Wtedy pasujesz je jak podaje mahle.
Generalne seryjne pasował bym jak seria, czyli te 3setki, ale trza uważać by nie przegrzać bo wtedy spuchnie i się pozaciera. Dlatego wyczynowe silniki pasuje się luźniej by zniwelować to.

Ja bym ładował taki tłok co by jak najmniej szlifować/honować dla wymaganego pasowania.
Trza zmierzyć i pogadać z szlifierzem ile potrafi najmniej zebrać. Jak w miejscu największej owalizacji jest >86,030 to niestety szlif trza zrobić.

Co do tłoków mahle to zapytaj:
http://www.nissantech.pl/user/747-asmo666/
inne forum ale nie ma tu konta
Rice is nice
Obrazek
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Witajcie, po długim czekaniu wkońcu mam info od szlifierza. Trzeba szlifować na tłok 86.5. Żaden Nissanowski OEM nie ma takiego wymiaru. I tu pytanie czy wiecie może o jakimś tłoku o wymiarze 86.5 który pasuje do SR20det a nie jest do niego dedykowany ? Jeśli okaże się, że muszę kupić tłok 86.5 kuty (mahle, jp np.) to czy musze zakładac kute korbowody ? Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony pt 22 kwie, 2016 11:12 przez cosmic06, łącznie zmieniany 1 raz.
monev
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 11 paź, 2014 22:12
Lokalizacja: Lublin

Jesteś pewny że nie ma OEM tłoków w nadwymiarze 87mm? Bo coś mi się kiedyś obiło o uszy.

Ewentualnie niektórzy pchają tłoki z z32, one akurat mają 87mm tylko raczej podbijają kompresję.
Nie musisz dawać kutych korb jak dasz kute tłoki.
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Witam ponownie :)

Jako, że już oficjlanie nie mam siły do 2 mechaników, którzy mieli się podjąć poskaldania silnika, chciałem się was poradzić czy możecie polecić kogoś z Warszaway lub Wrocławia, kto podejmie się złożenia silnika ?

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Dzwoń do katoda.
Było s13
Jest s14a
cosmic06
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: pt 06 lip, 2012 01:15
Lokalizacja: Wrocław

Dzięki :) Napisze do niego na PW, chyba że masz numer ;)
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

+48 791 040 802
To jest do ds.
Było s13
Jest s14a
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki SR”